Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία επιβεβαιώνεται πως τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι φθηνότερα για έλεγχο και συντήρηση από τα οχήματα εσωτερικής καύσης (ICE).

Τα στοιχεία δαπανών συντήρησης στόλου σε περισσότερα από 400.000 EV επιβεβαιώνουν πως η συντήρηση των αυτοκινήτων μπαταρίας κοστίζει φθηνότερα.

Οι υπέρμαχοι των EV υποστηρίζουν από καιρό ότι λόγω λιγότερων κινούμενων μερών του συστήματος κίνησης μπαταρίας σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι λογαριασμοί για έλεγχο και συντήρηση πρέπει να κοστίζουν λιγότερο. Επιπλέον, το αναγεννητικό φρενάρισμα ενός EV θα πρέπει να σημαίνει λιγότερη φθορά στα τακάκια των φρένων.

Πρόσφατα δεδομένα του 1link Service Network (κλαδικό πρότυπο διαχείρισης συντήρησης οχημάτων) της epyx, που διαχειρίζεται διαδικασίες ελέγχου, συντήρησης και επισκευής για περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα στόλου, βαν και φορτηγά, αποκαλύπτουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερες επισκέψεις σε συνεργείο από τα αντίστοιχα ICE και πως η σχετική δαπάνη συντήρησης είναι χαμηλότερη.

Λιγότερες επισκέψεις σε συνεργείο

Όσον αφορά στις επισκέψεις σε συνεργείο, τα ηλεκτρικά οχήματα πήγαν 3,67 φορές σε τρία χρόνια κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με 3,99 φορές για τα υβριδικά οχήματα και 4,05 φορές για τα ICE.

Χαμηλότεροι λογαριασμοί συντήρησης

Τα EV έχουν επίσης ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα έναντι των υβριδικών και των ICE ως προς το ύψος και την συχνότητα των δαπανών συντήρησής τους, χωρίς τα αυξημένα κόστη των ICE καθώς παλαιώνουν.

Σύμφωνα με την epyx, η οποία διαθέτει πλέον πάνω από 400.000 EV στη βάση δεδομένων της, η μέση δαπάνη για έλεγχο, συντήρηση και επισκευή ενός EV το πρώτο έτος είναι 167 ευρώ, έναντι 231 ευρώ ενός υβριδικού και 236 ευρώ ενός ICE. Το δεύτερο έτος αυξάνεται στα 206 ευρώ για ένα EV έναντι 315 ευρώ για ένα υβριδικό και 344 ευρώ για ένα ICE. Αλλά στο τρίτο έτος εμφανίζονται μεγάλες διαφορές, με μέσο κόστος για ένα EV 262 ευρώ, έναντι 404 ευρώ για ένα υβριδικό και 476 ευρώ για ένα ICE.

Τα διανυθέντα χιλιόμετρα για τα EV είναι παρεμφερή με τα χιλιόμετρα των ICE, αν και τα υβριδικά είχαν διανύσει περίπου 20% περισσότερα εντός τριετίας, γεγονός που μπορεί να εξηγεί την υψηλότερη δαπάνη για αντικατάσταση ελαστικών και τακακιών φρένων.

Ο Tim Meadows, CCO της epyx, δήλωσε: «Ουσιαστικά, υπάρχει αισθητά χαμηλότερο κόστος χρήσης και λιγότερες επισκέψεις συνεργείου για τα EV σε σύγκριση με τα υβριδικά και τα ICE. Στο τέλος της τριετίας αυτά συσσωρεύονται και η δαπάνη για τα EV είναι περίπου η μισή έναντι των ICE.”

Προηγούμενο άρθροΗ bp και η Iberdrola επενδύουν σε πράσινη μονάδα υδρογόνου
Επόμενο άρθροΗ ιαπωνική κυβέρνηση ενισχύει την παραγωγή μπαταριών