Δημοσιοποιώντας τις πρόσφατες αξιολογήσεις του, το Green NCAP ζητά από την αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερες βιώσιμες καινοτομίες για τα οχήματα εσωτερικής καύσης (ICE).

Το Green NCAP δημοσίευσε τις τελευταίες του αξιολογήσεις που περιλαμβάνουν το ηλεκτρικό BYD SEAL U, το βενζινοκίνητο Kia Ceed, το ηλεκτρικό Kia EV6, το Peugeot 308 ντίζελ, το ηλεκτρικό Toyota bZ4X και το βενζινοκίνητο Volkswagen Taigo. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (EV) επιτυγχάνουν τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων, και θέτουν το ερώτημα ποιες τεχνολογικές καινοτομίες μπορούν να εξασφαλίσουν πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) θα παραμείνουν βιώσιμοι σε ένα περιβάλλον που απαιτεί καθαρότερες και πιο βιώσιμες μεταφορές.

Γνωστή για τη δέσμευσή της στη βιωσιμότητα μέσω της ηγετικής της θέσης στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV bZ4X, ηγείται της ομάδας με σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα 5 Πράσινων Αστέρων και Μέση Βαθμολογία 97%. Το SUV είναι εντυπωσιακό σε όλες τις περιβαλλοντικές κατηγορίες και ιδιαιτέρως στην ενεργειακή απόδοση, με καλή απόδοση δικτύου – μπαταρίας 90,4%, ελαφρώς υψηλότερη από τον μέσο όρο του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων που δοκιμάστηκαν από το Green NCAP. Χωρίς εκπομπές εξάτμισης, το bZ4X συνιστά ελκυστική επιλογή για όσους αναζητούν οικογενειακό όχημα με ελάχιστη επίδραση στο περιβάλλον.

Η έκδοση 2024 του Kia EV6, του πρώτου κορεάτικου αυτοκινήτου που αναγορεύτηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2022, παρουσιάζει τις ίδιες επιδόσεις με τα άλλα EV αυτής της φάσης, λαμβάνοντας 5 Πράσινα Αστέρια και Μέση Βαθμολογία 94%. Το κομψό ηλεκτρικό hatchback βασίζεται στην πλατφόρμα Electric-Global Modular (E-GMP) του Hyundai Group, όπως και τα Hyundai IONIQ 5 και Genesis GV60. Τα αποτρλέσματα δοκιμών ενέργειας αυτοκινητοδρόμου και ψυχρού περιβάλλοντος του EV6 ευθύνονται για τις χαμηλότερες βαθμολογίες από αυτές του Hyundai IONIQ 6 που δοκιμάστηκε το 2024, αλλά δίνουν στο EV6 την ίδια βαθμολογία με το IONIQ 5 που δοκιμάστηκε το 2022. Το Kia EV6 διαθέτει επίσης την ίδια απόδοση δικτύου – μπαταρίας με το Toyota bZ4X, με αποτέλεσμα ελάχιστες απώλειες ενέργειας από τον φορτιστή και την μπαταρία του. Παρ’ όλο το μέγεθος και τη μάζα του και την κακή κατανάλωση, το αυτοκίνητο παραμένει βιώσιμη και γενικά αποδοτική ηλεκτρική επιλογή.

Το BYD SEAL U, το αμιγώς ηλεκτρικό μεγάλο SUV που χαρακτηρίζεται ως «η πιο πειστική είσοδος της BYD στην Ευρώπη» επιτυγχάνει βαθμολογία 5 Πράσινων Αστέρων και μέσο όρο 93%, αναδεικνύοντας τα εξαιρετικά περιβαλλοντικά του διαπιστευτήρια. Χάρη στις μηδενικές εκπομπές εξάτμισης, την καλή ενεργειακή απόδοση και τις ελάχιστες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, το SEAL-U αναδεικνύεται στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα δοκιμασμένα μοντέλα BYD: τα BYD ATTO 3 του 2023 και BYD DOLPHIN του 2024. Ωστόσο, συνιστάται η περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης του φορτιστή του. Με φόρτιση 11 kW, περίπου το 89% της ενέργειας διατίθεται προς χρήση και στην περίπτωση του SEAL U, το Green NCAP μέτρησε μόνο 87%.

