Έτοιμη να διατηρήσει το μεγάλο προβάδισμα πωλήσεων EV έναντι της Mercedes-Benz και της Audi εμφανίζεται η BMW.
Πέρυσι, σημείωσε κέρδη στη Γερμανία και παγκοσμίως, πουλώντας περισσότερα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα και από τους δύο ομοεθνείς ανταγωνιστές της μαζί –οι οποίοι, μάλιστα, έγραψαν απώλειες μεριδίων. Ειδικά στη Γερμανία, η ζήτηση για μοντέλα του είδους μειώθηκε περισσότερο από το ένα τέταρτο. Η BMW πρόκειται να λανσάρει την οικογένεια των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων Neue Klasse φέτος και οι αναλυτές λένε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να εκμεταλλευτεί τις τάσεις, -ειδικά στην Ευρώπη-, που θα μπορούσαν να αναθερμάνουν τη ζήτηση για μοντέλα με μπαταρίες. Ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW, Jochen Goller, δήλωσε στις 13 Ιανουαρίου ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ανέμενε οι πωλήσεις BEV να συνεχίσουν να αυξάνονται φέτος, παρά τις «προκλητικές συνθήκες της αγοράς». Αυτές είναι που περιλαμβάνουν το τρίτο έτος ασθενούς ή μηδενικής ανάπτυξης της Γερμανίας, μια ενδεχόμενη ριζική ανατροπή της υποστήριξης των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ υπό τη δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ και τη συνεχιζόμενη πτώση της ζήτησης για προϊόντα ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα. Ο Goller τόνισε, λοιπόν, ότι η BMW θα παραμείνει σε αναπτυξιακή πορεία. «Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε την αύξηση των πωλήσεων BEV (αμιγώς ηλεκτρικά) το 2025 με την ισχυρή και διευρυμένη σειρά προϊόντων μας», δήλωσε ο Goller. Πέρυσι, η μάρκα BMW αύξησε τις πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων κατά 12% από το προηγούμενο έτος. Ο όγκος BEV της Mercedes στον αντίποδα μειώθηκε κατά 23% και οι αντίστοιχες πωλήσεις της Audi έπεσαν κατά 8%.
-Σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού περιοδικού manager, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δεν θα επεκτείνει το συμβόλαιο πέρα από το καλοκαίρι του 2026,
Ο Zipse, ο οποίος γίνεται 61 ετών στις 7 Φεβρουαρίου, παραιτείται για λόγους ηλικίας, ανέφερε το περιοδικό. Η BMW, συνήθως, επιβάλλει όριο ηλικίας 60 ετών στην ανώτερη διοίκηση. Ο Zipse ξεκίνησε στην BMW ως εκπαιδευόμενος το 1991. Ανήλθε στην θέση του επικεφαλής της παραγωγής προτού προαχθεί σε Διευθύνων Σύμβουλος το 2019. Το συμβόλαιό του ισχύει μέχρι και το 2026.
-Η Mitsubishi δεν σκοπεύει να εμπλακεί στη συγχώνευση Honda-Nissan, παραμένοντας ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία. Θα διατηρήσει τη Mitsubishi Motors Corp. ως μια ξεχωριστή οντότητα στο χρηματιστήριο, διαφορετική από τη δομή της εταιρείας χαρτοφυλακίου που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα από τη Honda Motor Co. και τη Nissan Motor Co., ανέφερε η ιαπωνική εφημερίδα Yomiuri στις 24 Ιανουαρίου, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές. Η Mitsubishi εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι ακόμη μελετά διάφορες επιλογές και ότι δεν έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα. Σημειώνεται, πάντως, ότι η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi και οι πολλαπλές συμμετοχές τους μαζί και με αυτές της Renault θα μπορούσαν να περιπλέξουν τις συνομιλίες. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mitsubishi, Takao Kato, στο περιθώριο του Tokyo Auto Salon, είχε πει στους δημοσιογράφους ότι η απάντηση της Mitsubishi θα βασιστεί στο να ακούσει περαιτέρω λεπτομέρειες για την προτεινόμενη ενσωμάτωση της Honda και της Nissan. Προσθέτοντας, ωστόσο, διπλωματικά, πως μια μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο εταιρειών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας είναι θετική εξέλιξη. «Αλλά ήταν ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε πόσο επιδραστικές θα μπορούσαν να είναι οι όποιες συνέργειες», εξήγησε χαρακτηριστικά. Η Mitsubishi έχει προγραμματιστεί να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου 2024, στις 3 Φεβρουαρίου και ενδέχεται να υπάρξει επίσημη απόφαση τότε, παρόντος του ίδιου.