Fleet Business #16

Renault Το εμβληματικό ZOE αποτελεί εμπειρία ηλεκτροκίνησης για τη Renault από το 2012. Το Renault 5 (R5) θα φέρει νέα εποχή στην μελλοντική κινητικότητα της Renault με νέες τεχνολογίες κινητήρα, μπαταριών και «αποθήκευσης ενέργειας (powerbank)». Το Renault Group πούλησε πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2022, παρά την πτώση 5,9% έναντι του προηγούμενου έτους, λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ωστόσο, η Renault, που αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα των πωλήσεων του ομίλου, κατέστη ο τρίτος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με 228.000 πωλήσεις (μετά την Toyota και την Tesla). Το μείγμα EV το 2022 ήταν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και αμιγώς υβριδικά οχήματα (HEV). Το BEV Renault Megane E-Tech πούλησε 33.000 μονάδες το δεύτερο εξάμηνο του 2022, ενώ η γκάμα HEV, συμπεριλαμβανομένων των Clio, Captur και Arkana, έφτασε τις 117.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας τη Renault την δεύτερη ισχυρότερη μάρκα HEV στην Ευρώπη. Σε σύγκριση με τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV), τα HEV διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και έναν ή περισσότερους ηλεκτρικούς κινητήρες και δεν συνδέονται στην πρίζα. Οι μπαταρίες του οχήματος φορτίζονται μέσω του κινητήρα ICE ή μέσω ανάκτησης πέδησης. Οι πωλήσεις του ομίλου έφτασαν τα 1.133 εκατομμύρια οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2023. Οι πωλήσεις του μείγματος EV, HEV και PHEV της Renault αυξήθηκαν κατά 18% την ίδια περίοδο, αντιπροσωπεύοντας το 37% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Οι υψηλές πωλήσεις της Dacia, χάρη στο χαμηλό κόστος και την αυτονομία των οχημάτων της, κάλυψαν πάνω από το 25% του μείγματος πωλήσεων με το Dacia Jogger Hybrid 140, που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2023. Το BEV Dacia Spring πούλησε πάνω από 27.000 το πρώτο εξάμηνο του 2023. ΤΑ ΣΧΈΔΙΑ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ Ξεκινώντας το σχέδιο EV μπαταριών ιόντων λιθίου το 2012, το εξέχον ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Renault Group, ZOE, εξοπλίστηκε με μπαταρία LiNMC (Λιθίου-Νικελίου-ΜαγγανίουΚοβαλτίου). Αναπτύσσοντας την χημική σύσταση των ηλεκτροδίων, η Renault αύξησε την χωρητικότητα των μπαταριών ZOE από 23,3 kWh σε 52 kWh το 2020 και την αυτονομία σε 395 χλμ με την μπαταρία ZE50. Από τον Ιούνιο του 2021, το Renault Group συνεργάζεται με την κινεζική Envision AESC και τη γαλλική Verkor για την ανάπτυξη μπαταριών EV. Η Envision σχεδιάζει Gigafactory δύο δισεκατομμυρίων ευρώ στο Douai της Γαλλίας, με στόχο χωρητικότητα 24 GWh έως το 2030, αναφέρει το Autonews. Η Renault, που προμηθεύεται μπαταρίες για το ZOE από την LG, σχεδιάζει να παράγει μπαταρίες για το R5 και άλλα μοντέλα στην Envision. Η Verkor σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει εργοστάσιο στη Γαλλία, αφιερώνοντας 10 GWh στη Renault και πιθανότατα να φτάσει τις 20 GWh έως το 2030. Η Renault αναφέρει ότι οι συστοιχίες μπαταριών θα χρησιμοποιηθούν σε premium μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Alpine. Τον Δεκέμβριο, η Renault ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με την ευρωπαϊκή εταιρεία αεροδιαστημικής Airbus για την ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών μελλοντικών EV και υβριδικών ηλεκτρικών αεροσκαφών. Στόχος είναι η κατασκευή SSB έως το 2030. Όταν οι SSB αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, το Renault Megane E-Tech προβλέπεται να διπλασιάσει την υπάρχουσα αυτονομία των 450 χλμ, χωρίς αλλαγή βάρους. Σύμφωνα με το Push EVs, η σημερινή μπαταρία του Renault Megane είναι η LG E60, που παράγεται ως «Μονάδα χαμηλού βάρους» σε δύο εκδόσεις: ΈΚΔΟΣΗ 1 (χρησιμοποιείται στο EV40): Διαμόρφωση 2p12s (12 ομάδες κυψελών εν σειρά. Κάθε ομάδα περιέχει δύο κυψέλες συνδεδεμένες παράλληλα) Χωρητικότητα 118,6 Ah Τάση 44,04 Vdc Ενέργεια (ελάχιστη) 5,22 kWh Ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα (ελάχιστη) 460 Wh/L Βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα (ελάχιστη) 226 Wh/kg Βάρος 23 kg ΈΚΔΟΣΗ 2 (χρησιμοποιείται στο EV60: Διαμόρφωση 3p8s (8 ομάδες κυψελών εν σειρά, κάθε ομάδα περιέχει τρείς κυψέλες συνδεδεμένες παράλληλα) Χωρητικότητα 177,9 Ah Τάση 29,36 Vdc Ενέργεια (ελάχιστη) 5,22 kWh Ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα (ελάχιστη) 460 Wh/L Βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα (ελάχιστη) 226 Wh/kg Βάρος 23 kg 57 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=