Fleet Business #9

Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΌΣ Εταιρειών Αυτοοδήγησης για Ασφαλέστερους Δρόμους (Self-Driving Coalition for Safer Streets), που ιδρύθηκε το 2016 από τη Waymo της Google, τη Ford, τη Lyft, την Uber και τη Volvo για να ασκήσει πίεση στους νομοθέτες για ευνοϊκή νομοθεσία προς τα μέλη της, ανακοίνωσε την αλλαγή της επωνυμίας της σε Ένωση Κλάδου Αυτόνομων Οχημάτων (Autonomous Vehicle Industry Association - AVIA). Με έδρα την Ουάσινγκτον DC, η Ένωση αποτελεί την κορυφαία ομάδα άσκησης πίεσης του κλάδου Αυτόνομων Οχημάτων. Η νέα ταυτότητα θεωρείται κίνηση του κλάδου Αυτόνομων Οχημάτων για να αποστασιοποιηθεί από τον όρο «αυτοοδήγηση», τον οποίο έχει μονοπωλήσει η Tesla και, το πιο σημαντικό, δίνει στο κοινό δυνητικά επικίνδυνη και εσφαλμένη εντύπωση για τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Η ΑΥΤΟΟΔΉΓΗΣΗ ΔΕΝ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΊΤΕ ΔΙΑΒΆΖΟΝΤΑΣ Η Tesla πουλάει ένα σύστημα που ονομάζει «Full Self-drive», το οποίο στην πραγματικότητα αποτελεί έκδοση προηγμένου συστήματος υποβοήθησης οδηγού (ADAS) Β΄επιπέδου και ελέγχει μέρος μόνον των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η διατύπωση μπορεί να δημιουργήσει την εντύπωση σε ορισμένους οδηγούς πως μπορούν να αφήσουν τελείως τον έλεγχο και να κοιμηθούν ή να διαβάσουν ένα βιβλίο κατά τη διαδρομή. Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΣ ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΟΥ ΑΥΤΌΝΟΜΟΥ ΟΧΉΜΑΤΟΣ Αντιθέτως, αυτόνομα οχήματα είναι εκείνα που μπορούν να λειτουργούν πλήρως σε δημόσιους δρόμους χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση ή επίβλεψη. Τέτοια οχήματα κυκλοφορούν σήμερα κατόπιν αδείας, σε πολύ περιορισμένες εφαρμογές, δοκιμαστικά, υπό αυστηρό έλεγχο. Η AVIA δεν αναφέρει συγκεκριμένα την Tesla στην ανακοίνωσή της, αλλά δηλώνει πως η νέα της επωνυμία ταιριάζει καλύτερα στα μέλη της: «δέσμευση για ακρίβεια και συνέπεια στον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος, οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής, οι δημοσιογράφοι και το κοινό μιλάνε για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης». ΣΑΦΉΣ ΔΙΆΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΎ AV ΚΑΙ ADAS Σε δήλωσή της, η AVIA αναφέρει: «Η ένωση κάλεσε πρόσφατα όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να προβούν σε ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ Αυτόνομου Οχήματος και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, για δημιουργία εμπιστοσύνης και κατανόησης στους καταναλωτές. Η AVIA υποστηρίζει τα αυτόνομα οχήματα, με ολοκληρωμένο σύστημα οδήγησης. Τα AV δεν χρειάζονται ανθρώπους χειριστές, ούτε ως εφεδρική οδήγηση. Τα άτομα ή τα αγαθά εντός του οχήματος είναι απλώς επιβάτες ή φορτίο». Το Verge αναφέρει πως πριν από ένα χρόνο, η Waymo ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τον όρο «αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα». Έκτοτε υπήρξαν συνεχείς εκκλήσεις για τυποποίηση του όρου της αυτόνομης οδήγησης. Όλα αυτά αποτελούν σχέδιο προώθησης σωστότερης αντίληψης της πραγματικής σημασίας της αυτοοδήγησης και της αυτόνομης οδήγησης και της διαφοράς μεταξύ τους. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν πως φτάσαμε στο απόγειο της ανθρώπινης ικανότητας οδήγησης και πως τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν μέρος της συνολικής προσέγγισης για τη μείωση των ατυχημάτων και των θανάτων στους δρόμους. Η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι υποβοήθηση ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Aυτόνομα οχήματα κυκλοφορούν σήμερα κατόπιν αδείας, σε πολύ περιορισμένες εφαρμογές, δοκιμαστικά, υπό αυστηρό έλεγχο Άσκηση πίεσης του κλάδου για διάκριση μεταξύ «αυτοοδήγησης» και «αυτόνομης οδήγησης». 63 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=