Fleet Business #11

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΧΡΌΝΙΑ, ο τυποποιημένος εξοπλισμός των smartphones και των υπολογιστών έφτασε στα φυσικά του όρια, δημιουργώντας την ανάγκη μετάβασης από τις αναβαθμίσεις εξοπλισμού στην ανάπτυξη λογισμικού. Η αυτοκινητοβιομηχανία διαφέρει από τον κλάδο των smartphone και των υπολογιστών ως προς την τυποποίηση και την τεχνολογία και δεν μπορεί να εφαρμόσει την ίδια διαδικασία ανάπτυξης. Ωστόσο, λόγω όλο και πιο τυποποιημένου εξοπλισμού και μικρότερων τεχνικών διαφοροποιήσεων, η αυτοκινητοβιομηχανία ίσως μπορέσει να ακολουθήσει μια παρόμοια διαδικασία. Η σημαντικότητα των «οχημάτων με λογισμικό» επικρατεί όλο και περισσότερο στον κλάδο. Οι δύο σημαντικότερες λειτουργίες των οχημάτων με λογισμικό: Πρώτον, οι λειτουργίες δικτύου είναι συμβατές με όλα τα συστήματα, επιτρέποντας τη φυσική και ψηφιακή ανάπτυξη των οχημάτων με παράλληλη διαφοροποίηση μέσω λογισμικού. Δεύτερον, το λογισμικό εμπορευματοποιείται, μεγιστοποιώντας τον κύκλο ζωής και την αξία των οχημάτων. Ορισμένοι διορατικοί κατασκευαστές ξεκίνησαν στρατηγικό μετασχηματισμό, ενισχύοντας τις δυνατότητες λογισμικού, ενώ κάποιοι άλλοι είναι επιφυλακτικοί για διάφορους λόγους, όπως επενδύσεις κεφαλαίου και δυσκολίες εσωτερικού μετασχηματισμού. ΚΑΤΑΝΌΗΣΗ ΤΩΝ «ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΌ» Ο όρος «οχήματα με λογισμικό» αναφέρεται προφανώς στις περιπτώσεις που το ποσοστό και η αξία λογισμικού (συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού εξοπλισμού) του οχήματος υπερβαίνουν τα αντίστοιχα του μηχανικού εξοπλισμού. Επιπλέον, αντανακλά το σταδιακό μετασχηματισμό των αυτοκινήτων από κυρίως ηλεκτρομηχανικά σε έξυπνα, επεκτάσιμα κινητά ηλεκτρονικά συστήματα που μπορούν να αναβαθμίζονται διαρκώς. Για να καταστούν έξυπνα, ενσωματώνεται στα οχήματα προηγμένος εξοπλισμός πριν από τις στάνταρ διαδικασίες λειτουργίας (SOP) - οι λειτουργίες και η αξία του εξοπλισμού θα ενεργοποιηθούν σταδιακά και θα ενισχυθούν μέσω ασύρματων συστημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής. ΚΙΝΗΤΉΡΙΟΙ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΌ Κατ’ αρχάς, οι απαιτήσεις ανάπτυξης του κλάδου: λογισμικό και αλγόριθμοι - απαραίτητα για την ανάπτυξη συνδεδεμένων, αυτόνομων, διαμοιρασμένων και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Δεύτερον, οι καταναλωτές αναμένουν συμπεριφορές και εμπειρία οχημάτων παρόμοιες με των smartphone. Τρίτον, η μεταβίβαση της αλυσίδας αξίας και η επιταχυνόμενη εμπορευματοποίηση του εξοπλισμού επιτρέπουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία λογισμικού. ΧΆΣΜΑ ΠΑΡΌΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΈΛΛΟΝΤΟΣ u Η υπάρχουσα αρχιτεκτονική εξοπλισμού και λογισμικού αυτοκινήτου δεν ταιριάζει σε οχήματα λογισμικού. Η ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική είναι περιορισμένης υπολογιστικής ισχύος και αποτελεσματικότητας επικοινωνίας, με ανεξέλεγκτο κόστος καλωδίωσης. u Το παραδοσιακό πρότυπο ανάπτυξης λογισμικού έχει σημαντικούς περιορισμούς. Με βάση τις παραπάνω αλλαγές στην τεχνολογική αρχιτεκτονική, στο πλαίσιο των οχημάτων λογισμικού, η Ε&Α αυτοκινήτων θα μετατοπιστεί από το παραδοσιακό στο ευέλικτο πρότυπο ανάπτυξης. u Η οργανωσιακή δομή και η έλλειψη τεχνογνωσίας είναι σημαντικά εμπόδια στο μετασχηματισμό της Η επόμενη βιομηχανική εξέλιξη Ορισμένοι διορατικοί κατασκευαστές ξεκίνησαν στρατηγικό μετασχηματισμό, ενισχύοντας τις δυνατότητες λογισμικού, ενώ κάποιοι άλλοι είναι επιφυλακτικοί για διάφορους λόγους, όπως επενδύσεις κεφαλαίου και δυσκολίες εσωτερικού μετασχηματισμού ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΌ (SDV) Μελέτη της Deloitte αναλύει την προέλευση των «οχημάτων με λογισμικό» (SoftwareDefined Vehicles), τους κινητήριους παράγοντες δημιουργίας τους, τις αλλαγές του κλάδου, το μετασχηματισμό και τις νέες ευκαιρίες και παρέχει διάφορα λειτουργικά πρότυπα και στρατηγικές μετασχηματισμού, βάσει θέσης και δυνατοτήτων των ενδιαφερομένων μερών. Παραθέτουμε συνοπτικά τα βασικά σημεία. 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=