
H Nissan εγκαταλείπει τα σχέδια κατασκευής ενός νέου εργοστασίου μπαταριών τύπου LFP στην Ιαπωνία.
Η εγκατάσταση θεωρούνταν κρίσιμη για τη μείωση του κόστους μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε η εταιρεία να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η BYD. Ωστόσο, η Nissan βρίσκεται σε μία περίοδο κατά την οποία προετοιμάζεται να περικόψει περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού για να εξορθολογίσει την πορεία της.
Συγκεριμένα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα «εγκαταλείψει τα σχέδια για κατασκευή νέου εργοστασίου» στην Ιαπωνία, το οποίο επρόκειτο να παράγει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Η απόφαση λαμβάνεται καθώς η Nissan «εξετάζει όλες τις επιλογές για την αποκατάσταση των επιδόσεών της».
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται σε μια στρατηγική για μπαταρίες EV «ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες της αγοράς» στο πλαίσιο της προσπάθειας αναστροφής της πορείας της. Η Nissan είχε μόλις λάβει έγκριση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας (METI) τον Σεπτέμβριο.
Οι μπαταρίες προορίζονταν να τοποθετηθούν σε μικρά οχήματα της Nissan από το 2028, στο πλαίσιο επένδυσης άνω του $1 δισ.
Η Nissan επρόκειτο να λάβει έως και $384 εκατ. σε κρατική στήριξη για να δημιουργήσει μια εσωτερική αλυσίδα εφοδιασμού. Όπως και άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές, η Nissan αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και η Βόρεια Αμερική. Η εταιρεία αναμένει καθαρή ζημία έως και $5,2 δισ. για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2025.
Το νέο εργοστάσιο LFP αναμενόταν να βοηθήσει τη Nissan να μειώσει το κόστος των μπαταριών EV κατά 20% έως 30%, με ετήσια παραγωγική ικανότητα έως και 5 GWh. Αργότερα μέσα στο έτος, η Nissan θα λανσάρει τη νέα γενιά του LEAF στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μετά την παρουσίαση του ανανεωμένου EV τον Μάρτιο, η Nissan δήλωσε ότι το νέο LEAF θα έχει «σημαντική αύξηση της αυτονομίας». Το hatchback σχέδιο εγκαταλείπεται για ένα πιο crossover προφίλ. Θα περιλαμβάνει επίσης ενσωματωμένη θύρα NACS για πρόσβαση στους Superchargers της Tesla.
Αν και τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι τιμές θα αποκαλυφθούν κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας, ο επικεφαλής προγραμμάτων οχημάτων της Nissan, Francois Bailly, δήλωσε στο TopGear.com ότι το νέο LEAF αναμένεται να έχει αυτονομία 600 χλμ. Σύμφωνα με νέα αναφορά της Nikkei, η Nissan περικόπτει περίπου 20.000 θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, ή περίπου το 15% του εργατικού της δυναμικού. Η εκτίμηση αυτή είναι υπερδιπλάσια από τις 9.000 απολύσεις που είχε προηγουμένως ανακοινώσει.
Πέρυσι, η Nissan είχε πάνω από 133.000 υπαλλήλους. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κλείσει εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη. Αναφέρεται ότι θα κλείσουν και δύο άλλα εργοστάσια, αλλά η Nissan δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη εάν και πού θα γίνει αυτό.