
Οι ειδικοί του Euro NCAP δοκίμασαν 16 νέα μοντέλα, αξιολογώντας από την παθητική ασφάλεια – το πόσο καλά προστατεύει το όχημα τους επιβάτες του και άλλους χρήστες του δρόμου – μέχρι τις δυνατότητες των τελευταίων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
Η πλειονότητα των μοντέλων απέσπασε τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων.
Εντύπωση, βεβαίως, προκαλεί το γεγονός ότι τα δύο πρώτα ευρωπαϊκά μοντέλα της Togg, της νεότερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Τουρκίας, πέτυχαν εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτά είναι το T10F, ένα ηλεκτρικό οικογενειακό σεντάν και το T10X, ένα ηλεκτρικό SUV -η Togg, ιδρύθηκε το 2018 και ξεκίνησε την παραγωγή στα τέλη του 2022.
Και τα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απέσπασαν τη διάκριση των πέντε αστέρων από το Euro NCAP. To T10F συγκέντρωσε εντυπωσιακό ποσοστό 95% στην προστασία Ενηλίκων Επιβατών, ενώ το T10X έφτασε το 94% – επιδόσεις που τα κατατάσσουν ανάμεσα στα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν δοκιμαστεί ποτέ από τον οργανισμό…
Αποτελέσματα Ασφαλείας Οχημάτων
Όχημα | Αστέρια | Προστασία Ενηλίκων | Προστασία Παιδιών | Ευάλωτοι Χρήστες Δρόμου | Συστήματα Υποβοήθησης |
AION V | 5 | 88% | 85% | 79% | 78% |
Audi Q4 e-tron (Επανεκτίμηση) | 5 | 91% | 87% | 79% | 73% |
BMW 1 Series | 4 | 78% | 84% | 85% | 80% |
BYD DOLPHIN SURF | 5 | 82% | 86% | 76% | 77% |
Citroën C5 Aircross | 4 | 80% | 85% | 79% | 62% |
EXLANTIX ES | 5 | 88% | 82% | 77% | 77% |
firefly | 5 | 96% | 87% | 82% | 86% |
Hyundai IONIQ 9 | 5 | 84% | 87% | 77% | 83% |
IM IM6 | 5 | 90% | 85% | 83% | 87% |
Lynk & Co 08 | 5 | 90% | 87% | 78% | 81% |
MINI Aceman | 5 | 83% | 87% | 77% | 79% |
MINI Cooper | 5 | 83% | 82% | 81% | 77% |
smart #5 | 5 | 88% | 93% | 84% | 92% |
Suzuki e VITARA | 4 | 77% | 85% | 79% | 72% |
Togg T10F | 5 | 95% | 85% | 78% | 80% |
Togg T10X | 5 | 94% | 85% | 79% | 80% |
Toyota Urban Cruiser | 4 | 77% | 85% | 79% | 72% |
VW ID.Buzz (Επανεκτίμηση) | 5 | 84% | 85% | 70% | 73% |
Αντίστοιχα υψηλές ήταν οι επιδόσεις και στην προστασία Παιδιών Επιβατών, με 85%, καθώς και στην προστασία πεζών και ποδηλατών. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποδείχθηκαν επίσης στιβαρά και αποτελεσματικά.
Όχι λιγότερο εντυπωσιακή, η firefly, μια νέα μάρκα αυτοκινήτων από τον κινεζικό όμιλο NIO, παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το firefly, του οποίου η εξαιρετική επίδοση πέντε αστέρων στο Euro NCAP έφερε νέα δυναμική στον τομέα των μικρών EV, όπου ανταγωνίζεται τα πιο πρόσφατα σούπερ μίνι, όπως το Mini Cooper E και το Renault 5.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το firefly συγκέντρωσε βαθμολογία 96% στην Προστασία Ενηλίκων Επιβατών – την υψηλότερη που έχει επιτευχθεί από οποιοδήποτε επιβατικό αυτοκίνητο που αξιολογήθηκε από το Euro NCAP από την αρχή του 2024. Η επίδοση αυτή δείχνει ότι τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα δεν είναι κατ’ ανάγκη και τα ασφαλέστερα· με στιβαρή έρευνα και ανάπτυξη, καινοτόμο μηχανολογία και δέσμευση στην ασφάλεια, οι κατασκευαστές της νέας γενιάς προσιτών EV μπορούν να επιτύχουν βαθμολογίες πέντε αστέρων.
