Το Reuters Shanghai ανέφερε πως οι λιανικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 54% την δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του Μαΐου και ίσως αυξηθούν περισσότερο.
Τα στοιχεία προήλθαν από την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA), η οποία ανέφερε ότι οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων εκείνη την περίοδο αυξήθηκαν στις 349.000 μονάδες. Η Ένωση προβλέπει πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιούνιο ίσως αυξηθούν περαιτέρω (10%-20%) σε σύγκριση με το 2021. Ήδη τον Μάιο σημειώθηκε αύξηση 30% (από 1,04 εκατομμύρια οχήματα τον Απρίλιο σε 1,35 εκατομμύρια τον Μάιο).
Η αύξηση προκάλεσε έντονη άνοδο της αξίας των μετοχών των κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι μετοχές της NIO, για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 14%, και της XPeng, 5,4%. Ωστόσο, οι μετοχές της BYD παρουσίασαν ελαφρά πτώση (-1,9%).
Αν και τα στοιχεία αυτά είναι θετικά, πρόκειται φυσικά για ανάκαμψη από τα σοβαρά πλήγματα των περιοριστικών μέτρων του COVID-19, τα οποία διήρκεσαν πολύ περισσότερο στην Κίνα. Η Σαγκάη, το Πεκίνο και άλλες πόλεις ήραν τα μέτρα μόλις τον Απρίλιο.
Μπορεί να πρόκειται απλώς για συσσωρευμένη ζήτηση;
Είναι πιθανόν πίσω από την σημερινή έκρηξη να υπάρχει συσσωρευμένη ζήτηση. Τούτου λεχθέντος, ίσως να πρόκειται για την συνεχή προσπάθεια της Κίνας να κυριαρχήσει στα EV. Η άνθηση των λιανικών πωλήσεων είχε παράπλευρες επιδράσεις στην ασφαλιστική αγορά, προκαλώντας άνοδο στις ασφαλίσεις οχημάτων, ιδιαιτέρως ηλεκτρικών. Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια EV αυξήθηκαν κατά 21% έναντι της προηγούμενης εβδομάδας.
Οι μετοχές της NIO σημείωσαν άνοδο μετά την ανακοίνωση κυκλοφορίας του SUV ES7, προαναγγέλλοντας αυτό που περιγράφεται από τους αναλυτές ως «ο πιο σημαντικός κύκλος προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας». Οι παραδόσεις οδεύουν προς τις 25.000 μονάδες το μήνα έως το τέλος του 2022 (από 7.000 το μήνα τον Μάιο).
Η εξέλιξη θα είναι ενδιαφέρουσα ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και αλλού.