
‘Ηπια ανοδική είναι η τάση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου με κάποιες ενδείξεις ανάκαμψης, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα υβριδικά και ηλεκτρικά, αλλά χωρίς ισχυρές ενδείξεις «έκρηξης» ζήτησης.
Ασφαλώς, το +27% του Σεπτεμβρίου όσον αφορά τα καινούργια επιβατικά ήταν εντυπωσιακό συμβάλλοντας σημαντικά στη διαμόρφωση του +3,9% στο φετινό 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Όμως, πάντα υπάρχουν θετικοί και αρνητικοί παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της εν λόγω αγοράς, όπως σημειώνουν στελέχη των εταιρειών. Αν, πάντως, δεχθούμε το σενάριο της «ήπιας ανάπτυξης» που είναι και το πιο πιθανό, ως τώρα, η συνολική αύξηση ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων θα κυμανθεί στο φετινό 12μηνο μεταξύ +2 % έως +5 % σε σχέση με το 2024. Η ζήτηση, όπως σημειώνεται αρμοδίως, θα εστιάσει περισσότερο σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Ορισμένοι μήνες (ιδίως φθινόπωρο/χειμώνα) μπορεί να δείξουν πιο “πλαστική” ζήτηση, δηλαδή μικρές ανόδους ή και στασιμότητα κατά περίπτωση, αλλά το συνολικό έτος θα κλείσει ελαφρώς πάνω από το 2024.
Ας δούμε, όμως, τα πιο ειδικά χαρακτηριστικά της αγοράς αυτοκινήτου με βάση τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου και του 9μήνου (ΕΛΣΤΑΤ-ΣΕΑΑ). Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), το Σεπτέμβριο σημειώθηκε συνολική αύξηση 25,1%, με 2.001 ταξινομήσεις έναντι 1.599 το 2024. Συγκεκριμένα: Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) υποχώρησαν ελαφρά κατά 1,6% (851 μονάδες), τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν θεαματικά κατά 56,7% (1.150 μονάδες). Στο 9μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV ανήλθαν συνολικά σε 14.101 οχήματα, αυξημένες κατά 20,9% σε σχέση με πέρυσι. Η κατανομή ανά τύπο καυσίμου δείχνει ξεκάθαρη στροφή προς τα υβριδικά (HEV), που κατέχουν πλέον 54,3% μερίδιο αγοράς τον Σεπτέμβριο, από 46,6% το 2024. Η βενζίνη έχασε σημαντικό έδαφος (-7,5 μονάδες), περιοριζόμενη στο 21,2%, ενώ το πετρέλαιο κατέγραψε οριακή άνοδο (4,6% από 3,3%). Τα plug-in υβριδικά ενισχύθηκαν στο 9,4%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά υποχώρησαν στο 6,9%. Σε επίπεδο 9μήνου, τα HEV διαμορφώνουν μερίδιο 49,8%, τα BEV 5,5%, και τα PHEV 7,1%.
Την ίδια ώρα, διαπιστώνουμε σε σχέση με τις κατηγορίες αυτοκινήτων ότι τα SUV ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο με 70,9% μερίδιο τον Σεπτέμβριο (από 61,1% πέρυσι). Τα B-SUV είχαν ειδικότερα μερίδιο 37,7% (έξι μονάδες πάνω από Σεπ. ’24) και τα C-SUV 22,2% (+1,8 μον.). Ταυτόχρονα, το κλασικό B-segment πέφτει στο 18,1% (–5,1 μον.), ενώ τα D-SUV ανεβαίνουν στο 7,7%.
Ως προς τις επιδόσεις των εταιρειών, εξ άλλου, καταγράφουμε τα εξής:
H Toyota παρέμεινε ο μεγάλος κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς με 2.189 μονάδες τον Σεπτέμβριο (+30,2%), αλλά μειωμένες συνολικά πωλήσεις στο 9μηνο 17.280 (-8,7% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε τον Σεπτέμβριο η Suzuki με 886 μονάδες (+29,3%) και 7.368 στο 9μηνο (-16,1%) και στην τρίτη η Hyundai με 824 μονάδες τον Σεπτέμβριο (+47,8%) και 8.115 στο 9μηνο (+10,5%). Ακολουθούν κατ’ αντιστοιχία στο «top 10» οι εξής: Peugeot 797 (+11%) και 9.300 (+7,1%), BMW 702 (+8,5%) και 5.667 (+21,4%), Citroen/DS 320 (+105,9%) και 5.932 (-17,5%), Renault 634 (+67,7%) και 3.678 (+59%), Dacia 525 (+23%) και 3.937 (+80%), Opel 508 (+15,2%) και 6.110 (+11,7%), Volkswagen 486 (+76,1%) και 4.976 (+10,5).
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον 9ο μήνα του 2025 εισήλθαν στην εγχώρια αγορά 12.274 νέα ΙΧ (9.661 Σεπτέμβριος 2024). ‘Ετσι, διαμορφώθηκε η αύξηση 3,9% στο φετινό 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου με 112.233 μονάδες έναντι 108.035 της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Την ίδια ώρα, τεράστια αύξηση 74,5% σημείωσαν οι πωλήσεις νέων φορτηγών και LCV τον Σεπτέμβριο του 2025 με 1.052 μονάδες έναντι 603 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Στο 9μηνο η αύξηση αποτυπώνεται σε 1,5% με 8.440 μονάδες (8.318 στο 9μηνο 2024). Στον αντίποδα, μείωση ταξινομήσεων είχαμε στα καινούργια λεωφορεία κατά 7,1% τον Σεπτέμβριο με 91 μονάδες έναντι 98 του περυσινού Σεπτεμβρίου, οπότε το 9μηνο ήταν αρνητικό με -1,2% ήτοι 749 μονάδες (759 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024).
Στη γενικότερη εικόνα της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον Σεπτέμβριο του 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.642 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 17.935 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 20,7%. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο του 2025 ανήλθαν σε 13.412 έναντι 10.357 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 29,5%.
Τέλος, την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 200.034 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 190.692 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 4,9%.