
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο σχεδόν πέντε φορές υψηλότερες από ό,τι δείχνουν τα επίσημα τεστ, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΕ.
Το χάσμα ανάμεσα στη ρύπανση CO₂ των PHEV στον πραγματικό κόσμο και στα εργαστηριακά τεστ συνεχίζει να διευρύνεται, παρά τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών ότι η τεχνολογία έχει γίνει πιο «καθαρή».
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, το λόμπι των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ζήτησε από την ΕΕ να ακυρώσει τις προσπάθειές της να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εκπομπές των υβριδικών στον υπολογισμό της προόδου τους προς τους κλιματικούς στόχους.
Τα PHEV εναλλάσσονται μεταξύ ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί με μπαταρία, η οποία φορτίζεται από πρίζα, και κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Αντιπροσωπεύουν το 8,6% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ φέτος και οι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν να τα πωλούν ακόμα και μετά το 2035, όταν τίθεται σε ισχύ η προθεσμία για οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Όμως, ανάλυση της οργάνωσης T&E με στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος δείχνει ότι τα PHEV εκπέμπουν κατά μέσο όρο 139 γρ. CO₂ ανά χλμ., έναντι μόλις 28 γρ. ανά χλμ. στα επίσημα τεστ.