H Kia αυξάνει την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της και με το EV3 στοχεύει στις ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες των Β-SUV/C-SUV.

Όπως εξήγησε ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, Γενικός Διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Ομίλου Βασιλάκη, κατά την επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου μοντέλου, στο Ecali Club στην Αθήνα, το EV3, αν και premium -στη λογική των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, ΕV6 και EV9-, απευθύνεται σε χαμηλότερα, πιο δημοφιλή κομμάτια της αγοράς. Αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στο γενικότερο μετασχηματισμό της μάρκας προς τη νέα βιώσιμη κινητικότητα, η οποία απαιτεί, πρωτίστως, χαμηλές εκπομπές CO2.

Από αριστερά προς τα δεξιά οι κ. Αν.Χριστοφορίδης, Αντ.Παπαποστόλου και Αγγ.Μασούρας κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του Kia EV3

«Ξεκινά μια νέα 5ετία γρήγορων αλλαγών, τόνισε ο κ.Χριστοφορίδης, με πιο δύσκολο το 2025 -ιδιαιτέρως στον επιχειρηματικό τομέα- και η Kia θα προχωρήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα στην παραγωγή αρκετών νέων μοντέλων». Mε διαφορετικό λογότυπο, επωνυμία και space identity, πάνω στην ολιστική φιλοσοφία που περιγράφεται χαρακτηριστικά ως Opposites United, πρόσθεσε ο Αντώνης Παπαποστόλου, Διευθυντής Marketing.

Το σλόγκαν της Kia, στην προκειμένη περίπτωση, είναι «Κινητικότητα που Εμπνέει» και με το πολύ ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο EV3 των 204 ίππων, επιδιώκει να προσελκύσει νέο κοινό. Το καινούργιο μοντέλο ξεκινά την πορεία του στη χώρα μας με τιμή βάσης στα 37.990 ευρώ (28.990 με την κρατική επιδότηση, που ευχή όλων είναι να συνεχιστεί αφού εξευρεθούν νέοι πόροι στο ισχύον κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ»). Περιγράφοντας τα high lights του EV3, ο Άγγελος Μασούρας, Product Expert, έδωσε μεταξύ άλλων, έμφαση στη μεγάλη αυτονομία (436-605 χλμ κατά WLTP), στην ισχυρή μπαταρία των 81,4 kWh, στην εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση (13,6 χλμ/λεπτό σε DC) και στα 406 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Πιο αναλυτικά,

Το νέο Kia EV3, είναι το πρώτο compact ηλεκτρικό SUV της κορεάτικης εταιρείας, με διαστάσεις σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.300 χλστ., 1.850 χλστ., και 1.560 χλστ. αντίστοιχα.

Σχεδιαστικά το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει με τα κάθετα, τοποθετημένα στα άκρα, στενόμακρα Led φώτα ημέρας που ακολουθούν την πιο πρόσφατη τεχνολογία φωτισμού “Star Map” και την ανανέωση της μάσκας “Tiger Face”.

Στο πλάϊ κυριαρχούν τα τονισμένα φτερά, με έντομο το μαύρο περιμετρικό προστατευτικό.  Ελαφρώς κεκλιμένη η γραμμή της οροφής και «χωνευτές» στο αμάξωμα οι θυρολαβές για οδηγό συνοδηγό , ενώ οι πίσω «χάνονται» οπτικά στην κολόνα. Η GT-Line έκδοση, προσδίδει πιο σπορ χαρακτηριστικά, με τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, το μαύρο περιμετρικό πλαστικό πιο γυαλιστερό, ενώ υπάρχουν και ζάντες διαφορετικής σχεδίασης και μαύρη επένδυση στο εσωτερικό τμήμα τους.

H καμπίνα του EV3 μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 5  επιβάτες σε ένα μινιμαλιστικό και high-tech περιβάλλον. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια (μεταξόνιο 2.680 χλστ.) χάρη στο επίπεδο πάτωμα και επαρκή «αέρα» για τα κεφάλια. Το πορτμπαγκάζ  ρυθμίζεται σε δυο επίπεδα και παρέχει χωρητικότητα 460 λίτρων, ενώ έξτρα αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Πολύ πρακτικό: Ακόμη, το κεντρικό υποβραχιόνιο ενσωματώνει μια υπερυψωμένη εκτεταμένη επιφάνεια, ενώ από κάτω υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος, χάρη και στην τοποθέτηση του λεβιέ για την κίνηση του οχήματος στην κολόνα του τιμονιού.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, συνυπάρχει σε ένα ενιαίο λεπτό πάνελ, που φτάνει σχεδόν τις 30 ίντσες, με την οθόνη των 5 ιντσών για το χειρισμό του κλιματισμού, αλλά και μία ακόμη οθόνη, επίσης 12,3 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων. Το head-up display (12 ιντσών) προβάλλει βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ για να ελαχιστοποιήσει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Μας άρεσε πολύ: Έχουν διατηρηθεί για λόγους εργονομίας  ορισμένα φυσικά μπουτόν-διακόπτες για συχνές και βασικές λειτουργίες. Σημειωτέον πως είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει το ψηφιακό βοηθό AI Assistant της εταιρείας με ενσωματωμένο ChatGPT (του μιλά, ρωτάς και σε καθοδηγεί).

Στο περιβαλλοντικό κομμάτι, η Kia χρησιμοποίησε βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένο πλαστικό από μπουκάλια για τα καθίσματα, την επένδυση οροφής, τα πάνελ των θυρών, τα πατάκια και το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Τα πλαστικά είναι κυρίως σκληρά, αλλά με εξαιρετική συναρμογή και άψογο φινίρισμα, με την υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό να προσθέτει το κάτι επιπλέον στην απτή αίσθηση ποιότητας.

Το νέο EV3 έχει στηθεί στην προηγμένη πλατφόρμα E-GMP (Εlectric Global Modular Platform) της Kia για ηλεκτρικά οχήματα με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς (για πρώτη φορά με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα) και τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς.

Όσον αφορά τις μπαταρίες υπάρχουν δυο επιλογές. Το EV3 Standard προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 58,3 kWh, ενώ το EV3 Long Range χρησιμοποιεί μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 81,4 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει μέχρι τα 605 χλμ. (μέτρηση WLTP).

Όπως διευκρίνισαν τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, η μονάδα διαχείρισης μπαταριών (BMU) και η μονάδα παρακολούθησης κυψελών (CMU) διασφαλίζει ότι οι μπαταρίες υψηλής τάσης χρησιμοποιούν την ενέργεια όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά. Μάλιστα, το προηγμένο σύστημα διαχείρισης φόρτισης οχήματος της Kia επιτρέπει στη μπαταρία να φορτίζει από 10-80% σε, περίπου, 31 λεπτά. Όπως προαναφέρθηκε στο νέο EV3 τοποθετείται ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 204 ίππων (150 kW) και 283 Nm ροπής. Η καλύτερη επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνεται είναι 7,5 δευτ. και 170 χλμ/ώρα αντίστοιχα.

Προηγούμενο άρθροAudi Q6 Sportback e-tron: Τέλη Απριλίου από 73.980 ευρώ
Επόμενο άρθροZAP Taxi Club: Στον Πειραιά ο νέος σταθμός ταχείας φόρτισης