Το Volkswagen Group, το BMW Group και η Mercedes-Benz συγκαταλέγονται στις 11 αυτοκινητοβιομηχανίες και τεχνολογικές εταιρείες που υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη και ανταλλαγή μιας προηγμένης πλατφόρμας λογισμικού για οχήματα.

Η συμμαχία στοχεύει στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης κυριαρχίας των αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών και στην ανάκτηση του ελέγχου των μελλοντικών ψηφιακών αρχιτεκτονικών οχημάτων.

Με την υποστήριξη του Γερμανικού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), η πρωτοβουλία επιδιώκει να συγκρατήσει το αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης και να επιταχύνει την καινοτομία μέσω της δημιουργίας ενός κοινού, ανοικτού πυρήνα λογισμικού (open-source core software stack) που θα χρησιμοποιείται από όλες τις μάρκες.

«Χτίζουμε από κοινού ένα ισχυρό, διαφανές, ασφαλές και μελλοντικά βιώσιμο οικοσύστημα λογισμικού», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Marcus Bollig, γενικός διευθυντής του VDA.

Εκτός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στα ιδρυτικά μέλη περιλαμβάνονται οι προμηθευτές Robert Bosch, Continental, ZF Friedrichshafen και Valeo (μέσω του τμήματος Brain), καθώς και οι ειδικοί λογισμικού ETAS, Qorix και Vector.

Οι εταιρείες σκοπεύουν να παραδώσουν τον πυρήνα του stack — ένα θεμέλιο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής λογισμικού για οχήματα — έως το 2026. Τα πρώτα οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα αναμένεται να μπουν σε μαζική παραγωγή έως το 2030.

Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ανεξάρτητο από τη μάρκα και αόρατο για τους τελικούς χρήστες, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέπει την εξατομίκευση μέσω προσθέτων, όπως συστήματα ψυχαγωγίας (infotainment) ή λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού.

Ο πηγαίος κώδικας της πλατφόρμας θα δημοσιευτεί ως ανοιχτού κώδικα υπό την εποπτεία του οργανισμού Eclipse Foundation και βασίζεται στο ήδη εξελισσόμενο έργο S-Core.

Ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους ανάγκες, οι εταιρείες θα μπορούν να χρησιμοποιούν ολόκληρη την πλατφόρμα ή μόνο επιλεγμένα τμήματα αυτής.

Ο VDA σημείωσε ότι τα μεγαλύτερα οφέλη σε κόστος και ταχύτητα θα προκύψουν από την ευρεία υιοθέτηση ολόκληρου του stack.

«Ως συνδημιουργοί ενός ανοικτού οικοσυστήματος για την αυτοκίνηση, διαμορφώνουμε ενεργά το μέλλον του λογισμικού οχημάτων με τη στρατηγική “code-first”», δήλωσε ο Chief Software Officer της Mercedes, Magnus Östberg. «Τα ανοικτά πρότυπα είναι το θεμέλιο της καινοτόμου δύναμής μας».

Αν και η αρχική εστίαση είναι στις εταιρείες-μέλη του VDA, η συμμαχία είναι ανοιχτή και σε άλλους συμμετέχοντες. Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Automobilwoche, αδελφής έκδοσης της Automotive News Europe, έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με τον γαλλικό σύνδεσμο αυτοκινητοβιομηχανίας PFA.

Ο CEO της Bosch, Stefan Hartung, προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα για τον κίνδυνο που διατρέχει η Ευρώπη αν οι κανονισμοί καθυστερήσουν την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης — μιας τεχνολογίας που θεωρείται κρίσιμη τόσο για το λογισμικό οχημάτων όσο και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των ίδιων των οχημάτων.

Η Bosch σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 2,5 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη έως τα τέλη του 2027.

Προηγούμενο άρθροT&E: Χαμένες ευκαιρίες και στην παραγωγή μπαταριών