Η Autohellas ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το έτος 2019, καταγράφοντας αύξηση 18,1% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 555,4 εκατ. ευρώ, έναντι 470,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Κατά την ίδια περίοδο τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 157,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,6%.
Αύξηση κατά 20,1% παρουσίασαν και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και ανήλθαν σε 46,6 εκατ. ευρώ από 38,8 εκατ. ευρώ το 2018. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν σε 294,5 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2019, έναντι 246,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2019 επενδύθηκαν 169,9 εκατ. ευρώ στην αγορά νέων οχημάτων. Έτσι, ο στόλος του Ομίλου αυξημένος με περισσότερα των 3.000 αυτοκινήτων στις 31 Δεκεμβρίου 2019, αγγίζοει πλέον τα 48.300 αυτοκίνητα. Από αυτά τα 35.600 λειτουργούν στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 12.700 στις επτά χώρες του εξωτερικού, στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος Autohellas.
Να σημειωθεί ότι η εξαγορά της ΕΛΤΡΕΚΚΑ από τον Όμιλο, επηρέασε τον κύκλο εργασιών κατά 14,4 εκατ. ευρώ μόλις κατά τη διάρκεια του έτους, με την συναλλαγή να ολοκληρώνεται στις 31 Μαΐου 2019.
Τα Συνοπτικά ενοποιημένα αποτελέσματα της Autohellas για το 2019 έχουν ως εξής:
2019 | 2018 | % Ετήσια Μεταβολή | |
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ | 555,413 | 470,379 | 18.1% |
Μισθώσεις Βραχυχρόνιες & Μακροχρόνιες | 206,953 | 198,336 | 4.3% |
Πωλήσεις Μεταχειρισμένων | 52,813 | 48,693 | 8.5% |
Εμπορία Αυτοκινήτων & Υπηρεσιών | 295,647 | 223,350 | 32.4% |
EBITDA | 157,315 | 148,913 | 5.6% |
EBIT | 66,026 | 71,941 | -8.2% |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | 57,345 | 55,193 | 3.9% |
Κέρδη μετά από φόρους (EAT) | 46,600 | 38,808 | 20.1% |
Το 2020 εξελίσσεται σε μια χρονιά αβεβαιότητας λόγω του ιού COVID-19 που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τον κλάδο δραστηριοποίησης του Ομίλου Autohellas, αλλά όπως δηλώνει η εταιρεία, είναι πολύ νωρίς ακόμα για οποιεσδήποτε εκτιμήσεις. Παρόλα αυτά, με την ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση και τη δομή του Ομίλου θεωρεί ότι υπάρχει η δυνατότητα να αντιμετωπιστούν τυχόν επιπτώσεις. Οι δύο πυλώνες δραστηριοποίησης, των μισθώσεων και της εμπορίας αυτοκινήτων, δημιουργούν ισχυρές συνέργειες και παρέχουν την απαιτούμενη, για την περίσταση, ευελιξία.