Fleet Business #5

ΕΝΏ ΤΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΆ επιχειρή- ματα υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων είναι σαφή, το συνολικό κόστος ιδιο- κτησίας/χρήσης τους είναι πολύ λιγό- τερο σαφές. Το αποτέλεσμα αφήνει τους υπεύθυνους στόλων με το πρό- βλημα προϋπολογισμού και στάθμισης του χαμηλότερου κόστους ενέργειας και συντήρησης των ΕV έναντι του υψηλότερου κόστους αγοράς τους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα πετρελαιο- κίνητα οχήματα. Αυτή η αμφιβολία εξηγεί την υστέρη- ση μεγάλου αριθμού εταιρειών που εξετάζουν υιοθέτηση των EV και τις σχετικά λίγες που αναλαμβάνουν τη δέσμευση. Η ανάλυση των δεδομένων οχημάτων που συλλέγονται μέσω της τηλεματι- κής τεχνολογίας ανίχνευσης, θα μπο- ρούσε να παρέχει στους στόλους τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη λήψη πιο θετικών αποφάσεων. Η Webfleet αναφέρει: «Πρέπει να εντοπίσετε και να επιλέξετε τα σωστά οχήματα, να εκτιμήσετε τις ανάγκες φόρτισης, να αξιολογήσετε τις πιο προσιτές επιλογές προς χρημα- τοδότηση, να δημιουργήσετε την εσωτερική υποδομή φόρτισης, να σχεδιάσετε αλλαγές στις εγκατα- στάσεις σας (και ενδεχομένως στα σπίτια των εργαζομένων σας), για να φιλοξενηθούν τα νέα οχήματα και, εάν απαιτείται, να υποβάλετε αίτηση για τις απαραίτητες άδειες. Εάν στο σημείο αυτό κάνετε λάθος επιλογή, ενδέχεται να καταλήξετε σε ακατάλληλα οχήμα- τα, σε υποδομή που δεν θα μπορεί να υποστηρίξει το πρόγραμμα εργασιών σας και σε κακή απόδοση επένδυσης». Η τηλεματική μπορεί να εντοπίσει οχήματα ICE που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με EV Συνδέοντας τα υπάρχοντα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) μέσω τηλεματικής, οι διαχειριστές στό- λου μπορούν να υπολογίσουν με ακρί- βεια τις διαδρομές τους και να καθο- ρίσουν κατά πόσον τα EV μπορούν να ολοκληρώσουν αυτές τις διαδρομές με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Οι ίδιες πληροφορίες μπορούν επίσης να υποδείξουν τη χρονολογική σειρά με την οποία τα οχήματα ICE θα αντικα- τασταθούν από αντίστοιχα μπαταρίας. Το εργαλείο Αξιολόγησης Καταλληλό- τητας Ηλεκτρικών Οχημάτων (EVSA) της Geotab , π.χ., βοηθά ιδιαιτέρως τους διαχειριστές στόλου να εκτιμή- σουν την καταλληλότητα των ηλε- κτρικών οχημάτων, αναλύοντας τα υπάρχοντα δεδομένα τηλεματικής και παρέχοντας μια πρόταση ηλεκτροκίνη- σης βάσει συγκεκριμένων προτύπων οδήγησης εκάστου οχήματος. Για οχή- ματα των οποίων οι αποστάσεις εργα- σίας υπερβαίνουν την ηλεκτρική τους εμβέλεια, οι διαχειριστές στόλου θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες πληροφορίες ανίχνευσης, για να εντοπίσουν δημόσια σημεία φόρτισης ή εταιρικά σημεία όπου θα μπορούσαν να εγκατασταθούν φορτιστές για να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας. Δεδομένα υπολογισμού της μελλοντι- κής εξοικονόμησης καυσίμων Τα δεδομένα διαδρομών εργασίας αποτελούν επίσης τη βάση υπολο- γισμών της πιθανής εξοικονόμησης ενέργειας/καυσίμων των EV έναντι των ICE κατά την κατάρτιση ενός επι- χειρηματικού πλάνου προς υποστήριξη των μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, τα υπάρχοντα δεδομένα διαδρομών και χρήσης καυσίμου των ICE αποτε- λούν τη βάση για τον υπολογισμό της μείωσης CO2 λόγω EV, που είναι ζωτι- κής σημασίας για την υποστήριξη των περιβαλλοντικών επιχειρημάτων υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Εξασφάλιση μελλοντικής επιχειρημα- τικότητας με διατήρηση της πρόσβαση στις πόλεις Και καθώς όλο και περισσότερες μεγα- λουπόλεις ακολουθούν το παράδειγμα του Άμστερνταμ, του Λονδίνου και του Παρισιού, ανακοινώνοντας μελλοντι- κές απαγορεύσεις οχημάτων ντίζελ, η τηλεματική ανίχνευση μπορεί να προσδιορίσει ποια οχήματα ICE ενός στόλου εισέρχονται επί του παρόντος σε αυτές τις μελλοντικές ζώνες απο- κλεισμού, ώστε να μπορέσουν να αντι- κατασταθούν χωρίς να επηρεαστεί η συνέχιση των δραστηριοτήτων. Η τεχνολογία τηλεματικής είναι ζωτικής ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ 58 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=