Καθώς ο αριθμός των μικρότερων, οικονομικότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται και δημοφιλή μοντέλα πετυχαίνουν την κορυφαία διάκριση, οι καταναλωτές απολαμβάνουν ποιοτικά αυτοκίνητα χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια.
Σημειώνεται πως μόνο τα μονέλα BMW Σειρά 1, Citroën C5 Aircross, Suzuki e VITARA και το «δίδυμό» του Toyota Urban Cruiser απέσπασαν τέσσερα αστέρια. Η Σειρά 1 υποβαθμίστηκε λόγω αδύναμης προστασίας στο στήθος και στο αριστερό πόδι του οδηγού σε μετωπική σύγκρουση με μετατόπιση, αλλά και στα πόδια του συνοδηγού. Αντίστοιχα, στο τεστ πλήρους μετωπικής σύγκρουσης, η προστασία του στήθους του οδηγού που προσέφεραν τα e VITARA και Urban Cruiser αξιολογήθηκε ως αδύναμη, ενώ η προστασία του κεφαλιού του πίσω επιβάτη χαρακτηρίστηκε οριακή. Το Citroën C5 Aircross έχασε βαθμούς στις κατηγορίες «Ευάλωτοι Χρήστες Δρόμου» και «Υποβοήθηση Ασφάλειας».
Τα Audi Q4 e-tron, Hyundai IONIQ 9, MINI Aceman και smart #5 – όλα SUV από καθιερωμένες μάρκες – απέδωσαν ιδιαίτερα καλά, διασφαλίζοντας βαθμολογία πέντε αστέρων. Το μικρότερο μοντέλο της MINI, το Cooper τρίθυρο χάτσμπακ, συνέχισε να εντυπωσιάζει με μια στιβαρή επίδοση που του χάρισε πέντε αστέρια.
Οι πέντε κινέζοι κατασκευαστές που συμμετείχαν επίσης απέδωσαν σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρίσιμα με τους Ευρωπαίους και Κορεάτες αντιπάλους τους στον τομέα των EV. Τα AION V (SUV), EXLANTIX ES (οικογενειακό σεντάν), IM IM6 (crossover) και BYD DOLPHIN SURF (μικρό χάτσμπακ) υπενθύμισαν ότι η ραγδαία αναπτυσσόμενη κινεζική βιομηχανία αυτοκινήτου μπορεί να κατασκευάζει οχήματα με επίπεδα ασφάλειας διεθνών προδιαγραφών.
Ωστόσο, παρότι απέσπασαν πέντε αστέρια, τόσο το Lynk & Co 08 (ηλεκτρικό SUV) όσο και το Volkswagen ID.Buzz (η ηλεκτρική επανερμηνεία του θρυλικού Type 2 campervan της VW της δεκαετίας του 1950) βρέθηκαν πολύ κοντά στο να χάσουν το πέμπτο αστέρι, λόγω φτωχής προστασίας της λεκάνης πεζών.
Τέλος, όπως τονίζεται αρμοδίως, εντυπωσιασμένοι έμειναν οι ειδικοί του EuroNCAP από το firefly, το νέο μικρό EV της μητρικής NIO. Οι βαθμολογίες του είναι κορυφαίες τόσο για την κατηγορία όσο και για τη βιομηχανία συνολικά, και δείχνουν τι είναι δυνατόν όταν σχεδιάζεται και κατασκευάζεται ένα προσιτό οικογενειακό χάτσμπακ με έμφαση στην ασφάλεια. Αν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκριθούν θετικά σε αυτήν την πρόκληση, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να επωφελούνται από ασφαλέστερα αυτοκίνητα.