Fleet Business #7

Πώς θα αλλάξουμε; Οι αλλαγές δεν αφομοιώνονται στον απαιτούμενο ρυθμό και εξίσου από όλους και η ταχύτητα προσαρμογής ποικίλλει. Το χάσμα των γενεών, μεταξύ άλλων, κάνει αισθητή την παρουσία του. Αυτή είναι η πραγματικότητα που πρέπει να διαχειριστούμε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσα πρέπει να συμβούν, είτε επειδή απο- φασίστηκαν κεντρικά από τα όργανα της ΕΕ, είτε επειδή η κλιματική κρίση δείχνει τα «δόντια» της, δεν είναι κατανοητά σε όλη τους την έκταση και την ένταση και πρέπει να βρούμε τρόπους να τα εφαρμόσουμε, σταδιακά μεν, ταχύρρυθμα δε. Η εφαρμογή αυτή σημαίνει δομικές μεταβολές συνηθειών, τρόπου ζωής και εργασίας. Σημαίνει έξυπνες πόλεις ήπιας κυκλοφορίας. Σημαίνει ταχείες επεν- δύσεις σε τομείς που, τουλάχιστον στη χώρα μας, δαιμονοποιούνται (βλ. ανεμο- γεννήτριες), ώστε να καλυφθεί η υπερβάλλουσα ζήτηση ηλεκτρικής –και μάλιστα «πράσινης»– ενέργειας που απαιτεί η ευρεία εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης (ο ΔΟΕ έχει σημάνει ήδη τον κίνδυνο). Σημαίνει αλλαγή προτύπων, από τη μονολι- θική ιδιοκτησία αυτοκινήτου «σύμβολο κύρους», σε υπηρεσιοποίηση της χρήσης, σε έξυπνα και συνδεδεμένα οχήματα κατά περίπτωση και σε επιλογή διαφόρων τρόπων κινητικότητας κατά παραγγελία. Σημαίνει, τελικά, αλλαγή συμπεριφοράς. Έρευνα της ACEA επισημαίνει ότι οι μεγάλες διαφορές στις πωλήσεις ηλε- κτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο κάθε χώρας. Ακόμα, το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της Ε.Ε. συγκεντρώνεται σε τρεις χώρες της Δυτικής Ευρώπης: Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία. Οι χώρες αυτές αποτελούν μόνο το 23% της συνολικής επιφάνειας της Ε.Ε. Το εναπομείναν 30% της υποδομής φόρτισης είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της περιοχής. Όλα αυτά επισείουν τον κίνδυνο μιας Ευρώ- πης δύο ταχυτήτων και σε αυτόν τον τομέα. Στη χώρα μας συζητούνται ήδη νέα συμπληρωματικά μέτρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης, ενώ δόθηκε και δεύτερη παράταση για την υποβολή των Σχεδίων Φόρτισης των Δήμων. Είναι σαφές πως, αν δεν αλλάξει σύντομα και η νοοτροπία μιας κρίσιμης μάζας, τίποτα δεν θα είναι αρκετό για να επέλθουν οι απαιτούμενες αλλαγές. Το Fleet Business –συνεπικουρούμενο από το Fleet Europe– συνεισφέρει σε αυτήν την προσπάθεια, αναδεικνύοντας το θέμα της Εταιρικής Κινητικότητας συνολικά, με έμφαση και στη Μικροκινητικότητα. Έτσι, στις επόμενες σελίδες θα διαβάσετε πώς αντιμετωπίζεται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να χρησιμεύσει ως οδηγός εφαρμογής. Θα διαβάσετε, επίσης, τα αποτελέσματα της έρευνας της Deloitte για τη συμπεριφορά των αγοραστών οχημάτων, ένα παράδειγμα επιλογής ηλεκτρικού οχήματος αναλόγως μεγέθους μπαταρίας, μια επισκόπηση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών, έναν «οδηγό» πολιτικής ασφαλείας στόλου, την πορεία των πωλήσεων ελαστικών πρώτης χρήσης και αντικατάστασης και τον «οδικό χάρτη» του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας προς τις μηδενικές εκπομπές. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGER KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΑΝΝΑ ΜΗΛΙΑΔΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ - ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΑΝΤΩ ΤΖΟΛΑ ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS T H E E X E C U T I V E N E T W O R K 3 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=