Fleet Business #5

να είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύ- σης το 2030 και στα δύο σενάρια. Η καθαρή μείωση εκπομπών είναι πιο σημαντική στο Σενάριο Αειφόρου Ανάπτυξης, στο οποίο η υψηλότερη ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων συν- δυάζεται με την ταχύτερη απεξάρτηση από τον άνθρακα της παραγωγής ηλε- κτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. (Γράφημα 3, Γράφημα 4) ΩΣ ΕΠΊ ΤΟ ΠΛΕΊΣΤΟΝ Η ΦΌΡΤΙΣΗ ΓΊΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΊΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΊΑ, ΑΛΛΆ Η ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΔΗΜΌΣΙΩΝ ΣΗΜΕΊΩΝ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΠΡΟΣΒΆΣΙΜΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΌ ΥΠΕΡΒΑΊΝΕΙ ΤΙΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Η υποδομή για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να επεκτείνεται. Το 2019, υπήρχαν περίπου 7,3 εκατομ- μύρια φορτιστές παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 6,5 εκατομμύρια ήταν ιδιωτικοί, αργοί φορτιστές για ελαφρά οχήματα σε σπίτια, πολυκατοικίες και χώρους εργασίας. Η ευκολία, η απο- δοτικότητα κόστους και μια ποικιλία πολιτικών υποστήριξης (όπως ευνοϊκά επιτόκια, κίνητρα αγοράς εξοπλισμού και εκπτώσεις) είναι οι κύριοι παράγο- ντες για την επικράτηση της ιδιωτικής φόρτισης. (Γράφημα 5, Γράφημα 6) ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΥΠΟΔΟΜΉΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Μέχρι το τέλος του 2019, υπήρχαν 7,3 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, εκ των οποί- ων 6,5 εκατομμύρια αργοί ή κανονικοί φορτιστές ιδιωτικών ελαφρών οχημά- των (LDV ). Το πλήθος των φορτιστών Πηγές:Ανάλυσητης IEAβάσειστοιχείωνEVIτωνχωρών,συμπληρωμένηαπότηνAFDC (2020β).Chinabaogao (2019).EAFO (2020α).ECF (2018).Engel (2018)ΌγκοιEV (2020). Mathieu (2018).Nicholas (2019).T&E (2020).ΖapMap (2019). ΓΡΑΦΗΜΑ 7: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ LDV, 2013-19 Σημειώσεις: Στούς ιδιωτικούς φορτιστές περιλαμβάνονται ηλεκτρικός εξοπλισμός τροφοδοσίας οχήματος (EVSE) με δυνατότητα φόρτισης από ειδικά και από μη ειδικά σημεία φόρτισης. Οι εκτιμήσεις για ιδιωτικούς φορτιστές προϋποθέτουν πως κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξυπηρετείται από 1,1 ιδιωτικούς φορτιστές κατά μέσο όρο (επίπεδο 1 ή επίπεδο 2, στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας). Αυτοί καλύπτουν την πλειονότητα της φόρτισης EV σε όλες τις χώρες εκτός της Κίνας και της Ιαπωνίας. Οι εκτιμήσεις για την Κίνα και την Ιαπωνία είναι χαμηλότερες (τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κυκλοφορούν σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές), με 0,7 φορτιστές ανά EV το 2019. Αυτό βασίζεται σε δειγματοληπτική έρευνα του 30% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διεξήχθη από την China Power Consortium και την China Electric Vehicle Charger Infrastructure Promotion Alliance (Chinabaogao, 2019; EVCIPA, 2020). Η έρευνα εκτιμά πως το 70% των κατόχων EV έχουν πρόσβαση σε τουλάχιστον έναν ιδιωτικό φορτιστή στο σπίτι ή / και στο χώρο εργασίας και αυτό εκλαμβάνεται ως αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού. Πολύ πριν το 2018, υπάρχει μια αναλογία 0,8 φορτιστών ανά EV στην Κίνα και την Ιαπωνία, σύμφωνα με την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στο Global EV Outlook 2018 (IEA, 2018b) και στο Global EV Outlook 2019 (IEA, 2019b). 0 1 2 3 4 5 6 7 8 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Αριθμός φορτιστών (εκατομμύρια) Δημόσιοι ταχείς φορτιστές Δημόσιοι αργοί φορτιστές Ιδιωτικοί αργοί φορτιστές (LDV) Οι φορτιστές στο σπίτι και στο χώρο εργασίας είναι αργοί φορτιστές που παρέχουν ισχύ μικρότερη ή ίση των 22 kW. Οι ταχείς φορτιστές παρέχουν περισσότερα από 22 kW. αυξήθηκε κατά 40% από τα 5,2 εκα- τομμύρια το 2018. (Γράφημα 7) ΟΙ ΦΟΡΤΙΣΤΈΣ LDV ΈΦΤΑΣΑΝ ΤΑ 7 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΤΟ 2019 ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΉ ΠΛΕΙΟΝΌΤΗΤΑ ΕΊΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΊ Η κανονική ή αργή φόρτιση αναφέ- ρεται σε ισχύ φόρτισης μικρότερη ή ίση των 22 kW και η διάκριση αφορά κυρίως περιοχή. Για παράδειγμα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωπαϊκό Πα- ρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) ταξινομεί τους φορτιστές με ονομαστική ισχύ έως 22 kW ως κανο- νικούς, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες ταξινομούνται ως αργής φόρτισης (EAFO, 2020a, AFDC, 2020). Ο χαρα- κτηρισμός αργής και γρήγορης φόρτι- σης είναι συγκεκριμένος για το πλαίσιο φόρτισης EV και η σχετική σύγκρισή τους δεν βασίζεται στους ρυθμούς τροφοδοσίας των συμβατικών αντλι- ών υγρών καυσίμων.Οι φορτιστές στο σπίτι και στο χώρο εργασίας είναι αργοί φορτιστές που παρέχουν ισχύ μικρότε- ρη ή ίση των 22 kW. Οι ταχείς φορτιστές παρέχουν περισσότερα από 22 kW. Για επιπλέον λεπτομέρειες σχετικά με την ταξινόμηση φορτιστών ανάλογα με την ονομαστική τους ισχύ, ανατρέξτε στο Global EV Outlook 2019 (IEA, 2019b). 72 DATA REPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=