Fleet Business #16

Το Megane E-Tech εξοπλίζεται και με τις δύο εκδόσεις συστοιχιών, των 8 και 12 μονάδων, που παρέχουν 40 kWh και 60 kWh ενέργειας αντιστοίχως. Η χημική σύσταση των μπαταριών, που η LG άρχισε να παράγει μαζικά το 2021, είναι NCMA (νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο, αλουμίνιο), με 90% κάθοδο νικελίου και μειωμένο κοβάλτιο. Το ZOE υπήρξε από τους πρωτοπόρους ηλεκτροκίνησης της Renault, με παραγωγή άνω των 420.000 μονάδων από το 2012, αλλά οι πωλήσεις του έφτασαν μόνο τις 12.182 μονάδες το 2022. Πλέον το Megane E-Tech πρωτοπορεί στην διαδικασία φόρτισης και τα ZOE, Twingo και e-208 υποστηρίζουν τις πωλήσεις EV που κυμαίνονται μεταξύ 12.000-20.000 μονάδες. Το άλλο ανερχόμενο αστέρι της ηλεκτροκίνησης Renault είναι το Renault 5 (R5), το οποίο θα κυκλοφορήσει προ του 2025. Η «ΤΡΆΠΕΖΑ ΙΣΧΎΟΣ R5» Η Renault παρουσίασε το σχέδιο μετασχηματισμού της, ονόματι «Renaulution», το 2022 και ανακοίνωσε σχέδια κατασκευής του 80% περίπου των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες πλατφόρμες της RenaultNissan-Mitsubishi Alliance. Μετά το λανσάρισμα των Renault Megane E-Tech και Renault Kangoo Van E-TECH Electric στην πλατφόρμα CMF-EV, η νέα CMF-B EV θα παράγει το R5 με 30% χαμηλότερο κόστος κατασκευής από το ZOE, όπως ανέφερε η εταιρεία. Αυτό θα συμβεί παίρνοντας το 70% των εξαρτημάτων του Clio και του Captur από την πλατφόρμα CMF-B. Η εταιρεία δοκιμάζει τα πρώτα εννέα πρότυπα R5 για «αδιάλειπτη οδηγική απόλαυση». Η CMF-B EV σχεδιάστηκε για την παραγωγή EV κατηγορίας Β επόμενης γενιάς, με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνιο και διάφορους τύπους αμαξωμάτων. Το R5 συνιστά σημείο αναφοράς, ανοίγοντας τον δρόμο για καλύτερες επιδόσεις μέσω: uΒελτιστοποιημένου πλαισίου με οπίσθιο άξονα πολλαπλών συνδέσμων uΧαμηλότερου κέντρου βάρους με υποδαπέδιες μπαταρίες Κινητήρας R5. Το R5 θα διαθέτει τον σύγχρονο κινητήρα των ZOE και Megane E-Tech, με καλύτερη απόδοση ενέργειας έναντι του κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αναφέρει η Renault. Ο οικολογικότερος κινητήρας, που δεν απαιτεί μέταλλα σπάνιων γαιών, μειώνει και το κόστος κατασκευής. Η μονοκόμματη αρχιτεκτονική του κινητήρα του R5 είναι περίπου 20 κιλά ελαφρύτερη από του ZOE και συνδυάζει τρία βασικά στοιχεία: u τον μετατροπέα DC/DC που μετατρέπει τα 400V της μπαταρίας σε 12V. u τον φορτιστή μπαταρίας u το κιβώτιο παρελκομένων κατανομής ρεύματος Η συστοιχία μπαταριών του R5 διαθέτει τέσσερις μεγάλες μονάδες αντί των 12 του ZOE, σε μονή επίστρωση, κατά 15 κιλά ελαφρύτερη του ZOE. Μπαταρία ZE 50 του Renault ZOE. Συστοιχία μπαταριών του R5. Βασική τεχνολογία του R5 είναι ο αμφίδρομος φορτιστής. Η μάρκα μελλοντικής κινητικότητας της Renault, Mobilize, εργάστηκε σκληρά για την ικανότητα V2G (Vehicle-to-Grid) του R5 και σχεδίασε προσαρμογέα υποδοχής φόρτισης του οχήματος, με παροχή 220 volt. Το Mobilize Powerbox είναι ένα έξυπνο wall box που μπορεί να επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και το cloud, επιλέγοντας αυτομάτως την φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, το R5 θα αποτελεί ουσιαστικά αποθήκη ισχύος με λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), τροφοδοτώντας ηλεκτρικές συσκευές όταν χρειάζεται. Η υπηρεσία Mobilize V2G θα είναι διαθέσιμη στη Γαλλία και τη Γερμανία το 2024 και στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2025. Η Mobilize V2G μπορεί να καταστεί τάση στην οικιακή φόρτιση και η Renault πιστεύει πως μπορεί να μειώσει το κόστος φόρτισης έως και κατά 50%. Η V2G και οι σχετικές τεχνολογίες θα βοηθήσουν επίσης τους στόλους στη μείωση του κόστους. Η RENAULT ΔΙΑΘΈΤΕΙ ΣΧΈΔΙΟ Β Η Ευρώπη θέλει να τερματίσει την παραγωγή οχημάτων ICE έως το 2035 και η γαλλική εταιρεία έχει δεσμευτεί να ευθυγραμμιστεί με αυτόν τον στόχο, διαθέτοντας σχέδιο Β για κάθε ενδεχόμενο. Ο στόχος είναι να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030. Αλλά εάν εξωτερικοί παράγοντες, όπως η υποδομή φόρτισης και οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας δεν προσφέρονται, ο στόχος θα ολοκληρωθεί έως το 2035. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την μετατροπή της μάρκας Dacia σε αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2035. Ωστόσο, η Renault έχει προετοιμάσει καλά το μελλοντικό της σχέδιο ηλεκτροκίνησης. «Το Mobilize είναι από τα κύρια δομικά στοιχεία της Renaulution», δήλωσε ο Luca de Meo, CEO του Renault Group. «Περνάμε από την ψηφιακή τεχνολογία στο αντικείμενο και όχι αντίστροφα!» 58 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=