Fleet Business #14

αναπτύσσεται αθόρυβα. Η μινικινητικότητα, που περιλαμβάνει τρίτροχα και τετράτροχα EV με δυνατότητα μετακίνησης ενός ή δύο ατόμων, κατατάσσεται μεταξύ αυτοκινήτου και ποδηλάτου. Αυτά τα οχήματα ζυγίζουν από 100 έως 500 κιλά χωρίς αναβάτη. Αναλόγως τύπου οχήματος και τοπικών κανονισμών, η μέγιστη ταχύτητά τους κυμαίνεται από 25 έως 90 χιλιόμετρα την ώρα. Εάν συνεχίσει να αυξάνεται το ενδιαφέρον και με την συμμετοχή των ρυθμιστικών αρχών, η κατηγορία μινικινητικότητας μπορεί να φτάσει τα 100 δισ. δολάρια ετησίως στην Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έως το 2030. Σε έρευνα της McKinsey του 2021, σε 26.000 άτομα οκτώ χωρών, άνω του 30% δήλωσε ως πιθανό ή πολύ πιθανό να εξετάσει το ενδεχόμενο χρήσης οχήματος μινικινητικότητας στο μέλλον. Ωστόσο, οι απόψεις διέφεραν πολύ ανά γεωγραφική περιοχή (Γράφημα 3). ΑΥΤΌΝΟΜΑ ΟΧΉΜΑΤΑ: Η ΆΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΤΑΞΊ ΚΑΙ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΛΕΩΦΟΡΕΊΩΝ Το 2022, η εξέλιξη των διαφόρων εταιρειών ρομποταξί και ρομπολεωφορείων ποικίλε: κάποιες έπαψαν και άλλες ανακοίνωσαν έντονη προσπάθεια ανάπτυξης δραστηριοτήτων. Οι στρατηγικοί επενδυτές απορρόφησαν μικρότερες εταιρείες μέσω εξαγορών. Προβλέπεται συνέχιση της ενοποίησης το 2023, ειδικά για τους μικρότερους και υστερούντες ανταγωνιστές, κάτι που θα ενισχύσει τελικά την αγορά. Εκτός Κίνας, προβλέπεται ότι μόνο δύο έως τέσσερις παίκτες θα παρέχουν τελικά αμιγώς αυτόνομη τεχνολογία ρομποταξί και ρομπολεωφορείων. Οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από το χαμηλότερο χιλιομετρικό κόστος έναντι των άλλων επιλογών μετακίνησης, στα επόμενα χρόνια (Γράφημα 4). Τα ρομποταξί θα προτιμούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ στην Ευρώπη πιθανότατα θα προτιμούνται τα ρομπολεωφορεία, τα οποία θα αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο από τα ιδιωτικά οχήματα και έτσι οι πόλεις και οι κάτοικοι θα ανακτήσουν χώρο. Η ΕΝΑΈΡΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ ΣΥΝΕΧΊΖΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΎΕΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ Η αστική και προηγμένη εναέρια κινητικότητα, που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης προσαπογείωσης (eVTOL), σημείωσε χρηματοδότηση ρεκόρ το 2021: περίπου 6,9 δισ. δολάρια νέων επενδύσεων. Η χρηματοδότηση μειώθηκε το 2022, εν μέρει λόγω μακροοικονομικών συνθηκών, αλλά παρέμεινε ιδιαίτερα αυξημένη έναντι της προ πανδημίας περιόδου (Γράφημα 5). Οι κορυφαίες εταιρείες eVTOL εφαρμόζουν εντατικά χρονοδιαγράμματα, ελπίζοντας σε σημαντικές πιστοποιήσεις μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Εν τω μεταξύ, οι αρμόδιοι φορείς προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά: το 72% των 25 μεγαλύτερων κατασκευαστών αεροσκαφών και το 64% των 25 μεγαλύτερων προμηθευτών συμμετέχουν πλέον σε κάποια προηγμένη δραστηριότητα αεροπορικής κινητικότητας. ΓΡΑΦΗΜΑ 5: Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Συνολική χρηματοδότηση 1, μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022 Αξία συναλλαγών, σε δισ. $ Αριθμός συμφωνιών Μέσος όρος, σε δισ. $ Πηγή: CB Insights; PitchBook; S&P Global; McKinsey analysis 1 Περιλαμβάνονται επιχειρηματικά κεφάλαια, Ε&Α (περιλαμβανομένου 1,5 εκατ. $ της Hyundai το 2020), ιδιωτικές επενδύσεις σε μετοχές εισηγμένων και χρηματοδότηση εξαγοράς εταιρειών ειδικού σκοπού. Βάσει έτους ανακοίνωσης επένδυσης. 2 Ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης προσαπογείωσης 70 60 50 40 30 20 10 0 Μελλοντικό σύστημα εναέριας κινητικότητας Βιώσιμες αεροπορικές μετακινήσεις Υπερηχητικές Επιτήρησης/ drones παραδόσεων Επιβατικά eVTOL 2 2013 Α’ εξαμ. 2022 2013 Α’ εξαμ. 2022 2013 Α’ εξαμ. 2022 0,1 0,1 0,2 0,2 0,6 0,6 1,0 3,0 6,9 2,2 3 9 7 8 12 16 19 69 106 81 Θα συνεχίσουν να υπάρχουν χρήστες αυτοκίνητου, αλλά το «αυτοκίνητο» θα επεκταθεί και θα συμπεριλάβει μοντέλα χωρίς εκπομπές ρύπων 57 ΙΟΥΛΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=