Fleet Business #8

Το πάνελ του Leasing Κλείνοντας το συνεδριακό μέρος του Fleet Europe Summit 2021 στις Βρυξέλλες, ο Tim Albertsen (CEO της ALD International ), ο Alain Van Groenendael (CEO της Arval ) και ο Marco Lessacher (CEO της Alphabet ) συζήτησαν από κοινού για τα κύρια θέματα του Fleet Europe Summit και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος το 2022. Δείτε εδώ το σχετικό video https://www.youtube.com/wat ch?v=7dLnF5AGKaI&list=PLIw YzyfeC0nDFqMZsSoohhNF3P WCcAP4D&index=16 u ΈΛΛΕΙΨΗ ΗΜΙΑΓΩΓΏΝ Το πάνελ εξέτασε τα κύρια θέματα που είχαν απήχηση σε όλες τις ενό- τητες του συνεδρίου, εκφράζοντας τις απόψεις των στελεχών ανώτατου επι- πέδου σχετικά με τα προβλήματα που επηρεάζουν τον κλάδο leasing σήμε- ρα και στο μέλλον. Το πρώτο είναι η έλλειψη ημιαγωγών και οι επιπτώσεις στους χρόνους παράδοσης. Marco Lessacher: «Πριν, οι πελάτες μας περίμεναν 2 έως 2,5 μήνες για παράδοση των εταιρικών τους αυτο- κινήτων. Τώρα ο μέσος όρος είναι 7 μήνες - και σε ορισμένες χώρες, δεν μπορείτε να παραγγείλετε κανένα όχημα προς το παρόν. Η συμβουλή μας στους πελάτες: παραγγείλετε νω- ρίς, αποδεχτείτε το γεγονός πως ίσως δεν μπορείτε να έχετε τις επιλογές που επιθυμείτε, αναζητήστε ευέλικτες λύσεις μέσω ενοικίασης και επεκτεί- νετε τα συμβόλαια leasing. Alain Van Groenendael: «Ο μέσος χρόνος μας παράδοσης είναι 180 ημέ- ρες, υπερδιπλάσιος του κανονικού. Και είναι κρίμα, γιατί οι παραγγελίες μας αυξήθηκαν πολύ – σε διψήφιο αριθμό, σε σχέση με το 2019. Η συμ- βουλή μας είναι παρόμοια: προβείτε εγκαίρως σε παραγγελίες, επεκτείνε- τε τα συμβόλαιά σας –κάτι που δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, καθώς οι χιλιομετρικές χρεώσεις είναι γενικά χαμηλότερες– και γίνετε ευέλικτοι». Ο κ. Van Groenendael επεσήμανε επίσης πως τα προμηθευτικά προβλή- ματα σημαίνουν ότι οι τιμές leasing είναι πιθανόν να αυξηθούν, κάτι που επιβεβαίωσε και ο Tim Albertsen : «Οι κατασκευαστές προσπαθούν να ξε- καθαρίσουν την αγορά, που σημαίνει υψηλότερες τιμές. Κάποια θέματα θα μεταφερθούν στους πελάτες μας, άρα θα αυξηθεί το κόστος leasing. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συζητήσου- με με τους πελάτες μας για την προ- σαρμογή της πολιτικής αυτοκινήτου». u ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΣΤΌΛΟΥ ΜΕΤΆ COVID Οι περιορισμοί επέφεραν αύξηση της κατ΄οίκον εργασίας, η οποία με τη σει- ρά της έθεσε υπό αμφισβήτηση το μέ- γεθος των εταιρικών στόλων, το οποίο πλέον θα περιοριστεί. Αυτή είναι η γε- νική αντιμετώπιση. Αλλά ίσως να μη χρειαστεί να φτάσουμε εκεί, είπε ο κ. Van Groenendael: «Η Arval διεξάγει ετήσια παγκόσμια έρευνα σε περίπου 5.000 πελάτες. Η προηγούμενη πραγ- ματοποιήθηκε εν μέσω περιορισμών. Παρ’ όλα αυτά, το 45% δήλωσε πως πιστεύει ότι το μέγεθος του στόλου του θα αυξηθεί. Μόνον το 8% προ- έβλεπε πως οι στόλοι τους θα συρ- ρικνωθούν. Αυτό που παρατηρούμε, ωστόσο, είναι πως το τυπικό πρότυπο εταιρικού αυτοκινήτου εξελίσσεται, ανάλογα με τη μείωση μισθών, τους προϋπολογισμούς κινητικότητας, τα οχήματα διαμοιρασμού. Αλλά όχι τό- σο. Προκύπτει μια πιο σημαντική τάση: οι εταιρείες μάς ζητούν να παρέχουμε λύσεις κινητικότητας σε όλους τους εργαζομένους τους. Αισιοδοξώ πως η ανάπτυξη αυτής της τάσης θα αντι- σταθμίσει τις τυχόν απώλειες». Η ALD εξαγόρασε προσφάτως τη γερ- μανική συνδρομητική εταιρεία οχημά- των Fleetpool . «Εξετάζουμε ευέλικτες λύσεις, όπως αυτή, ως συμπληρωματι- κές της προσφοράς μας. Θα ενσωμα- τώσουμε την Fleetpool στην ALD Flex και θα τις προωθήσουμε σε διάφορες αγορές. Υπάρχει ουσιαστική ανάγκη ευέλικτων λύσεων και θα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της προσφοράς μας». O κ. Lessacher επεσήμανε ότι και η Alphabet διαθέτει τη δική της ευέλι- Alain Van Groenendael, Arval Tim Albertsen, ALD International Marco Lessacher, Alphabet Sven Van Rossum και Sahand Malek, Fleet Europe Alexander Heijkamp, Athlon Tomas Björnsson - Vattenfall, Kerstin Meerwaldt - BMW Group, Gavin Eagle - Leaseplan International 54 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=