Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, η ζήτηση για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 25,2% σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Τον Ιούνιο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν και πάλι (+10,4%) σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, αν και με πιο μέτριο ρυθμό από ό, τι τους προηγούμενους μήνες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+24,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+17,1%) και την Ιταλία (+12,6%). Στη Γαλλία, αντιθέτως, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν (-14,7%) τον Ιούνιο. Στην Ελλάδα καταγράφηκε σημαντική αύξηση (+68,2%).
Το πρώτο εξάμηνο
Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2021, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 25,2% και έφτασε περίπου τις 5,4 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, αυτό είναι ακόμη 1,5 εκατομμύριο μονάδες κάτω από τον όγκο προ COVID που καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι 27 αγορές της περιοχής σημείωσαν αρκετά παρόμοια αποτελέσματα μέχρι στιγμής φέτος, με ισχυρή ανάπτυξη σε σχέση με το 2020 στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (+51,4%), Ισπανία (+34,4%), Γαλλία (+28,9%) και Γερμανία (+14,9%). Η αύξηση στη χώρα μας στο σύνολο του εξαμήνου ήταν 59,6%.
Οι όμιλοι
Από πλευράς ομίλων, κυριαρχούν το Volkswagen Group με 26,2% μερίδιο αγοράς και η Stellantis με 21,3%. Τα μερίδια και η σειρά κατάταξης των υπολοίπων διαμορφώνονται ως εξής: Renault Group 8,7%, Hyundai Group 7,6%, BMW Group 7,2%, Toyota Group 6,3%, Daimler 5,7%, Ford 4,8%, Volvo 2,6%, Nissan 2,1%, Jaguar Land Rover Group 1,5%, Mazda 1,2%, Mitsubishi 0,6% και Honda 0,5%.
Οι μάρκες
Από πλευράς μαρκών την πρώτη θέση στο εξάμηνο καταλαμβάνει η Volkswagen με μερίδιο αγοράς 11,3%. Ακολουθούν στην πρώτη δεκάδα οι Peugeot με 6,5%, Toyota με 6%, BMW με 5,8%, Renault με 5,7%, Mercedes με 5,4%, Skoda με 5,3%, Audi με 5,3%, Ford με 4,8% και Fiat (περιλαμβάνει και Abarth) με 4,3%.
Εντυπωσιακή ανάπτυξη 185,8% πέτυχε το εξάμηνο η Smart. Άνω του 50% ανάπτυξη και για τις Alpine (65,4%) και Jeep (58,4%). Μεγάλη ανάπτυξη –άνω του 30%- κατέγραψαν επίσης οι ακόλουθες μάρκες: Lancia/Chrysler (44,3%), Land Rover (43,3%), Seat –περιλαμβάνει και Cupra– (40,8%), Kia (40,8%), Hyundai (39,3%), Toyota (38,6%), Mazda (36,4%), Fiat –περιλαμβάνει και Abarth- (34,3%), Peugeot (33,9%), MINI (32,8%), Audi (31,7%), BMW (31,4%) και Volvo (30,4%).