Πτωτική για δεύτερο μήνα η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση μείωσης των πωλήσεων εξαιτίας των προβλημάτων που επιφέρει στην παραγωγή η έλλειψη ημιαγωγών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τον Σεπτέμβριο του 2021 η ελληνική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε 7% μείωση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020. Ωστόσο το σύνολο του εννεαμήνου εξακολουθεί να παραμένει θετικό σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, χάρη στους επτά πρώτους μήνες του έτους. Αρνητική είναι η εξέλιξη της αγοράς σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2019.
Αντιθέτως, θετική είναι η εξέλιξη της αγοράς, τόσο για τα καινούργια φορτηγά, όσο και για τα καινούργια λεωφορεία. Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο του 2021 ταξινομήθηκαν 1.012 νέα φορτηγά, ελαφρά και βαρέα καταγράφοντας σημαντική αύξηση τόσο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 (+61,9%) όσο και με εκείνον του 2019 (+95,7%). Στα λεωφορεία, αν και η βάση είναι πολύ χαμηλότερη, πωλήθηκαν 22,6% περισσότερα τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σχέση με εκείνο του 2020 και 216,7% περισσότερα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019.
Αυξητική για τις επαγγελματικές κατηγορίες ήταν και η εικόνα του εννεαμήνου. Αύξηση 56,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και 34,1% συγκριτικά με αυτό του 2019 για τα καινούργια φορτηγά. Αύξηση, επίσης, κατέγραψαν και τα καινούργια λεωφορεία το διάστημα Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου 2021 σε σχέση τόσο με το αντίστοιχο του 2020 (+36,6%), όσο και με εκείνο του 2019 (+8,2%).
Από το σύνολο των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο το 46% ήταν SUV, μερίδιο αμετάβλητο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ για το επτάμηνο συνολικά υπήρξε αύξηση του μεριδίου κατά μία μονάδα, από 44,9% πέρυσι σε 45,9% φέτος. Όσον αφορά στις διάφορες κατηγορίες τη μεγαλύτερη αύξηση στο εννεάμηνο του 2021 παρουσιάζει το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας B’ SUV (+2,7) με 21,4% μερίδιο αγοράς και τη μεγαλύτερη μείωση το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας C’ SUV με (-1,4) και μερίδιο αγοράς 21,6%.
Πάνω από 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Σεπτέμβριο ήταν υβριδικό (HEV). Τα αυτοκίνητα αυτά κατέλαβαν το 25,4% της αγοράς του Αυγούστου αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιό τους κατά 7,5 μονάδες και το 22,3% του εννεαμήνου (+9,1 μονάδες). Ένα 8,8% της αγοράς ήταν επαναφορτιζόμενα (BEV+PHEV) τον Σεπτέμβριο, και 5,9% στο οκτάμηνο, κερδίζοντας 4,4 μονάδες. Τα αυτοκίνητα πετρελαίου κατέλαβαν το 15,5% της αγοράς (-8,9 μονάδες μεριδίου) ενώ τα αυτοκίνητα βενζίνης παραμένουν κυρίαρχα με 46,7% της αγοράς τον Σεπτέμβριο και το 51% της αγοράς το εννεάμηνο, χάνοντας ωστόσο 4,4 μονάδες μεριδίου σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 και 5,8 μονάδες σσυγκριτικά με το εννεάμηνο του 2020. Τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου και υγραερίου κατέλαβαν από 1,8% της αγοράς αυξημένα ελαφρά σε σχέση με πέρυσι.