Fleet Business #9

πιο σημαντική τάση: οι εταιρείες μάς ζητούν να παρέχουμε λύσεις κινητικότητας για όλους τους εργαζομένους τους. Αισιοδοξώ πως η ανάπτυξη της τάσης αυτής θα αντισταθμίσει με το παραπάνω τυχόν απώλειες». ΥΨΗΛΌΤΕΡΕΣ ΤΙΜΈΣ Ωστόσο, στην ίδια εκδήλωση, ο συνάδελφός του Tim Albertsen, CEO της ALD, προειδοποίησε πως, ενόψει των προβλημάτων παράδοσης, «οι κατασκευαστές επιδιώκουν να εξυγιάνουν την αγορά, που θα σημάνει υψηλότερες τιμές. Ένα μέρος θα μετακυλίσει στους πελάτες μας, επομένως το leasing θα ακριβύνει. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να μιλήσουμε με τους πελάτες μας για την προσαρμογή των πολιτικών για τα αυτοκίνητα». Αύξηση κόστους έναντι καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών: πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες; Ένας τρόπος να τους διατηρήσουν είναι να αναπτύξουν οικονομίες κλίμακας, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ τιμής και ποιότητας υπηρεσιών. Αυτό εξηγεί γιατί οι εταιρείες leasing επεκτείνουν το εύρος των πελατών τους: οι εκμισθωτές πλέον δεν παρέχουν απλώς υπηρεσίες B2B, αλλά επεκτείνονται σε υπηρεσίες B2B2E και ακόμα και σε υπηρεσίες B2B2E2C. ΈΝΩΣΗ ΔΥΝΆΜΕΩΝ Έτσι εξηγείται επίσης γιατί η ALD και η LeasePlan, δύο σημαντικές εταιρείες του κλάδου leasing, ανακοίνωσαν στην αρχή του έτους πως θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να καταστούν μεγαλύτερη εταιρεία. Όχι απλώς μεγαλύτερη εταιρεία leasing, αλλά καλύτερος πάροχος κινητικότητας. Αυτό συνάδει με τις προσδοκίες των πελατών στόλου: πως οι εταιρείες leasing θα εξελιχθούν σε πραγματικούς παρόχους κινητικότητας και ακόμα και σε εταιρείες ολοκληρωμένης κινητικότητας. Και πράγματι, λόγω της εμπειρίας τους στην παροχή λύσεων υπηρεσιών αυτοκινήτων, οι εταιρείες leasing ίσως είναι σε καλύτερη θέση να καταστούν ειδικοί ολοκληρωμένης διαχείρισης κινητικότητας. Το 2021, το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρώπη για τους πελάτες εταιρικών στόλων ήταν η προμήθεια οχημάτων ή η έλλειψή τους, λόγω αντίστοιχης έλλειψης ημιαγωγών. Η έλλειψη αυτή συνεχίζεται ως σήμερα και, όπως προειδοποίησε πρόσφατα ο Oliver Zipse, επικεφαλής της BMW και της ACEA, αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2023 Κάτι τέτοιο απαιτεί πολύ περισσότερο από απλή συγχώνευση και μεγέθυνση εταιρειών leasing. Στην Ευρώπη, οι εταιρείες αυτές γνωρίζουν πως πρέπει να επεκτείνουν τις ψηφιακές τους ικανότητες και το πράττουν εστιάζοντας στη συνδεδεμένη τεχνολογία και με εξορθολογισμό εσωτερικών διαδικασιών, υποστηρίζοντας την μετάβαση διαχείρισης στόλου και κινητικότητας εξωτερικών πελατών. ΠΡΩΤΆΘΛΗΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Βλέποντας την τάση ενοποίησης να επιταχύνεται κατά τη διάρκεια του 2022, οι πελάτες στόλου φοβούνται πως το αναδυόμενο τοπίο του κλάδου leasing θα επιφέρει πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ κάποιων λίγων μεγάλων εταιρειών και πλήθους πολύ μικρών. Θα μετατρεπόταν σε Πρωτάθλημα Κινητικότητας, στο οποίο όμως θα υπήρχαν πολύ μικρά περιθώρια ανταγωνισμού. Και ο ανταγωνισμός είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται, όπως και στα EV. Όπως δείχνει το πόρισμα της Παγκόσμιας 11 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=