Η Lyft, Inc. μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες υπηρεσιών μετακίνησης, ανακοίνωσε ότι υπέγραψε οριστική συμφωνία για την εξαγορά της FREENOW.

Της εφαρμογής, δηλαδή, πολλαπλών επιλογών μετακίνησης στην Ευρώπη με επίκεντρο τις υπηρεσίες ταξί, από τη BMW Group και τη Mercedes-Benz Mobility, έναντι ποσού περίπου 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά. Η FREENOW θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα, με την υπάρχουσα διοικητική της ομάδα και το προσωπικό της, σε 9 χώρες και πάνω από 150 πόλεις: Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Γαλλία και Αυστρία. Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, υπό τους συνήθεις όρους ολοκλήρωσης. Η Lyft βρήκε στη FREENOW έναν στρατηγικό συνεργάτη που θα ενισχύσει άμεσα τη στρατηγική ανάπτυξής της, θα αξιοποιήσει νέες δυνατότητες για τους συνεργάτες της και θα αναβαθμίσει την εμπειρία οδηγών και επιβατών. Πρόκειται για τη σημαντικότερη επέκταση της Lyft εκτός Βόρειας Αμερικής, η οποία σχεδόν διπλασιάζει τη συνολική δυνητική αγορά της, φτάνοντας πάνω από 300 δισεκατομμύρια ετήσιες διαδρομές. Παράλληλα, ενισχύει τις ετήσιες μικτές κρατήσεις (Gross Bookings) κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, διαφοροποιεί τις πηγές εσόδων και στηρίζει τους πολυετείς στόχους της Lyft.

«Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε την καλύτερη πλατφόρμα μετακίνησης στον κόσμο, με επίκεντρο τον πελάτη, και η είσοδός μας στην Ευρώπη είναι ένα μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο David Risher, CEO της Lyft. «Βρήκαμε τον ιδανικό συνεργάτη στη FREENOW και έχουμε πολλά να μάθουμε από την ομάδα της. Η εμπειρία και η βαθιά γνώση των τοπικών αγορών που διαθέτει η FREENOW ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αξίες και την αποστολή της Lyft — να εξυπηρετούμε και να φέρνουμε τους ανθρώπους πιο κοντά.»

Η FREENOW φέρνει κορυφαία τεχνογνωσία στον κλάδο του ταξί στην Ευρώπη, προηγμένη τεχνολογία για τη διαχείριση στόλων και ισχυρές σχέσεις με ρυθμιστικές αρχές, θεσμικούς φορείς και διαχειριστές στόλου ταξί σε κάθε αγορά. Η Lyft φέρνει την εμπειρία στη λειτουργία του marketplace και τις στρατηγικές που έχουν επίκεντρο τον πελάτη. Τα επιχειρηματικά τους μοντέλα είναι συμπληρωματικά και μαζί θα εξυπηρετούν πάνω από 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, προσφέροντας ένα αναβαθμισμένο προϊόν με καινοτόμες υπηρεσίες, πιο αποδοτική διαχείριση στόλων και νέες ευκαιρίες για υπάρχοντες και δυνητικούς συνεργάτες σε διεθνές επίπεδο.

Στην Ευρώπη, ο κλάδος του ταξί μέσω ψηφιακών πλατφορμών βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης. Περίπου το 50% των κρατήσεων ταξί στην Ευρώπη εξακολουθεί να πραγματοποιείται στην παραδοσιακή αγορά, αλλά η ζήτηση για online υπηρεσίες ολοένα και αυξάνονται. Η FREENOW βρίσκεται σε ιδανική θέση να αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία, καθώς κατέχει ηγετική παρουσία σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Δουβλίνο, το Λονδίνο, η Αθήνα, το Βερολίνο, η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη και το Αμβούργο. Τα ταξί αποτελούσαν περίπου το 90% των μικτών κρατήσεων (Gross Bookings) της FREENOW το 2024 και θα συνεχίσουν να αποτελούν τον βασικό πυρήνα της δραστηριότητάς της.

«Ενώνοντας δυνάμεις με τη Lyft κάνουμε ένα σημαντικό βήμα μπροστά για τη FREENOW, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας, φιλόδοξης εποχής—όπου ενισχύουμε τον ρόλο μας ως κορυφαία δύναμη στην ευρωπαϊκή κινητικότητα», δήλωσε ο Thomas Zimmermann, CEO της FREENOW. «Η πελατοκεντρική φιλοσοφία της Lyft ταιριάζει απόλυτα με τη βαθιά μας εμπειρία στον κλάδο του ταξί, ενώ μαζί θα διευρύνουμε τους ορίζοντες μας προσφέροντας περισσότερα για τους οδηγούς ταξί, ιδιοκτήτες στόλων ταξί και επιβάτες σε όλην την ήπειρο. Είμαστε δίπλα στον κλάδο, όχι απέναντί του, και παραμένουμε περήφανοι συνεργάτες της κοινότητας ταξί. Αυτή η συνεργασία αφορά τη συνένωση δυνάμεων, την ανταλλαγή γνώσης και την επέκταση των βέλτιστων πρακτικών. Ευχαριστούμε θερμά τους πρώην μετόχους μας για την εμπιστοσύνη και τη σταθερή τους υποστήριξη όλα αυτά τα χρόνια.»

Η εξαγορά αυτή είναι μέρος της στοχευμένης στρατηγικής της Lyft να επενδύει με συνέπεια σε ευκαιρίες ανάπτυξης που έχουν επίκεντρο τον πελάτη. Η ανακοίνωση έρχεται μετά από μια εξαιρετική χρονιά για τη Lyft το 2024, κατά την οποία πέτυχε ρεκόρ υπηρεσιών το τέταρτο τρίμηνο, ρεκόρ στις μικτές κρατήσεις (Gross Bookings), κερδοφορία σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα GAAP και υψηλή παραγωγή ταμειακών ροών.

Τι ακολουθεί

 Δεν προβλέπονται άμεσες αλλαγές για τους χρήστες της FREENOW. Ωστόσο, σταδιακά θα αρχίσουν να ενσωματώνονται νέα οφέλη τόσο για οδηγούς, όσο και για επιβάτες. Για τους οδηγούς σε πολλές αγορές, αυτό μπορεί να σημαίνει πιο λεπτομερής ανάλυση της κερδοφορίας που πετυχαίνουν μέσω της πλατφόρμας, επιπλέον πληροφόρηση γύρω από τα διαθέσιμα κίνητρα και η δυνατότητα να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο ποιες είναι οι ώρες αιχμής για οδήγηση. Για τους επιβάτες, αυτό μπορεί να σημαίνει ακριβέστερη εκτίμηση των κομίστρων, ταχύτερη εξυπηρέτηση, νέες λειτουργίες και επιπλέον επιλογές μετακίνησης. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στενά ώστε να κάνουν την εμπειρία χρήσης των δύο εφαρμογών ακόμη πιο εύκολη, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική.

Προηγούμενο άρθροFord Mustang Mach-E 2025: Αναβάθμιση με βάση τις υποδείξεις των πελατών
Επόμενο άρθροNissan: Προτάσεις υποψηφιοτήτων για το Διοικητικό Συμβούλιο