Fleet Business #5

των δίκυκλων/τρίκυκλων) φτάνει σχε- δόν τα 140 εκατομμύρια οχήματα και αντιπροσωπεύει το 7% του παγκόσμι- ου στόλου. (Γράφημα 1) ΟΙ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΜΕΙΏΝΟΥΝ ΤΟ ΚΌΣΤΟΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ, ΓΕΓΟΝΌΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΎΕΙ ΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΣΕ ΌΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Με το προβλεπόμενο μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχη- μάτων, η επέκταση της παραγωγικής ικανότητας των μπαταριών θα οφείλε- ται σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρο- κίνηση. Πράγματι, ο εξηλεκτρισμός των αυτο- κινήτων είναι ένας σημαντικός οδη- γός για τη μείωση του κόστους μο- νάδας των μπαταριών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ποικιλία τρόπων μετακίνησης. Μέχρι το 2030, ο στόλος ελαφρών οχημάτων (επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) αντιπρο- σωπεύει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των ηλεκτρικών τετράτροχων, ανεξάρτητα από το σενάριο. Η Κίνα και η Ευρώπη ηγούνται αυτής της ανάπτυξης, καθώς οι πολιτικές προωθούν την ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά δίκυκλα/τρίκυκλα θα συνεχίσουν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού στόλου ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς αυτή η κατηγορία είναι πιο κατάλλη- λη για ταχεία μετάβαση σε ηλεκτρική κίνηση. Ο μελλοντικός ηλεκτρικός δί- τροχος στόλος συγκεντρώνεται στην Κίνα, την Ινδία και τις δέκα χώρες της περιοχής ASEAN. Ο εξηλεκτρισμός των λεωφορείων αφορά κυρίως στις αστικές περιοχές λόγω των μικρότερων ορίων και των κύκλων οδήγησης που είναι κατάλλη- λοι για ηλεκτροκίνηση. Λόγω των χαρακτηριστικών της λει- τουργίας τους, τα υπεραστικά λεω- φορεία δεν αναμένεται να πραγμα- τοποιήσουν σημαντική είσοδο κατά την περίοδο έως το 2030, επομένως το συνολικό μερίδιο αποθεμάτων λε- ωφορείων υστερεί ελαφρώς σε σχέση με αυτά των ελαφρών οχημάτων και στα δύο σενάρια. Ομοίως, η ηλεκτροκίνηση μεσαίων και βαρέων φορτηγών αφορά κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα. Τα φορτηγά που λειτουργούν σε περιφερειακό επίπεδο και σε μεγάλες αποστάσεις εμφανί- ζουν τις χαμηλότερες πωλήσεις και μερίδια μεταξύ όλων των κατηγοριών οχημάτων στα σενάρια. Πηγή:Ηανάλυσητου IEAαναπτύχθηκεμετο IEAMobilityModel. ΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΣΕΝΑΡΙΟ, 2019 ΚΑΙ 2030 0 50 100 150 200 250 2019 2030 2030 Σενάριο δηλωμένων πολιτικών Σενάριο αειφόρου ανάπτυξης PLDVs - BEV PLDVs - PHEV LCVs - BEV LCVs - PHEV Buses - BEV Buses - PHEV Trucks - BEV Trucks - PHEV Απόθεμα EV (εκατομμύρια οχήματα) Σημειώσεις: · PLDVs = ελαφρά επιβατικά οχήματα · LCVs = ελαφρά επαγγελματικά οχήματα · BEV = ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας · PHEV = plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα. Τα ηλεκτρικά δίκυκλα/τρίκυκλα θα συνεχίσουν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού στόλου ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς αυτή η κατηγορία είναι πιο κατάλληλη για ταχεία μετάβαση σε ηλεκτρική κίνηση 2030 – περισσότερες από 30 φορές πάνω από το σημερινό επίπεδο. Εκτός από τα δίτροχα/τρίκυκλα, η ανάπτυξη είναι η ισχυρότερη για το τμήμα ελαφρών φορτηγών όπου οι τε- χνολογίες ηλεκτρικού κινητήρα είναι πιο εύκολα διαθέσιμες. Στο σενάριο δηλωμένων πολιτικών, σύμφωνα με τις υποθέσεις, το παγκόσμιο απόθεμα ηλεκτρικών οχημάτων (εξαιρουμένων 68 DATA REPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=