Fleet Business #5

Υπολογισμός εμβέλειας μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο Μόλις τα EV ενταχθούν σε ένα στόλο, τα δεδομένα των συνδεδεμένων οχη- μάτων γίνονται ακόμα πιο σημαντικά. Πολλαπλές τροφοδοσίες δεδομένων μέσω τηλεματικής, συμπεριλαμβανο- μένων του καιρού, της θερμοκρασίας, του υψομέτρου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, μπορούν να παρέχουν ακριβείς υπολογισμούς της πραγμα- τικής εμβέλειας που απομένει στις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού οχήμα- τος. Αυτό επιτρέπει στους διαχειριστές στόλου να προσδιορίσουν εάν υπάρχει επαρκής εμβέλεια για την ολοκλήρωση των επόμενων εργασιών ή εάν πρέπει να αποσταλεί εναλλακτικό όχημα. Τα EV που ξεμένουν από ηλεκτρικό ρεύμα δεν μπορούν να ρυμουλκηθούν από όχημα ανάκτησης σε σημείο φόρτισης, επειδή αυτό κάνει ζημιά στους κινητή- ρες τους. Επομένως, οι ειδοποιήσεις τηλεματικής για τυχόν οχήματα που κινδυνεύουν να μείνουν από μπαταρία επιτρέπουν στους διαχειριστές στόλου να επικοινωνήσουν με τους οδηγούς και να τους κατευθύνουν στο πλησιέ- στερο σημείο φόρτισης. Προτεραιότητες επαναφόρτισης οχη- μάτων στόλου Επιπλέον, όταν επιστρέφουν τα EV στο αμαξοστάσιο, η τηλεματική επιτρέπει στους διαχειριστές στόλου να συγκρί- νουν το επίπεδο φόρτισης των μπα- ταριών και να δώσουν προτεραιότητα στα οχήματα που πρέπει να επαναφορ- τιστούν πρώτα, βάσει των αποστολών τους. Ένα καλό παράδειγμα μας δίνει μια βρετανική επιχείρηση. Η εταιρεία logistics τελικής παράδοσης Gnewt μπορούσε να φορτίσει μόνο 35 οχή- ματα στο αμαξοστάσιό της κάθε φο- ρά, λόγω της διαθέσιμης ισχύος του τοπικού δικτύου, αλλά διέθετε 70 οχήματα που χρειάζονταν φόρτιση. Η λύση βρέθηκε με μια πλατφόρμα τη- λεματικής που αναπτύχθηκε από την Geotab, η οποία μπορούσε να παρέχει σημαντικές πληροφορίες σε πραγμα- τικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση φόρτισης του οχήματος, καθώς και ποια οχήματα φορτίζονται και πότε. Ως αποτέλεσμα, η Gnewt αύξησε το πλήθος των οχημάτων που μπορεί να επαναφορτίσει σε μία μέρα από 30 σε 80. Και τα ίδια δεδομένα επιτρέπουν τώρα στην εταιρεία να υποστηρίζει λειτουργίες οχήματος-προς-δίκτυο από 10 φορτιστές του αμαξοστασίου της. Εκμετάλλευση προληπτικού σέρβις και συντήρησης Ο προγραμματισμός προβλέπεται να αποτελέσει επίσης θέμα στις διαδικα- σίες σέρβις, με την αναμενόμενη έλ- λειψη εξειδικευμένων μηχανικών EV στα συνεργεία. Ο αυξανόμενος αριθ- μός αισθητήρων στα οχήματα, ειδικά στα EV, θα παρέχει στους διαχειριστές στόλου τηλεματικές ειδοποιήσεις για τυχόν ανταλλακτικά ή ελαστικά που κινδυνεύουν να υποστούν βλάβη, ώστε η συντήρηση να μπορεί να προ- γραμματιστεί πολύ πριν από τη βλάβη, σημασίας για την υιοθέτηση EV διασφαλίζοντας την παρουσία του κα- τάλληλου τεχνικού και τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Διαχείριση κόστους επαναφόρτισης Τέλος, η ανάγκη διαχείρισης του κό- στος «καυσίμων» από τους διαχειρι- στές στόλου δεν θα λήξει με τη με- τάβαση σε EV - στην πραγματικότητα θα ενταθεί, εφόσον το ενεργειακό κόστος είναι ένα από τα κυριότερα σημεία εξοικονόμησης κόστους σε σχέση με τα ICE. Ενώ η επαναφόρτιση μπαταριών είναι πολύ φθηνότερη στην Ευρώπη από ό,τι η πλήρωση μιας δε- ξαμενής με ντίζελ, τα σημεία φόρτισης που επιλέγουν οι οδηγοί και οι ατομικοί τρόποι οδήγησης των χρηστών έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους λογαρια- σμούς ηλεκτρικού. Αυτό σημαίνει πως τα συνδεδεμένα δεδομένα σχετικά με τις αποστάσεις, την κατανάλωση καυσίμου και το κό- στος φόρτισης θα είναι εξαιρετικά ση- μαντικά για τις επιχειρήσεις. ΠΏΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ EV 1. Εκτίμηση αναμενόμενης απόστασης και των αναγκών φόρτισης μπαταρίας. 2. Προσδιορισμός οχημάτων ICE που μπορούν να αντικατασταθούν από EV. 3. Επιλογή μαρκών και μοντέλων EV πλέον κατάλληλων για τις δραστηριότητες της εταιρείας. 4. Υπολογισμός πλήθους φορτιστών που χρειάζεται η εταιρεία και των κατ’ οίκον αναγκών των χρηστών. 5. Προγραμματισμός των αλλαγών που απαιτούνται στο χώρο εργασίας και στην υποδομή για υποδοχή EV. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ 1. Υπολογισμός του πλήρους κόστους της προσθήκης EV στο στόλο. 2. Εκτίμηση και παρακολούθηση της εξοικονόμησης από την ηλεκτρική ενέργεια έναντι του καυσίμου. 3. Εκτίμηση και παρακολούθηση του κόστους συντήρησης και επισκευής ενός EV σε σύγκριση με ένα όχημα ICE. 4. Καταγραφή των διοδίων και της εξοικονόμησης από χώρους στάθμευσης που διατίθενται στα EV. 5. Ανάλυση του αντίκτυπου που θα έχει ένα νέο EV στο TCO. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ 1. Υπολογισμός πραγματικής μείωσης εκπομπών CO2 (σε παγκόσμιο επίπεδο) λόγω μετάβασης σε EV. Πηγή: Geotab, Webfleet 59 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=