Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να επιταχύνουν το κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, υποστήριξε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, που κατά τη διάρκεια του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι δήλωσε ότι οι δασμοί, αν και αποτελούν «καλό εργαλείο επικοινωνίας», έχουν αρνητικές συνέπειες.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι κινέζοι κατασκευαστές θα ενισχύσουν την παρουσία τους στην Ευρώπη, χτίζοντας εργοστάσια για να αποφύγουν τους δασμούς, με αποτέλεσμα την επιδείνωση του προβλήματος της υπερπαραγωγικής ικανότητας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Ο Tavares ανέφερε ότι οι κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD, δεν θα επιλέξουν χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία ή η Ιταλία για να κατασκευάσουν τα εργοστάσιά τους, λόγω του υψηλού κόστους ενέργειας σε αυτές τις χώρες. Αντ’ αυτού, η BYD έχει ήδη αρχίσει να επενδύει σε εγκαταστάσεις στην Ουγγαρία και την Τουρκία.
Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, επέκρινε τους δασμούς, αλλά επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία θα κατασκευάζει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητά της που θα πουλά στην Ευρώπη, σε ευρωπαϊκό έδαφος. Στα σχέδια της κινεζικής εταιρείας, βρίσκεται η παραγωγή εξαρτημάτων καθώς επίσης και η συναρμολόγηση μπαταριών στα ευρωπαϊκά της εργοστάσια. Ωστόσο, παραμένει ανοικτό το ενδεχόμενο, η εταιρεία να μετακυλήσει το κόστος των δασμών στους καταναλωτές ή διαφορετικά να το απορροφήσει η ίδια.
Ο Tianshu Xin, Διευθύνων Σύμβουλος της Leapmotor, μιας θυγατρικής της Stellantis, δήλωσε ότι οι δασμοί ενδέχεται να επηρεάσουν τα μοντέλα που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, αλλά είναι νωρίς για να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, προσπαθούν να προσελκύσουν ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενθαρρύνοντάς τες να κατασκευάσουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη και να αποφύγουν τους δασμούς, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Οι νέοι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα κυμαίνονται από 7,8% για την Tesla, η οποία λαμβάνει λίγες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση, έως και 35,3% για άλλους κατασκευαστές όπως η SAIC.
Συνολικά, μαζί με τον υπάρχοντα δασμό 10%, οι δασμοί μπορούν να φτάσουν έως και το 45%. Αυτοί οι δασμοί αναμένεται να αυξήσουν τον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και να οδηγήσουν σε σημαντικές ανακατατάξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, με σημαντικές συνέπειες τόσο τους τοπικούς όσο και τους κινεζικούς κατασκευαστές.