Τα αποτελέσματα του Green NCAP υποδηλώνουν ότι τα ICE – ιδιαιτέρως όσα λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ – αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Το Peugeot 308 με πετρελαιοκινητήρα BlueHDi, λαμβάνει βαθμολογία 3 Πράσινων Αστέων και μέσο όρο 55%. Το σύστημα κίνησης ντίζελ είναι ικανοποιητικό με λογικές τιμές κατανάλωσης, και έχει και καλή απόδοση Καθαρού Αέρα με αξιοπρεπή έλεγχο ρύπων. Η απόδοση του υπερσύγχρονου συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων είναι στιβαρή και αποτελεσματική στις περισσότερες συνθήκες δοκιμών, μπορούν όμως να γίνουν πρόσθετες βελτιώσεις, ειδικά όσον αφορά στις εκπομπές NOx σε σύντομες αστικές μετακινήσεις με εκκίνηση κρύου κινητήρα και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Το Volkswagen Taigo είναι ένα ελαφρύ συμπαγές crossover με βενζινοκινητήρα και συγκεντρώνει επίσης 3 Πράσινα Αστέρια και μέσο όρο βαθμολογίας 53%. Το όχημα διαθέτει καλά επίπεδα αέριων ρύπων και εκπομπές μικροσωματιδίων χαμηλότερες από πολλών ανταγωνιστών του. Όσον αφορά στην ενεργειακή απόδοση, το Taigo βαθμολογείται με 5,2/10, καλό αλλά όχι εξαιρετικό.

Τέλος, τη χαμηλότερη βαθμολογία του 2024 μέχρι σήμερα παίρνει το το δημοφιλές βενζινοκίνητο hatchback Kia Ceed, με μόνο 2 Πράσινα Αστέρια και μέσο όρο 37%. Αν και είναι πρακτικό και προσιτό, οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του απαιτούν περαιτέρω μείωση εκπομπών και οικονομία καυσίμου. Έχει θέμα περισσότερο με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, συγκεκριμένα CO2, όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων. Η διαχείριση ρύπων είναι οριακή και το όχημα δεν διαθέτει στιβαρή μετεπεξεργασία καυσαερίων στη δοκιμή αυτοκινητόδρομου, όπου οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) είναι πολύ πάνω από το μεικτό όριο υπέρβασης του Green NCAP και η συνολική βαθμολογία Δοκιμών Αυτοκινητοδρόμου είναι μηδενική.

Για υψηλότερη βαθμολογία σε μελλοντικές φάσεις δοκιμών, ειδικά εν όψει της αυστηροποίησης των πρωτοκόλλων αξιολόγησης το 2025, οι κατασκευαστές οχημάτων ICE πρέπει να υιοθετήσουν πιο προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου εκπομπών, να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου και να υιοθετήσουν βελτιωμένα υβριδικά συστήματα. Η μείωση της μάζας του οχήματος και η βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση μπορούν επίσης να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

«Είναι γεγονός πως τα ηλεκτρικά οχήματα υπερτερούν των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στις αξιολογήσεις μας, κυρίως ως προς την ποιότητα του αέρα και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, τα οχήματα ICE θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο άμεσο μέλλον, λόγω ελκυστικότητας. Τα προηγμένα συστήματα ελέγχου εκπομπών, η υβριδική τεχνολογία και η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων αποτελούν υποσχόμενες εξελίξεις. Η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών μακριά από τα μεγάλα αυτοκίνητα μπορεί επίσης να συμβάλει σε πιο βιώσιμη κινητικότητα. Το Green NCAP θα συνεχίσει να πιέζει για καθαρότερες, πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες και να υποστηρίζει τον μετασχηματισμό στον τρόπο σκέψης και στην χρήση των μεταφορών από τους καταναλωτές», δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP.

Προηγούμενο άρθροΗ Mobileye διακόπτει την ανάπτυξη Lidar FMCW
Επόμενο άρθροΗ Stellantis αναθεωρεί την πρόβλεψη της κερδοφορίας της