Το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), με συνολικό όγκο 9,7 εκατομμύρια μονάδες, μειώθηκαν κατά 2,4% σε σχέση με το 2020, που υπήρξε, επίσης, πτωτικό λόγω κορωνοϊού. 

Τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης.

Οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής αντιμετώπισαν διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλία (-27,5%), Γερμανία (-26,9%), Ισπανία (-18,7%) και Γαλλία (-15,1%). Όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες του Fleetnews η Ελλάδα σημείωσε επίσης πτώση τον Δεκέμβριο (-12,2%). Στην πραγματικότητα, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που σημείωσαν αύξηση τον περασμένο μήνα ήταν η Βουλγαρία, η Κροατία, η Λετονία και η Σλοβενία.

Συνολικά το 2021, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Πράγματι, πέρυσι, οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι 3,3 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερες από τις πωλήσεις πριν από την κρίση το 2019. Στην πραγματικότητα ο συνολικός αυτός όγκος είναι χαμηλότερος από οποιοδήποτε άλλο έτος κατά την τελευταία δεκαετία.

Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία ( +0,5%) με μέτρια ανάπτυξη. Αντιθέτως ισχυρή ήταν η συνολική ανάπτυξη της αγοράς επιβατικών στην Ελλάδα το 2021 (+24,6%), παρά την πτώση των τελευταίων μηνών.

 

Προηγούμενο άρθροNissan: Στερεά υλικά μετατροπής φωτονίων, λιγότερες εκπομπές CO2
Επόμενο άρθροe-Hybrid: Νέο υβριδικό σύνολο για την Jeep