Η Schaeffler ανακοίνωσε περικοπές 4.700 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη, με τις 2.800 εξ αυτών να αφορούν τη Γερμανία. Οι απολύσεις οφείλονται στην επιδείνωση της κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας, με πτώση πωλήσεων των μεγάλων κατασκευαστών, όπως η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW. Στο σύνολο, οι καθαρές περικοπές αναμένονται στις 3.700 θέσεις, με τις μετακινήσεις προσωπικού. Το νέο σχέδιο έρχεται στο πλαίσιο της συγχώνευσης της Schaeffler με τη Vitesco, που επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση.

Αναμφίβολα, η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία επηρεάζει έντονα τους προμηθευτές της. Όπως έχουμε ήδη γράψει, η VW (που είναι και ο μεγαλύτερος πελάτης της Schaeffler), εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία, ενώ βρίσκεται σε διαμάχη με τα συνδικάτα για περικοπές μισθών. Παράλληλα, και άλλοι προμηθευτές, όπως η Bosch, η ZF Friedrichshafen και η Continental, ανακοινώνουν μειώσεις προσωπικού και στόχων, εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης αλλά και του ανταγωνισμού από την Ασία.

Τα οικονομικά της εταιρείας έχουν πληγεί σημαντικά, με τα κέρδη προ φόρων και τόκων να μειώνονται κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα, όπως εξαρτήματα για ανεμογεννήτριες και ρομπότ, μειώθηκε, ειδικά στην αγορά της Κίνας. Ως μέρος του πλάνου αναδιάρθρωσης, θα προχωρήσει στην πώληση του εργοστασίου ρομποτικής Melior Motion και θα κλείσει τη μονάδα της Ewellix στην Ταϊβάν, προκειμένου να μπορέσει να εξοικονομήσει περίπου 290 εκατ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2029.

Μέσω της συγχώνευσης με τη Vitesco, η Schaeffler σκοπεύει να ισχύσει τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση και παράλληλα να αυξήσει τις πωλήσεις της στον τομέα της e-mobility.

Σημειώνεται πως ο Όμιλος προωθεί πρωτοποριακές εφευρέσεις και εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης για περισσότερα από 75 χρόνια. Με προϊόντα και υπηρεσίες στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, των αποδοτικών «πράσινων» κινητήρων και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απασχολεί περίπου 120.000 εργαζόμενους και παρουσία σε περισσότερες από 250 τοποθεσίες σε 55 χώρες.

Προηγούμενο άρθροTesla: Επικίνδυνες δοκιμές αυτόνομης οδήγησης