Fleet Business #11

ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ οχήματα εξακολουθούν να υστερούν στην ηλεκτροκίνηση σε σύγκριση με τα επιβατικά. Αλλά πλεονεκτούν στον τομέα της συνδεσιμότητας. Στον τομέα των μεταφορών θα προκύψουν μεγαλύτερα οφέλη λόγω μεγαλύτερης εξάρτησης από τους χρόνους λειτουργίας, τη διαθεσιμότητα και τη δυναμική δρομολόγηση. Τα εργαλεία συνδεσιμότητας μπορούν να επιτύχουν απτά οφέλη προστασίας και βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους σε όλους αυτούς τους τομείς. Προβλέπεται πως όσοι υιοθετήσουν εγκαίρως την τεχνητή νοημοσύνη στους στόλους τους, θα αυξήσουν δεκαπλάσια την αποτελεσματικότητά τους και θα διπλασιάσουν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με όσους εμμείνουν στις παλιές συνήθειες. ΠΛΑΤΦΌΡΜΕΣ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗΣ Επομένως, είναι γεγονός πως μόνο τα LCV που μετασχηματίζονται σε πλατφόρμες πληροφοριών μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους στόλου στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Η ενσωματωμένη από κατασκευής τηλεματική παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων στο έδαφος. Αυτό είναι πολύ περισσότερο από την προειδοποίηση για ξεφούσκωτο ελαστικό ή κάποια δυσλειτουργία και επισημαίνει επίσης την ενεργοβόρα οδική συμπεριφορά, την απόκλιση λωρίδας ή ακόμα και την παράλειψη χρήσης ζώνης ασφαλείας. Μπορεί να μην είναι όλες αυτές οι βελτιώσεις φοβερές, αλλά αθροίζονται και καθιστούν τους επαγγελματίες οδηγούς υπεύθυνους για τις ενέργειές τους. Επιπλέον, αυτά τα συστήματα καταγραφής και εντοπισμού έχουν αποδείξει την αξία τους έναντι αρνητικών κοινωνικών προκλήσεων όπως ο Covid-19 και η ενεργειακή κρίση. Η γνώση βοηθά στην αντιμετώπιση σε κάθε περίπτωση. Επειδή, το θέμα με τα βαν είναι η διατήρηση της διαθεσιμότητας και το χαμηλό κόστος λειτουργίας. Η προληπτική συντήρηση μέσω διαχείρισης IoT, η πρόληψη απρόβλεπτων ακινητοποιήσεων και η παράταση της αντικατάστασης ακριβών ανταλλακτικών διατηρώντας τα οχήματα σε καλή κατάσταση, συμφέρει κάθε στόλο. Οι μεγαλύτεροι ωφελούνται σε μεγαλύτερο βαθμό. Η ενσωματωμένη έξυπνη πλοήγηση έχει γίνει προσιτή ακόμα και για μικρότερες επιχειρήσεις που μπορούν πλέον να βελτιωθούν με προτάσεις οικονομικότερων δρομολογίων. Και με την ανάπτυξη του 5G, οι βελτιώσεις διαδρομών σε πραγματικό χρόνο θα καταστούν ταχύτερες και ακριβέστερες. ΑΥΤΌΝΟΜΑ ΟΧΉΜΑΤΑ ΠΑΡΆΔΟΣΗΣ Με την αστικοποίηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο να επεκτείνονται, ο τομέας των logistics αναμένει έντονη συνδεσιμότητα για τελικές παραδόσεις. Και δικαίως, γιατί με μερίδιο 50%, αντιπροσωπεύει τεράστιο ποσοστό του κόστους τους. Έτσι, εταιρείες όπως οι Brightdrop, Amazon και Marble χρησιμοποιούν συνδεδεμένες κυλιόμενες παλέτες, αυτοοδηγούμενα οχήματα πεζοδρομίου (ADV) ή βαν παράδοσης χωρίς οδηγό, τα οποία προγραμματίζονται μέσω διαδικτυακής σύνδεσης. Εξακολουθούν να υφίστανται ρυθμιστικά προβλήματα, αλλά σε θέματα ασφάλειας, οι τηλεχειριστές μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο των ADV και των λοιπών. Πρόκειται για υβριδική μορφή αυτόνομης παράδοσης, που διέπεται από συνδεσιμότητα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και στα αυτόνομα φορτηγά. Αυτά αναπόφευκτα θα κυκλοφορήσουν, τουλάχιστον σε κάποιες περιοχές, καθώς η έλλειψη οδηγών περιορίζει την παραγωγικότητα και αποτελεί μία από τις κύριες ανησυχίες του κλάδου. Υπάρχουν και ορισμένες περίεργες εξελίξεις. Κατόπιν ανάλυσης των δεδομένων της, η εταιρεία ταχυμεταφορών UPS αποφάσισε να καταργήσει τις αριστερές στροφές στις ΗΠΑ γιατί προκαλούσαν μεγαλύτερες διαδρομές. Αποτέλεσμα; Εξοικονόμηση 37 εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου ετησίως! Ωστόσο, αμφιβάλλουμε αν κάποιος υπεύθυνος στόλου εταιρικών αυτοκινήτων θα έβγαζε το ίδιο συμπέρασμα. Τα συνδεδεμένα βαν πλεονεκτούν ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ H συνδεσιμότητα θα διαταράξει ακόμα περισσότερο τον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων και ίσως φέρει πιο αποτελεσματικούς, βιώσιμους και ευέλικτους στόλους. 38 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=