Fleet Business #5
Η ΣΥΝΔΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ «ΕΛΑΦΡΆ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΉ» Καταλήγει στη μετατροπή ενός οχή- ματος σε αγαθό που μπορεί να επι- κοινωνήσει ψηφιακά με άλλα αγαθά, συστήματα, δίκτυα πόλεων, κυκλο- φοριακή κίνηση και πολλά άλλα. Το όχημα στέλνει και λαμβάνει πακέτα δεδομένων που μετατρέπονται μέσω μιας ποικιλίας εφαρμογών σε ουσι- αστικές βελτιώσεις του τομέα δια- χείρισης στόλου, της ασφάλειας, της αποδοτικότητας, της κατανάλωσης καυσίμου... Η συνδεσιμότητα είναι ενσωματω- μένη σε πολλά σύγχρονα οχήματα, αλλά μπορεί να τοποθετηθεί και εκ των υστέρων σχεδόν σε οποιοδήποτε όχημα με συσκευή OBD . Το κόστος είναι ελάχιστο: μια πρίζα OBD μπορεί να αποκτηθεί με λιγότερα των 50 ευ- ρώ και οι εφαρμογές είναι δωρεάν ή διαθέσιμες με χαμηλό κόστος. Η κύρια διαφορά με την τηλεματική είναι πως η τηλεματική προσθέτει γε- ωγραφικό εντοπισμό στη διαδικασία, με άλλα λόγια, θα εισαγάγει στα πα- κέτα δεδομένων την ακριβή θέση του οχήματος. ΈΞΥΠΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΈΣ Την έκφραση «τα δεδομένα αποτε- λούν το νέο πετρέλαιο» την έχουμε ακούσει οι περισσότεροι από εμάς. Η αναλογία μεταξύ δεδομένων και πε- τρελαίου προχωρά λίγο περισσότερο: τα χρήματα δεν προέρχονται από το ίδιο το πετρέλαιο, αλλά από τη διύλιση και τη διανομή. Το ίδιο ισχύει για τα δεδομένα: τα ακατέργαστα δεδομένα πρέπει να μετατραπούν σε πληροφο- ρίες, και αυτό έχει δημιουργήσει μια νέα δραστηριότητα στην αυτοκινητο- βιομηχανία. Υπάρχει τώρα συλλογή δεδομένων, ενοποίηση, φιλοξενία, επεξεργασία και πώληση. Η παλιά αλυσίδα εφο- διασμού (κατασκευαστές, κλάδος leasing...) εμπλέκεται σε μεγάλο βαθμό στη δραστηριότητα δεδομέ- νων, όπου συμμετέχει και μια ομάδα νέων παρόχων, συχνά start-up, που επιχειρούν να αντλήσουν κέρδος από τα δεδομένα οχημάτων. Μερικές ενδιαφέρουσες εφαρμογές είναι η Mercedes me connect και η OviDrive . Η Mercedes μοιράζει συ- σκευές OBD που συνδέονται στο κινη- τό τηλέφωνο. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκι- νήτου έχει κάποια οφέλη: η εφαρμογή για κινητά εμφανίζει, για παράδειγμα, τη στάθμη καυσίμου, μια λειτουργία εντοπισμού αυτοκινήτου και οι χρή- στες μπορούν να επωφεληθούν από τις προσφορές. Στο παρασκήνιο, η Mercedes συλλέγει δεδομένα χρήστη και οχήματος. Η Mercedes βρήκε τη σωστή ισορροπία μεταξύ απορρήτου και οφέλους. Όλα έχουν κόστος και οι χρήστες συμφώνησαν πως η χρη- σιμότητα της εφαρμογής δικαιολογεί την παραχώρηση μέρους του απορ- ρήτου τους. Το εργαλείο διαχείρισης στόλου OviDrive χρησιμοποιεί μια παρόμοια διαμόρφωση: η εφαρμογή λειτουργεί ως ψηφιακό διαβατήριο του οδηγού, συνδέεται απευθείας με το όχημα και χρησιμοποιεί την ανταλλαγή πληρο- φοριών μεταξύ αυτοκινήτου και οδη- γού για τη βελτίωση της διαχείρισης εταιρικού στόλου. Κάθε αυτοκίνη- το που καλύπτεται από το σύστημα OviDrive OS είναι σε θέση να αναθέ- σει εργασίες (συντήρηση, ελαστικά...) μόνο του, να καταγράψει αποστάσεις και να τηρήσει ημερολόγια, καθώς και να χρησιμοποιηθεί ως αντικείμε- νο διαμοιρασμού και πολλά άλλα. Τα οφέλη κατανέμονται μεταξύ χρήστη και διαχειριστή στόλου, καθώς το σύ- στημα αποτελεί εργαλείο για βελτίω- ση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους. ΑΠΟΔΟΤΙΚΌ ΓΙΑ ΤΟ TCO ΣΑΣ Πράγματι. Η επένδυση είναι πολύ χα- μηλή, ακόμη και για συστήματα υψη- λών προδιαγραφών όπως το OviDrive και η ανταποδοτικότητα είναι εντυπω- σιακή. Έχει άμεσο αντίκτυπο στο λειτουργικό κόστος του στόλου, στη συμπεριφορά των οδηγών και στην αποδοτικότη- τα του κόστους. Μελλοντικά, η συν- δεσιμότητα θα γίνει στάνταρ και θα υπάρξει πλήθος εφαρμογών, που θα κάνει τη ζωή μας ευκολότερη. Το IoT αποτελεί πραγματικότητα - γιατί να μη συμμετάσχετε από τώρα; Η δυνατότητα εξοικονόμησης υπερβαίνει το κόστος ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Μαζί με την ηλεκτροκίνηση, το επόμενο απαραίτητο στοιχείο για τη λειτουργία του στόλου και λέξη-κλειδί για το 2020 είναι η συνδεσιμότητα. 66 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=