Fleet Business #5

θα καθορίσουν το ανταγωνιστικό και τεχνολογικό τοπίο. 1 Περισσότεροι πελάτες δίνουν έμ- φαση στην υγεία, την ασφάλεια και την αξιοπιστία Το κόστος και η ευκολία παίζουν πα- ραδοσιακά σημαντικό ρόλο στην επι- λογή του τρόπου μετακίνησης. Τώρα η μείωση του κινδύνου μόλυνσης είναι το κύριο κριτήριο επιλογής πολλών ταξιδιωτών, ξεπερνώντας ακόμα και τη διάρκεια μετακίνησης (Πίνακας 1) . Αυτό ισχύει τόσο για ιδιωτικές, όσο και για επαγγελματικές μετακινήσεις. Είναι ενδιαφέρον ότι το κόστος έχει χάσει την πρότερη σημασία του, ειδι- κά για τις ιδιωτικές μετακινήσεις. Με την πανδημία, τα θέματα υγείας είναι πιο σημαντικά. Κατά συνέπεια, οι επιλογές μετακίνησης που εγγυώνται φυσική αποστασιοποίηση θα προτιμη- θούν έναντι άλλων. Σε αυτό το περιβάλλον, η χρήση ιδι- ωτικών αυτοκινήτων ή ποδηλάτων, η πεζοπορία και η μικροκινητικότητα διαμοιρασμού μπορεί να υπερκερά- σουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Από αυτές, η πεζοπορία και η ποδηλασία είναι προς το παρόν οι πιο ελκυστικές επιλογές. Βάσει πρόσφατης έρευνας της McKinsey σχετικά με τη συμπερι- φορά για αγορά αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδόν το 70% των χρηστών κινητικότητας στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμέ- νο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και την Κίνα, δήλωσαν πως θα επιλέξουν την πεζο- πορία ή το ποδήλατο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ακόμα και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα (6% πάνω από το επίπεδο προ κρίσης). Ομοίως, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα κέρ- δισαν μία ποσοστιαία μονάδα (από 78% προ κρίσης στο 79% μετά την επιστροφή στην κανονικότητα). Και μετά την κάθετη μείωση, οι χρήστες των δημόσιων συγκοινωνιών πιθανό- τατα θα επιστρέψουν σε χρήση τους τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, κατά περίπου 40%. Επιπλέον, η κινητικότητα διαμοιρα- σμού, το e-hailing και ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων θα καταστούν κάπως πιο δημοφιλή, κερδίζοντας 1% έως 2% με- τά την κρίση, όταν επιστρέψει η κα- νονικότητα. Ως εκ τούτου, η συνολική επιθυμία των πελατών για «μετακίνη- ση» παραμένει άθικτη. Επιπλέον, ακόμα και μια σημαντική αύξηση των ατόμων που εργάζονται από το σπίτι πιθανότατα δεν θα επη- ρεάσει μακροπρόθεσμα τη ζήτηση κινητικότητας. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, ακόμα και αν τα άτομα που εργάζονται από το σπίτι μία φορά την εβδομάδα αυ- ξάνονταν κατά δυόμισι φορές, η ανά- λυση δείχνει πως θα μειωθεί απλώς ο αριθμός των μετακινήσεων κατά 2% και ο αριθμός των διανυθεισών απο- στάσεων (χλμ.) κατά 4%. Μεγαλύτερες αλλαγές είναι πιθανό να συμβούν στις μετακινήσεις με- γάλων αποστάσεων μεταξύ πόλεων. Εδώ παρατηρούμε μια σημαντική αλ- λαγή, από τη χρήση αεροπλάνων και τρένων, σε αυτοκίνητα. Περίπου 40% των παγκόσμιων καταναλωτών δή- λωσαν πως θα πετούν λιγότερο από πριν στην επόμενη κανονικότητα, ενώ μόνο το 16% δήλωσε πως θα πετούν πιο συχνά. Επιπλέον, 32% δήλωσαν πως θα ταξιδεύουν με τρένο λιγότερο συχνά (έναντι 18% που δήλωσαν πως θα ταξιδεύουν πιο συχνά). Αντιθέτως, 32% δήλωσαν πως θα ταξιδεύουν πιο συχνά με ιδιωτικό αυτοκίνητο, ενώ μόνο 13% λιγότερο. Λόγω αυτού, οι διανυθείσες αποστάσεις ενδέχεται να αυξηθούν σημαντικά, τουλάχιστον μετά την πανδημία. Είναι ασαφές εάν Το κόστος και η ευκολία παίζουν παραδοσιακά σημαντικό ρόλο στην επιλογή του τρόπου μετακίνησης 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=