Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε φάση μεγάλης αναδιάταξης καθώς τα κινεζικά brands ενισχύουν συνεχώς την παρουσία τους. Mετά την εντυπωσιακή πορεία της MG και την ταχεία εξάπλωση της BYD, αλλά και των Omoda & Jaecoo της Chery Auto, ένα ακόμη μεγάλο όνομα κάνει δυναμική είσοδο στη γηραιά ήπειρο. Ο λόγος για την Geely, τη δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και πλέον μεγαλύτερη από τη Volkswagen στη κινεζική αγορά, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία λανσαρίσματος σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες με το Ηνωμένο Βασίλειο να αποτελεί την νέα αγορά ενδιαφέροντος.

Η εταιρεία από το Hangzhou, που το 2026 κλείνει 40 χρόνια ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, αποτελεί τη βασική δύναμη του ομίλου Geely Holding. Κάτω από την ομπρέλα του ομίλου συνυπάρχουν ονόματα όπως Volvo, Polestar, Lotus, Proton, Lynk & Co, LEVC και Zeekr, στοιχεία που αποτυπώνουν το εύρος και τις φιλοδοξίες του. Η εμπορική επίθεση στην Ευρώπη είναι καλά οργανωμένη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα σημεία πώλησης θα φτάσουν σύντομα τα 25, με στόχο τα 50 έως το τέλος της χρονιάς και τα 100 μέχρι τα τέλη του 2026. Μέχρι τότε, το σημερινό μοναδικό μοντέλο της μάρκας στην αγορά, το ηλεκτρικό SUV EX5, θα έχει πλαισιωθεί από τρία ακόμη οχήματα, όχι όλα αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ενδιαφέρον ωστόσο δεν περιορίζεται στο βάθος της γκάμας, αλλά κυρίως στον συνδυασμό ποιότητας, εξοπλισμού και τιμής. Το EX5 έχει ήδη παρουσιαστεί σε βρετανούς δημοσιογράφους και η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα SUV που απειλεί ευθέως τις θέσεις καθιερωμένων παικτών. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή, η τιμολογιακή πολιτική επιθετική και ο εξοπλισμός εξαιρετικά πλούσιος. Με τιμή που στην πιο πλούσια έκδοση, μετά τις διαθέσιμες προωθητικές ενέργειες, περιορίζεται λίγο πάνω από τις 32.000 λίρες, η Geely προσφέρει οκταετή εγγύηση για αυτοκίνητο και μπαταρία, δύο χρόνια δωρεάν service και τετραετή οδική βοήθεια. Ακόμη και η βασική έκδοση ξεκινά από τις 31.990 λίρες με εξοπλισμό που δυσκολεύονται να προσεγγίσουν πολλές premium ευρωπαϊκές μάρκες.

Οι εκδόσεις Pro και Max ανεβάζουν τον πήχη προσφέροντας περισσότερο τεχνολογικό και άνετο περιβάλλον, με θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα που μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως, head up display, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηχοσύστημα δεκαέξι ηχείων στην κορυφαία έκδοση. Η ηλεκτρική γραμμή κίνησης είναι κοινή για όλες τις εκδόσεις με μοτέρ 160 kW, μπαταρία 60 kWh καθαρής χωρητικότητας και κίνηση εμπρός. Η απόδοση είναι ζωηρή, η ρύθμιση της ανάρτησης επικεντρώνεται στην άνεση και φήμες θέλουν τη Lotus να έχει συμβάλει στη βελτίωση του setup για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Η τετρακίνηση δεν είναι διαθέσιμη, χωρίς όμως αυτό να δημιουργεί πρόβλημα πρόσφυσης σε στεγνές συνθήκες.

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει μια ποιοτική, φιλική προς τον χρήστη προσέγγιση, με μαλακά υλικά, άνετους αποθηκευτικούς χώρους και μία κεντρική οθόνη για τον χειρισμό των περισσότερων λειτουργιών. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού λειτουργούν ικανοποιητικά, αν και η απενεργοποίησή τους απαιτεί αρκετές κινήσεις στην οθόνη, κάτι που θα μπορούσε να λυθεί με έναν απλό φυσικό διακόπτη όπως κάνουν οι κορεατικές μάρκες. Η ατμόσφαιρα γίνεται πιο ευάερη με την πανοραμική οροφή των πλουσιότερων εκδόσεων, η οποία συνοδεύεται από σκίαστρο με προστασία UV.

Ο χώρος αποσκευών είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του EX5. Η Geely υποστηρίζει ότι πρόκειται για μοντέλο της κατηγορίας C με χώρους αντίστοιχους της D και η πραγματικότητα δεν την διαψεύδει. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 302 λίτρα που μπορούν να αυξηθούν στα 410, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, ο συνολικός όγκος φτάνει τα 1.877 λίτρα. Η αυτονομία φτάνει έως τα 429 χλμ, ενώ η ταχεία φόρτιση επιτρέπει αναπλήρωση από 10 στο 80 τοις εκατό σε περίπου 28 λεπτά με φορτιστή 160 kW.

Η εξωτερική εμφάνιση παραμένει διακριτική, με τα λογότυπα της Geely να εμφανίζονται σε περιορισμένα σημεία. Η μάρκα δεν ανακοινώνει επίσημους στόχους πωλήσεων, όμως ήδη προαναγγέλλει τρία νέα μοντέλα για το 2026. Ανάμεσά τους ένα plug in υβριδικό SUV αντίστοιχου μεγέθους με το EX5, ένα μικρό ηλεκτρικό hatchback και ένα μεγαλύτερο crossover της κατηγορίας D με plug in σύστημα. Συζητείται επίσης η δυνατότητα να φτάσει η ευρωπαϊκή γκάμα μέχρι και τα δέκα μοντέλα πριν μπούμε στη δεκαετία του 2030.

Με το momentum υπέρ της , η Geely δείχνει έτοιμη να εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σοβαρούς νέους ανταγωνιστές των μεγάλων ομίλων. Η εποχή που τέτοιες ανατροπές ακούγονταν απίθανες, έχει πλέον περάσει και το μέλλον φαίνεται πως επιφυλάσσει ακόμη περισσότερες εκπλήξεις.

  • Προηγούμενο άρθροH Cyclone έρχεται στην Ελλάδα μέσω της Mototrend SA
    Επόμενο άρθροΗ Tesla εγκαινιάζει νέο κατάστημα στην Κηφισιά και επεκτείνει το δίκτυο test drive