Fleet Business #5

ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΑΥΞΆΝΟΥΝ ΤΗ ΖΉΤΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΉΣ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ, ΑΛΛΆ ΜΕΙΏΝΟΥΝ ΤΗ ΖΉΤΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΊΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΑΕΡΊΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΊΟΥ Το 2030, στο Σενάριο Δηλωμένων Πολιτικών, η παγκόσμια ζήτηση ηλε- κτρικής ενέργειας από ηλεκτρικά οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των δίκυκλων/τρίκυκλων) φτάνει τα 550 TWh, περίπου μια εξαπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2019. Το μερίδιο της ζήτησης λόγω ηλεκτρι- κών οχημάτων στη συνολική κατανά- λωση ηλεκτρικής ενέργειας σε εθνι- κό/περιφερειακό επίπεδο αυξάνεται στο 4% στην Ευρώπη. Στο σενάριο αειφόρου ανάπτυξης, με τη ζήτηση να αυξάνεται σχεδόν έντεκα φορές σε σχέση με το 2019, σε περίπου 1.000 TWh, το μερίδιο της συνολικής ζήτη- σης κυμαίνεται από 2% στην Ιαπωνία έως 6% στην Ευρώπη. Και στα δύο σενάρια, η ζήτηση ηλε- κτρικής ενέργειας σε αργούς φορτι- στές αντιπροσωπεύει την πλειονότη- τα της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας ηλεκτρικών οχημάτων (κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης κυριαρχίας της ιδι- ωτικής φόρτισης). Η υποδομή γρήγορης φόρτισης ανα- πτύσσεται σταδιακά, για να ανταπο- κριθεί στην αύξηση των σχετικών μεριδίων ηλεκτρικών οχημάτων με υψηλότερη χωρητικότητα μπαταρίας και απαιτήσεις ισχύος, π.χ. λεωφορεία και φορτηγά. (Γράφημα 2) Η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέρ- γειας από ηλεκτρικά οχήματα αυξάνε- ται από 80 TWh το 2019 σε 550 TWh το 2030 στο Σενάριο Δηλωμένων Πο- λιτικών, όταν η εκτόπιση πετρελαίου φτάνει τα 2,5 mb/d. Το 2019, τα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούσαν παγκοσμίως απέ- φυγαν την κατανάλωση σχεδόν 0,6 εκατομμυρίων βαρελιών προϊόντων πετρελαίου την ημέρα. Το 2030, στο σενάριο δηλωμένων πολιτικών, ο στό- λος των ηλεκτρικών οχημάτων εκτοπί- ζει περίπου 2,5 mb/ημέρα προϊόντων πετρελαίου. Στο σενάριο αειφόρου ανάπτυξης, αντικαθιστά 4,2 mb/d βενζίνης και ντίζελ. Το 2019, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τον εφοδιασμό του παγκόσμιου στόλου ηλεκτρικών οχη- μάτων εκπέμπει 51 Mt CO 2 -eq, περί- που το ήμισυ της ποσότητας που θα είχε εκπέμψει από έναν ισοδύναμο στόλο οχημάτων με κινητήρα εσωτε- ρικής καύσης, που αντιστοιχεί σε 53 Το 2019, υπήρχαν περίπου 7,3 εκατομμύρια φορτιστές παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 6,5 εκατομμύρια ήταν ιδιωτικοί αργοί φορτιστές για ελαφρά οχήματα σε σπίτια, πολυκατοικίες και χώρους εργασίας Πηγή:Ηανάλυσητου IEAαναπτύχθηκεμετο IEAMobilityModel. ΓΡΑΦΗΜΑ 6: ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΩΡΙΑΙΑ ΖΗΤΗΣΗ ΑΙΧΜΗΣ ΑΝΑ ΧΩΡΑ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΒΡΑΔΙΝΗΣ ΚΑΙ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2030 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 0 10 20 30 40 50 60 70 Βραδινή φόρτιση Νυκτερινή φόρτιση Βραδινή φόρτιση Νυκτερινή φόρτιση Βραδινή φόρτιση Νυκτερινή φόρτιση Βραδινή φόρτιση Νυκτερινή φόρτιση Κίνα Ινδία ΗΠΑ Ευρωπαϊκή Ένωση GW Δίκυκλα / τρίκυκλα Φορτηγά Λεωφορεία LCV PLDV Μερίδιο φορτίου αιχμής (δεξιός άξονας) Mt CO 2 -eq των απευκταίων εκπομπών. Για να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να απελευθερώ- σουν το πλήρες δυναμικό τους για το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, είναι σημαντικό να μειωθεί η ένταση του CO 2 στην παραγωγή ενέργειας. Πράγματι, οι εκπομπές wellto-wheel (από τη γεώτρηση στη δεξαμενή του αυτοκινήτου) του μελλοντικού στόλου ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται 71 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=