Η Tesla προσφέρει ανεπίσημες εκπτώσεις σε στόλους και υπόσχεται να διορθώσει τα προβλήματα σέρβις, επισκευών και παραγγελιών.
Πρόκειται για προσπάθεια βελτίωσης της φήμης της που υπέστη ζημιά μετά τις πρόσφατες μειώσεις τιμών, αναφέρει το Reuters. Οι ειδικοί αναρωτιούνται αν αυτό επαρκεί.
Κατόπιν αντίστοιχων μειώσεων στην Κίνα, για το Model 3 και το Model Y, η Tesla τον Ιανουάριο τρέχοντος έτους μείωσε τις τιμές για το Model Y και στην Ευρώπη από -4,2% έως -8,1%, αναλόγως έκδοσης και χώρας. Τον Μάρτιο ανακοίνωσε ότι θα ανέβαζε ξανά τις τιμές του Model Y κατά «περίπου 2.000 ευρώ», σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτά είναι δύο μόνο παραδείγματα των πολλών αλλαγών τιμών της εταιρείας.
Αιφνίδιες προσαρμογές
Τα τελευταία χρόνια η Tesla φημίζεται για τις αιφνίδιες προσαρμογές λιανικής τιμής των μοντέλων της. Οι μειώσεις τιμών εκλαμβάνονται ως προσπάθεια ενίσχυσης των πωλήσεων ενόψει άμβλυνσης της παγκόσμιας ζήτησης EV και του αυξανόμενου ανταγωνισμού, ιδίως από φθηνότερες κινεζικές μάρκες.
Ωστόσο, αυτές οι μειώσεις υπονομεύουν τα οικονομικά των μεγάλων πελατών στόλου της Tesla. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην Ευρώπη, όπου οι εταιρείες leasing και ενοικίασης οχημάτων απορροφούν το 44% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Αυτές οι εταιρείες υπολογίζουν τις τιμές τους βάσει της προβλεπόμενης υπολειμματικής αξίας των οχημάτων τους στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Οι αιφνίδιες μειώσεις τιμών της Tesla επηρεάζουν αρνητικά αυτές τις υπολειμματικές αξίες, μειώνοντας ή εξαλείφοντας το περιθώριο κέρδους των οχημάτων Tesla των στόλων τους.
Μειωμένα κέρδη
Πολλές εταιρείες μίσθωσης αποστασιοποιούνται από την Tesla. Η Hertz στις ΗΠΑ δήλωσε απώλεια 392 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024 και την πώληση 30.000 ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων πολλών Tesla. Στα τέλη του περασμένου έτους, η Sixt στην Ευρώπη αποφάσισε να αποσύρει πλήρως τα Tesla από τον στόλο της. Η πτώση της υπολειμματικής αξίας έπαιξε σημαντικό ρόλο και στις δύο αποφάσεις. Η Sixt ανέφερε μείωση κερδών 40 εκατομμυρίων ευρώ το 2023.
Η δυσαρέσκεια μεταξύ των πελατών μεγάλων στόλων είναι ο λόγος που η Tesla τείνει κλάδο ελαίας, δήλωσε στο Reuters ο Richard Knubben, γενικός διευθυντής της Leaseurope: «Λένε στα μέλη μας: Μπορούμε να σας κάνουμε εκπτώσεις και να σας αποζημιώσουμε. Αλλά οι υπολειμματικές της Tesla μειώθηκαν τόσο, που δεν είμαι βέβαιος πως οι εκπτώσεις που προσφέρουν είναι αρκετές».
Ανώνυμο στέλεχος εταιρείας leasing δήλωσε ότι η Tesla προσέφερε ανεπίσημες εκπτώσεις τέλους τριμήνου έως και 2.000 ευρώ για τα Model 3 και Υ από τα τέλη του 2023 – εάν αυτά τα μοντέλα ήταν διαθέσιμα.
Απότομη ανατροπή
Η Arval, έχει υποστεί ζημίες λόγω πτώσης των υπολειμματικών αξιών της Tesla και πλέον διαπραγματεύεται με τρεις κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων – οι οποίοι σύμφωνα με τον Αναπληρωτή CEO της Arval, Bart Beckers, φαίνονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν ισχυρές υπολειμματικές αξίες.
Η δυσαρέσκεια μεταξύ των πελατών στόλου συμβάλλει στην απότομη ανατροπή της παγκόσμιας πορείας της Tesla. Κατόπιν ετήσιας αύξησης 57% το 2023, οι πωλήσεις στόλου της Tesla στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε 15 μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκαν κατά 2,3% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tesla ανέφερε πτώση 8,5% στις παραδόσεις πρώτου τριμήνου, την πρώτη της πτώση εδώ και τέσσερα χρόνια.
Ηγεσία της αγοράς
Καθώς οι κινέζοι κατασκευαστές διεισδύουν στην ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανομένου του εταιρικού τομέα, είναι βέβαιο ότι η Tesla θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ πιο σκληρά από πριν για να κερδίσει και να διατηρήσει πελάτες. Ωστόσο, δεν πρέπει να υποτιμάται ο Elon Musk.
Εάν ο αμερικανός κατασκευαστής υιοθετήσει ένα σταθερό τιμολογιακό πρόγραμμα, βελτιώσει τη φήμη του στις επισκευές –πολύ χρονοβόρες και πολύ δαπανηρές, σύμφωνα με πολλούς πελάτες– και αναπτύξει αποδοτικότερη τακτική σχέσεων με τους πελάτες, η Tesla ίσως βελτιώσει τη φήμη της και διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά.
Φωτογραφία αρχείου: Model Y