Ο επικεφαλής πωλήσεων στις BMW, Jochen Goller, έκανε δηλώσεις για στις αμερικανικούς δασμούς, τον πόλεμο τιμών στην Κίνα και τη μετάβαση στις εταιρείας σε ένα μοντέλο άμεσων πωλήσεων στην Ευρώπη.

Επισήμανε ότι το iX3, το πρώτο μοντέλο στις BMW που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, διαθέτει την τεχνολογία που μπορεί να ανταγωνιστεί την Tesla και τη Mercedes-Benz και να βοηθήσει την εταιρεία να ενισχύσει τη θέση στις στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο μεγαλύτεροι παράγοντες που επηρεάζουν αυτή τη στιγμή την κερδοφορία στις είναι η Κίνα και οι παγκόσμιοι δασμοί. Η αύξηση στις παραγωγής των BEV (battery-electric vehicles) δεν θα έπρεπε να αποτελεί πρόβλημα για την κερδοφορία στις. Ειδικότερα, ανέφερε ότι η μάρκα παραμένει κερδοφόρα στην Κίνα, σε αντίθεση με άλλους  κατασκευαστές. Σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση στην Κίνα καθοδηγείται από κίνητρα και όχι από ισχυρή ζήτηση, και αυτό επηρεάζει στις τιμές σε όλη την αγορά. Οι Κινέζοι κατασκευαστές λειτουργούν με διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα. Κάποιοι εστιάζουν στον όγκο πωλήσεων, ενώ στις κρατικές εταιρείες λαμβάνουν επιδοτήσεις. Έτσι, η αγορά στις Κίνας αναπτύσσεται, αλλά όχι με κερδοφόρο τρόπο. Κανένας κατασκευαστής στην Κίνα δεν αναπτύσσεται με κέρδη.

Ο Goller υποστήριξε πως μπορεί κάποιος να χωρίσει την κινεζική αγορά σε δύο μισά.
Το ένα είναι η αγορά κινητήρων εσωτερικής καύσης, που καλύπτει περίπου το 50% στις αγοράς, όπου η βαυαρική φίρμα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Το άλλο 50% αφορά τα λεγόμενα NEV (New Energy Vehicles) — δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας. «Με τη Neue Klasse, είπε χαρακτηριστικά, θα είμαστε στις ανταγωνιστικοί στην Κίνα χάρη στην αυτονομία, τη γρήγορη φόρτιση και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) των οχημάτων. Στην Κίνα, ADAS και ψηφιοποίηση είναι πιο σημαντικά απ’ ό,τι αλλού, καθώς οι πελάτες είναι νεότεροι και πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Γι’ αυτό ανακοινώσαμε τη συνεργασία στις με τη Momenta, εταιρεία εξειδικευμένη στην αυτόνομη οδήγηση. Θέλουμε να είμαστε Νο 1 στην premium κατηγορία εκεί. Πιστεύουμε ότι, ακόμη και φέτος, παρά στις δυσκολίες στις αγοράς, θα παραμείνουμε στην πρώτη θέση του τμήματός στις, και σκοπεύουμε να διατηρήσουμε αυτή τη θέση και τα επόμενα χρόνια.»

Ακόμη, ο επικεφαλής πωλήσεων στις BMW σημείωσε πως αποφάσισαν να διατηρήσουν σταθερές στις τιμές -κάθε χρόνο πραγματοποιουν μια τακτική αναθεώρηση τιμών (για το νέο μοντέλο έτους).

Αυτό που τώρα, πρέπει να συζητηθεί προσεκτικά είναι τι θα κάνει η εταιρεία, καθώς αναμένει δασμός 15% στις εισαγωγές από την ΕΕ στις ΗΠΑ να τεθεί σύντομα σε ισχύ. Στις ΗΠΑ, όπως εξήγησε,  τα πάνε πολύ καλά· αναπτύσσονται και είναι ξεκάθαρα Νο 1 στην premium κατηγορία, επομένως έχουν πολύ καλή δυναμική στην αγορά. Καταλήγοντας, τόνισε πως υποστηρίζουν την πολιτική των «μηδενικών-μηδενικών» δασμών εδώ και καιρό, γιατί πιστεύουν ότι θα βοηθούσε τους κατασκευαστές. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να κατανοήσουν όλοι ότι οι δασμοί που υπάρχουν σήμερα αυξάνουν τα δημόσια έσοδα στην Ευρώπη και ωφελούν φορολογικά την ευρωπαϊκή αγορά. Ως εκ τούτου, καλωσορίζουν τη μείωση των δασμών.

Προηγούμενο άρθροΥδρογόνο: Λύσεις στα κοινά εμπόδια της αγοράς – Αναγκαία μια επικαιροποιημένη στρατηγική
Επόμενο άρθροΕταιρείες μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μίσθωσης: Ενάντια σε υποχρεωτική ποσόστωση στα ZEV