Fleet Business #13

«Η MaaS ενοποιεί τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα των μεταφορών, δημιουργώντας ένα συνεχές "οικοσύστημα" κινητικότητας με επίκεντρο τις ατομικές ανάγκες», αναφέρει ο John Nuutinen, CEO και συνιδρυτής της SkedGo. «Ως εκ τούτου, η MaaS παρέχει στους μετακινούμενους εξατομικευμένη μετακίνηση σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, όπως δρομολόγια χωρίς εκπομπές άνθρακα». Η MaaS ευνοεί τις προηγμένες τεχνολογίες και δεν επικεντρώνεται σε παραδοσιακούς τρόπους μεταφοράς. Η εξυπνότερη χρήση δεδομένων θα επιτρέψει να καταστούν οι εφαρμογές MaaS «ευφυής σύντροφος μετακίνησης», σύμφωνα με τον κ. Nuutinen. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα προκλήσεις και πρέπει να γίνουν έργα. Προέχει η συνεργασία, σύμφωνα με τον Jon Salmon, διευθυντή της Snapper Services UK ltd. «Μια πλατφόρμα MaaS πρέπει να προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστα και ακριβή δεδομένα και να είναι σαφής και εύκολη στην πλοήγηση. Αυτό θα επιτρέψει στους χρήστες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες των πλατφορμών MaaS», όπως ανέφερε. ΠΏΣ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΏΣΕΤΕ ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΈΝΗ ΛΎΣΗ MAAS «Η ουσιαστική πληροφόρηση μέσω μεγάλων όγκων δεδομένων είναι σημαντική για το υπόβαθρο οποιασδήποτε πλατφόρμας MaaS, επειδή συμβάλλει στην ακρίβεια και την αξιοπιστία» λέει ο κ. Salmon. Κατά τη συνεχή επεξεργασία πληροφοριών, η ενσωμάτωση λύσης MaaS θα βελτιώσει την εμπειρία των επιβατών. Επομένως απαιτείται: u Σαφής κατανόηση των περιοχών προς βελτίωση. u Επιλογή της σωστής λύσης για μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό αποτέλεσμα. u Απρόσκοπτη πρόσβαση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και άλλες βασικές εισαγωγές. ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΠΡΌΚΛΗΣΗ Κατά την ALD Automotive, η MaaS έγινε το επίκεντρο των εταιρειών μετά την Covid. u Καλύπτει όλους τους εργαζομένους, όχι μόνο όσους δικαιούνται εταιρικού αυτοκινήτου. u Σύγχρονο πακέτο αποζημίωσης και καλύτερη βιώσιμη και ψηφιακή εικόνα. u Λιγότερα απόβλητα και συναφή έξοδα μακροπρόθεσμα. «Η έννοια της MaaS και τα οφέλη που προσφέρει στις εταιρείες είναι αναγνωρισμένα», λέει ο κ. Nuutinen. Ωστόσο, υπάρχει μια πρόκληση που αφορά στην εδραίωση της MaaS. «Οι επιχειρήσεις δεν έχουν ακόμα σκεφθεί πώς θα έχουν απόδοση της επένδυσης (ROI)». Δεν είναι εύκολη η παροχή πειστικής πρότασης αξίας που θα αλλάξει την ανθρώπινη συμπεριφορά για την παροχή της υπηρεσίας. Για να γίνει αυτό, πρέπει να ολοκληρωθούν τα παραπάνω βήματα. Οι πλατφόρμες MaaS επιτρέπουν αμέτρητες εξατομικευμένες λύσεις κινητικότητας μέσω ανάλυσης των δεδομένων τους. Για παράδειγμα, το εργαλείο ανάλυσης δεδομένων Snapper επιτρέπει στις υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών να εντοπίζουν αναποτελεσματικές διαδρομές μέσω πολλαπλών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των διαδρομών λεωφορείων. Η Snapper προσπαθεί μέσω λεπτομερέστερων αναλύσεων δεδομένων να διερευνήσει κρίσιμα θέματα, όπως τον υπερβολικό χρόνο αναμονής και την απόδοση των οδηγών. Η SkedGo προβλέπει το μετασχηματισμό της MaaS σε εξαιρετικά έξυπνο προσωπικό βοηθό κινητικότητας, μέσω AI και μηχανικής μάθησης (ML). Θα διαμορφωθούν νέες τεχνολογίες και έννοιες για τις ανάγκες συγκεκριμένων τμημάτων της αγοράς και θα ενσωματωθούν σε συγκεκριμένες υπερεφαρμογές. Jon Salmon John Nuutinen Η «νέα MaaS» θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο μετακίνησης Η ιδέα της ομαδοποίησης διαφόρων υπηρεσιών κινητικότητας δεν είναι νέα, αλλά η συντομογραφία του όρου "MaaS" είναι εύληπτη και έδωσε περαιτέρω πνοή στην Ευρώπη. Η «MaaS» ήταν η λέξη κλειδί του Παγκόσμιου Συνεδρίου Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) του 2015 στο Μπορντό. Έγινε γνωστή από τον Sampo Hietanen, τότε CEO της ITS Φινλανδίας, μετέπειτα ιδρυτή της MaaS Global. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η MaaS υιοθετήθηκε από νωρίς στη Φινλανδία. Αν και εξακολουθεί να χρειάζεται μια υπερεφαρμογή για να διαδοθεί, η MaaS τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί σημαντικά και σε άλλες αγορές. Για διάφορους λόγους, είναι δύσκολο να υπολογιστεί το επίπεδο «ωριμότητας Maas» ανά χώρα. u Πρώτον, επειδή η έννοια συχνά αναφέρεται με άλλα ονόματα, όπως «πολυτροπική κινητικότητα» ή «έξυπνη κινητικότητα». u Δεύτερον, επειδή οι πρωτοβουλίες MaaS αναφέρονται συνήθως σε μεγάλες αστικές περιοχές και όχι σε χώρες. Συχνά ενσωματώνονται σε ευρύτερες στρατηγικές καταπολέμησης Μεγάλα περιθώρια για τη MaaS στην Ευρώπη 38 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=