Fleet Business #13

στημα φορολογίας αυτοκινήτων, που δυσκολεύει τις αρμόδιες υπηρεσίες στη διαφοροποίηση των τιμών μεταξύ EV και ICE, πέραν της παροχής κινήτρων. Είναι πιθανόν αυτές οι χώρες, προκειμένου να καλύψουν τη διαφορά, να αρχίσουν να φορολογούν τα ICE σκληρότερα από ό,τι κάνουν σήμερα. Κάτι που εντείνει την προτροπή προς τους στόλους: μεταβείτε άμεσα στα EV, όσο υπάρχουν ακόμα κίνητρα! (Πίνακας 1) Η ΕΥΡΏΠΗ ΕΠΙΒΆΛΛΕΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΈΣΩ ΦΟΡΟΛΟΓΊΑΣ Καθώς η προσπάθεια κατά της κλιματικής αλλαγής κλιμακώνεται, οι ευρωπαϊκές χώρες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη φορολογία, ως μέσο τόνωσης της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Ορισμένα κράτη έχουν ήδη εφαρμόσει προοδευτικές φορολογικές πολιτικές, όπως παροχή κινήτρων ή απαλλαγών, για να καταστήσουν πιο ελκυστικά τα EV. Το επίπεδο των επιδοτήσεων ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των επιμέρους χωρών. Ομοίως, τα μερίδια αγοράς των BEV διαφέρουν επίσης. Κατά συνέπεια, τα BEV είναι ιδιαίτερα ελκυστικά όταν μπορούν να αποφευχθούν οι υψηλοί φόροι ή η τιμή αγοράς μειώνεται με επιδοτήσεις. Αυτό ακριβώς βλέπει η Dataforce στην Ολλανδία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Οι τρεις χώρες με τις υψηλότερες επιδοτήσεις έχουν επίσης τα υψηλότερα μερίδια BEV. Το μερίδιο αγοράς στην ιδιωτική αγορά εδώ είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο της Καθώς η προσπάθεια κατά της κλιματικής αλλαγής κλιμακώνεται, οι ευρωπαϊκές χώρες στράφηκαν για κάποιο διάστημα στη φορολογία, ως μέσο τόνωσης της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων Ε.Ε. του 15,4%. Χώρες με συγκριτικά χαμηλές επιδοτήσεις όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο και η Ιταλία βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο. (Γράφημα) Ωστόσο, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική στην αγορά στόλου. Σε πολλές χώρες, όπως το Βέλγιο, η Αυστρία ή το Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο σε αυτό το κανάλι ισχύουν πραγματικά τα φορολογικά πλεονεκτήματα για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, υπάρχουν σημαντικά κίνητρα για το εταιρικό όφελος σε είδος. ΠΑΡΟΧΉ ΚΙΝΉΤΡΩΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΊΑ Στη Γαλλία, η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα και ΠΊΝΑΚΑΣ 1: ΚΊΝΗΤΡΑ BEV ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΙΤΑΛΊΑ Η.Β. ΟΛΛΑΝΔΊΑ ΒΈΛΓΙΟ ΓΑΛΛΊΑ Επιδότηση αγοράς 4.500 € 0 € 0 € 2.950 € 0 € 5.000 € Φόρος αγοράς - Εξαιρούνται σε συγκεκριμένες περιοχές - Εξαιρούνται μέχρι το 2024 Εξαιρούνται Εξαιρούνται Τέλη κυκλοφορίας Εξαιρούνται για 10 έτη Εξαιρούνται για 5 έτη Εξαιρούνται μέχρι το 2025 Εξαιρούνται μέχρι το 2024, μειωμένα μέχρι το 2026 Εξαιρούνται στη Φλαμανδία, μειωμένα στις Βρυξέλλες και στη Βαλλονία - Πηγή: Dataforce. Όλα τα στοιχεία αφορούν σε compact SUV με ΛΤΠΦ 39.000€. ΓΡΑΦΗΜΑ: ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ BEV 2022 - ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Πηγή: Dataforce Ολλανδία Γερμανία Γαλλία EU 28 + EFTA Ηνωμένο Βασίλειο Βέλγιο 0 5% 10% 15% 20% 25% 30% Ιταλία 25,7% 25,0% 18,4% 15,4% 10,9% 3,6% 2,7% 47 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=