Fleet Business #5

ζώνες μηδενικών εκπομπών (ZEZ). Η κατάσταση είναι ρευστή και ταχέως εξελισσόμενη. Οι κανόνες διαφέρουν από πόλη σε πόλη και η εικόνα αλλά- ζει κάθε μήνα. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ακολουθεί μια επισκό- πηση της κατάστασης στις πιο σημα- ντικές ευρωπαϊκές αγορές. u Γερμανία Πρωτοπόρος στη μείωση των εκπο- μπών στις πόλεις, η Γερμανία διαθέ- τει σήμερα περισσότερες από 80 πό- λεις με LEZ, συμπεριλαμβανομένων όλων των μεγαλουπόλεων. Οι κανόνες πρόσβασης διαφέρουν από πόλη σε πόλη, αλλά υπάρχει ένα εθνικό πλαί- σιο. Οι οδηγοί πρέπει να διαθέτουν αυτοκόλλητο περιβαλλοντικής πρό- σβασης που αντιστοιχεί στο επίπεδο εκπομπών του οχήματός τους. Κάθε LEZ καθορίζει ποιος έχει πρόσβαση, πώς και πότε. u Γαλλία Οι LEZ ισχύουν επί του παρόντος μόνο στο Παρίσι, στη Λυών, στην Γκρενόμπλ και στο Στρασβούργο. Ορισμένες LEZ ισχύουν μόνο για οχήματα διανομών. Σε κάθε LEZ, τα οχήματα πρέπει να φέρουν το κατάλληλο αυτοκόλλητο Crit’Air. Είναι υποχρεωτικό, τόσο για τα γαλλικά όσο και για τα ξένα οχήματα. u Ηνωμένο Βασίλειο Το Λονδίνο ήταν και παραμένει πρω- τοπόρο, με LEZ και κάποιες περιο- ρισμένες ZEZ (επιπλέον μίας ζώνης χρέωσης για κυκλοφοριακό φόρτο). Πολλές άλλες πόλεις έχουν επίσης δημιουργήσει LEZ, συμπεριλαμβανο- μένων του Μπέρμιγχαμ, της Οξφόρ- δης και του Μάντσεστερ. Η Σκωτία έχει το δικό της εθνικό πλαίσιο LEZ, με πόλεις όπως η Γλασκώβη, το Εδιμ- βούργο και το Αμπερντίν. u Ιταλία Υπάρχουν δεκάδες LEZ στην Ιταλία -συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των μεγάλων πόλεων- η καθεμιά με τα δικά της πρότυπα και περιόδους πρό- σβασης. Οι περισσότερες βρίσκονται στη βόρεια Ιταλία, μερικές στη μέση και στη Σικελία. Στο Μιλάνο και στο Παλέρμο συνδυάζονται οι LEZ με τα αστικά διόδια. u Ισπανία Η Βαρκελώνη έχει δημιουργήσει μια LEZ. Στη Μαδρίτη, το κόστος στάθ- μευσης βασίζεται στις εκπομπές (υψηλότερο για πιο ρυπογόνα οχή- ματα και αντιστρόφως) και υπάρχει μια περιορισμένη ZEZ. Όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν κάποιους περιορισμούς πρό- σβασης βάσει εκπομπών, τουλάχιστον σε ορισμένες μεγαλύτερες πόλεις. Τον Οκτώβριο του 2019, 35 μεγαλου- πόλεις (Παρίσι, Λονδίνο, Λος Άντζε- λες, Κοπεγχάγη, Άμστερνταμ, Ώκλαντ, Ώστιν, Βαρκελώνη, Βερολίνο, Κέιπ Τά- ουν, Χαϊδελβέργη, Τζακάρτα, Μαδρίτη, Μεντελίν, Πόλη του Μεξικό, Μιλάνο, Μόσχα, Όσλο, Κίτο, Ρίο Ντε Τζανέιρο, Ρώμη, Ρότερνταμ, Σαντιάγκο, Σιάτλ, Σεούλ, Τόκιο, Βανκούβερ, Βαρσοβία, Μπέρμιγχαμ, Χονολούλου, Λίβερπουλ, Οξφόρδη, ευρύτερο Μάντσεστερ, Σά- ντα Μόνικα, Δυτικό Χόλιγουντ), δε- σμεύτηκαν να καταστήσουν ελεύθερη εκπομπών «μια σημαντική περιοχή» του αστικού τους κέντρου από το 2030. Η Διακήρυξη Οδών Ελεύθερων Ορυκτών Καυσίμων C40 υπεγράφη από 17 ευρωπαϊκές πόλεις. Μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα: u Όσλο: κέντρο πόλης στο Ring 3 ελεύθερο ορυκτών καυσίμων από το 2024. Όλα τα αυτοκίνητα στην πόλη ελεύθερα ορυκτών καυσίμων από το 2030. u Παρίσι: απαγόρευση πετρελαιοκίνη- των από το 2024 και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2030. u Ρώμη: μεταφορές ελεύθερες εκπο- μπών στο κέντρο της πόλης από το 2030. u Λονδίνο: το κεντρικό Λονδίνο θα καταστεί ζώνη μηδενικών εκπο- μπών (ZEZ) από το 2025. u Βρυξέλλες: απαγόρευση όλων των πετρελαιοκίνητων από το 2030 και των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (και LPG) από το 2035. Επιπλέον, πολλές ευρωπαϊκές χώρες δεσμεύτηκαν να σταματήσουν την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες καύσης στο εγγύς μέλλον. Ακολουθεί μια επισκόπηση ορισμένων από αυτές και η ημερομηνία αναστολής πωλήσε- ων ICE, μετά την οποία θα πωλούνται μόνον οχήματα μηδενικών εκπομπών. u 2025: Νορβηγία u 2030: Δανία, Ισλανδία, Ιρλανδία και Ολλανδία u 2032: Σκωτία u 2035: Ηνωμένο Βασίλειο u 2040: Γαλλία και Ισπανία. Και άλλες χώρες εξετάζουν παρόμοι- ες κινήσεις και θα ανακοινώσουν τους στόχους τους σύντομα. Το μήνυμα που διαφαίνεται μέσα από όλες αυτές τις αλλαγές είναι ότι βρι- σκόμαστε σε μια καθοριστική στιγμή στην ιστορία της κινητικότητας. Το μέλλον του στόλου είναι ηλεκτρικό - ίσως όχι εντελώς, αλλά τουλάχιστον αρκετά περισσότερο από όσο είναι σήμερα. Η προετοιμασία απαιτεί την αξιολόγη- ση των κινήτρων και των αντικινήτρων που μας ωθούν στα EV. Αυτό συνεπά- γεται γνώση των ιδιαιτεροτήτων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Ελπίζουμε πως αυτός ο οδικός χάρτης, αν και γενικός, θα σας βοηθήσει να βρείτε το δρόμο σας για έναν μελλοντικό στόλο πιο ηλεκτροκίνητο και οικονομικότερο από τον σημερινό. Το μέλλον του στόλου είναι ηλεκτρικό - ίσως όχι εντελώς, αλλά τουλάχιστον αρκετά περισσότερο από όσο είναι σήμερα 56 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=