Fleet Business #11

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΑΓΟΡΆ νέων αυτοκινήτων συνέχισε να δυσκολεύεται το πρώτο εξάμηνο λόγω της συνεχιζόμενης παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, της αυξημένης οικονομικής αβεβαιότητας και των επιπτώσεων της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Είναι πλέον ευκολότερο για τους καταναλωτές να αγοράσουν μεταχειρισμένα παρά καινούργια οχήματα και φαίνεται να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στις αντιπροσωπείες, λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας. (Γράφημα 1) Αυτές οι προκλήσεις προστίθενται στους επικείμενους κανονισμούς εκπομπών και την σχετική πίεση στα αυΓΡΆΦΗΜΑ 1: ΕΥΡΏΠΗ-29 ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Α’ ΕΞΑΜΉΝΟΥ τοκίνητα εσωτερικής καύσης παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων παρουσίασε ανησυχητικές και συγχρόνως ενδιαφέρουσες τάσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αυτά είναι τα αποτελέσματα ανά κατηγορία: (Γράφημα 2, Γράφημα 3) ΡΕΚΌΡ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΑΓΟΡΆΣ ΓΙΑ ΤΑ SUV Η αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV δεν συνιστά πλέον αναδυόμενη τάση, αλλά τεκμηριωμένη πραγματικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Κατά το 1ο εξάμηνο, τα SUV αντιπροσώπευαν το 49,5% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων – περίπου 2,74 εκατομμύρια μονάδες. Παρότι ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, η μείωση αυτή ήταν σημαντικά χαμηλότερη από τη συνολική διακύμανση -14% της αγοράς. Οι λόγοι παραμένουν αμετάβλητοι – περισσότερες επιλογές, βελτιωμένες DATA REPORT Ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics, παρουσιάζει την εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς νέων αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανά κατηγορία οχημάτων. Η ευρωπαϊκή αγορά το α’ εξάμηνο 2022 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1.000 900 800 700 600 500 400 300 200 100 0 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 59 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=