
Με τα έως τώρα δεδομένα της αγοράς, οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μάλλον δεν θα δουν μεγάλη άνοδο έως το τέλος του έτους.
Ίσως να υπάρξει μικρή ανάκαμψη, σε σχέση με πέρυσι, αλλά δεν αναμένεται μεγάλη «έκρηξη».
Ασφαλώς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του 8μήνου 2025, οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στα SUV κάθε κατηγορίας (62%), καλύπτοντας πολλές ανάγκες μετακίνησης με τον τρόπο αυτό. Επίσης, δίνοντας έμφαση στην οικονομία και την τεχνολογία για όλες τις χρήσεις προτιμούν τα υβριδικά (49,2%) και μετά όλα τα άλλα συστήματα κίνησης. Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά, αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά (6,8% στο 8μηνο φέτος έναντι 5,40% πέρυσι), ιδιαίτερα αν συνεχιστούν επιδοτήσεις και κίνητρα, καθώς και η επέκταση του δικτύου φόρτισης. Γενικά, η τάση προς πιο οικολογικά και οικονομικά οχήματα με την ευρύτερη έννοια είναι ισχυρή.
Leasing, χρηματοδοτικές λύσεις και πιθανώς συνδρομητικά μοντέλα είναι πιθανό να κερδίσουν έδαφος, ειδικά από καταναλωτές που αποφεύγουν τις μεγάλες δόσεις ή την άμεση αγορά λόγω κόστους.
Βεβαίως, οι αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών, τα μεταφορικά και πιθανοί δασμοί/φόροι μπορούν να επιφέρουν αυξήσεις στα κόστη, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει κάποιο μερίδιο αγοραστών. Επίσης, το κόστος ιδιοκτησίας (συντήρηση, ασφάλιση, φόροι) θα παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις.
Το τμήμα των υψηλών εισοδημάτων, εξ άλλου, αναμένεται να συνεχίσει να επενδύει σε αυτοκίνητα με υψηλές επιδόσεις, πολυτέλεια και τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά. Αυτό μπορεί να ευνοήσει μάρκες πολυτελείας.
Πιθανοί κίνδυνοι / αβεβαιότητες
- Διακύμανση των τιμών καυσίμων και ενεργειακού κόστους
- Πιέσεις του πληθωρισμού και μείωση της αγοραστικής δύναμης
- Προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού (π.χ. εξαρτήματα, ηλεκτρονικά)
- Νομοθετικές αλλαγές — φόροι, τέλη, περιβαλλοντικά πρότυπα
Παρακολουθώντας τα επιμέρους στοιχεία των ταξινομήσεων με βάση την επεξεργασία των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ από τον ΣΕΑΑ, καταγράφουμε ότι:
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, τον χορό στα καινούργια επιβατικά έσυρε η Toyota με 15.091 μονάδες (17.250 πέρυσι), ακολουθούμενη από την Peugeot με 8.503 (7.962) και την Hyundai με 7.290 (6.788). Κάτω από το βάθρο των τριών πρώτων αλλά μέσα στο top 10 βρέθηκαν εν σειρά: Suzuki 6.482 (8.097), Opel 5.602 (5.031), Citroen/DS 5.273 (6.872), BMW 4.965 (4.020), Kia 4.539 (3.493), Volkswagen 4.490 (4.227) και Dacia 3.412 (1.752).
Αξίζει να δούμε, ωστόσο, την γενικότερη εικόνα της αγοράς οχημάτων μας μέχρι και τον Αύγουστο, όπως την περιγράφουν οι αναλυτές της ΕΛΣΤΑΤ.
Αύξηση 0,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Αύγουστο φέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά
13.503 επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 15.438 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (μείωση 11,3% είχε σημειωθεί τον Αύγουστο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 8.954 έναντι 9.040 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο
Αύγουστο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 1%. Το 8μηνο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 178.392 επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξω-
τερικού) έναντι 172.757 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,3% (αύξηση 4,6% είχε υπάρξει το οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023). Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα έφτασαν στο 8μηνο τα 56.248, έναντι 54.178 το 2024 σημειώνοντας
αύξηση 3,8%.
Παράλληλα, τον Αύγουστο κυκλοφόρησαν 5.745 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 6.326 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 9,2% (αύξηση 11% είχε σημειωθεί τον Αύγουστο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 5.495 έναντι 6.027 που κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,8%. Το 8μηνο κυκλοφόρησαν 61.499 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 58.416 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 5,3% (αύξηση 17,5% είχε σημειωθεί το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 58.834 έναντι 55.539 που κυκλοφόρησαν το 8μηνο του
2024, παρουσιάζοντας αύξηση 5,9%.