Fleet Business #5

φορτιστές χρησιμοποιούνται κυρίως ως συσκευές φόρτισης στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας. Αυτό οφείλεται στο ότι η ιδανική χρήση τους είναι για φόρτιση EV κατά τη διάρκεια της νύχτας ή της ημέρας. u Ταχείς φορτιστές (7-22 kW). Λει- τουργούν με διπλάσια ταχύτητα από τους αργούς, οπότε μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 4 έως 8 ώρες. Μπορούν να χρησιμοποιη- θούν στο σπίτι, αλλά επειδή είναι πολύ πιο ακριβοί από τους αργούς φορτιστές, είναι πιο πιθανό να χρη- σιμοποιηθούν ως φορτιστές δημό- σιου ή εργασιακού χώρου. u Υπερταχείς φορτιστές. Μπορούν να αποδώσουν έως και 80% φόρτιση μπαταρίας σε μισή ώρα. Λόγω του απαιτούμενου φορτίου ενέργειας, είναι ακατάλληλοι για οικιακή χρή- ση. Οι υπερταχείς φορτιστές είναι εγκατεστημένοι συνήθως σε μεγά- λα πρατήρια καυσίμων και διατίθε- νται σε δύο τύπους. u Υπερταχείας φόρτισης AC (43kW), που χρησιμοποιεί περισσότερη ισχύ από τη συμβατική φόρτιση AC, αλλά ουσιαστικά λειτουργεί με την ίδια αρχή (ο μετατροπέας του αυτοκι- νήτου μεταλλάσσει το AC σε DC). u Υπερταχείας φόρτισης DC (50kW ή περισσότερο). Εδώ, οι φορτιστές παρακάμπτουν τον μετατροπέα του EV και μεταφέρουν συνεχές ρεύμα απευθείας στο όχημα, επιτρέποντας πολύ πιο γρήγορη φόρτιση. ΤΎΠΟΙ ΣΎΝΔΕΣΗΣ Προς το παρόν, η φόρτιση ενός EV απαιτεί χρήση καλωδίου. Τι καλώδιο; Αυτό εξαρτάται από το αυτοκίνητο και από τον τύπο του σημείου φόρτισης. Οι πιο συνηθισμένοι τύποι συνδέσμων είναι: u Τύπος 1. Αυτός ο σύνδεσμος διαθέ- τει βύσμα 5 ακίδων. Απαντάται κυρίως στη Βόρεια Αμερική και χρησιμοποι- είται ιδίως για αργή φόρτιση. Τα δη- μόσια σημεία φόρτισης στην Ευρώπη σπάνια διαθέτουν πρίζα Τύπου 1. Τα περισσότερα νέα είναι εξοπλισμένα με πρίζες Τύπου 2. u Τύπος 2. Αυτό το βύσμα 7 ακίδων αποτελεί το ευρωπαϊκό πρότυπο για γρήγορη και υπερταχεία φόρτιση AC. Η Tesla ανέπτυξε μια τροποποιημένη υποδοχή Τύπου-2 που επιτρέπει τόσο τη φόρτιση στο σπίτι, όσο και στους υπερταχείς φορτιστές της. u CCS. Σύστημα Συνδυασμένης Φόρ- τισης. Αυτό το βύσμα 5 ακίδων επιτρέ- πει γρήγορη φόρτιση DC σε δημόσι- ους σταθμούς φόρτισης. Το CCS, που χρησιμοποιείται από τις περισσότερες γερμανικές και αμερικανικές μάρκες, αυξάνει τη δημοτικότητά του. Η υπο- δοχή CCS συνδυάζεται πάντα είτε με υποδοχή Τύπου 1 είτε Τύπου 2. Τα CCS1 και CCS2 επιτρέπουν τόσο τη γρήγορη φόρτιση DC σε δημόσιο σταθμό, όσο και την κανονική φόρτιση στο σπίτι. u CHAdeMO. Ανταγωνιστικός ιαπω- νικός τύπος της CCS. Αυτό το βύσμα 10 ακίδων επιτρέπει επίσης υπερτα- χεία φόρτιση DC σε δημόσια σημεία. Η πρίζα CHAdeMO ενός αυτοκινήτου βρίσκεται πάντα δίπλα σε μια άλλη πρίζα (είτε Τύπου 1, είτε Τύπου 2) που προορίζεται για φόρτιση AC στο σπίτι. Ο ΠΌΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΈΣΜΩΝ Θα υπάρξει οριστικός νικητής στον πόλεμο αυτό; Ή θα καταλήξουμε σε έναν πλανήτη τόσο διαιρεμένο σε βύ- σματα EV, όσο και στις οικιακές πρίζες; Φαίνεται πως θα βρεθούμε κάπου στη μέση, με ένα πρότυπο ταχείας φόρτισης ανά περιοχή. Τώρα, ήδη, Oι μελέτες δείχνουν πως, κατά μέσο όρο, μόλις το 10% του συνόλου της φόρτισης EV πραγματοποιείται σε δημόσια σημεία οι αρχές πιέζουν για ενοποίηση των κατά τόπους συνδέσμων. Στη Βόρεια Αμερική τον CCS1, στην Ευρώπη τον CCS2, στην Ιαπωνία τον CHAdeMO και στην Κίνα τα δικά τους πρότυπα GB / T, ένα για φόρτιση AC και ένα για DC. Ο υπερφορτιστής της Tesla συνδυάζει κάποια από τα καλύτερα χαρακτηρι- στικά όλων αυτών των συστημάτων, αλλά επειδή περιορίζεται στην Tesla, επιτείνει την πολυμορφία των τύπων συνδέσμων. ΑΝΑΖΗΤΉΣΤΕ ΕΙΔΙΚΟΎΣ Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρει- ες, αλλά οι διαχειριστές στόλου δεν χρειάζεται να γίνουν ειδικοί. Απλώς πρέπει να αναζητήσουν ειδικούς. Θα μπορούσαν να είναι οι Διαχειριστές Σημείων Φόρτισης (CPO), οι οποίοι διαχειρίζονται τα υλικά ή οι Πάροχοι Υπηρεσιών e-Mobility (eMSP), οι οποί- οι ειδικεύονται στην παροχή λογισμι- κού και υπηρεσιών (πολλοί πάροχοι καλύπτουν και τους δύο ρόλους). Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι συνεργάτες leasing διαθέτουν έτοι- μες λύσεις για τα πάντα, από την αξι- ολόγηση της ανάγκης ενός στόλου για ηλεκτρική κινητικότητα, έως την επιλογή των κατάλληλων EV και τη συνεργασία με CPO και eMSP. ΑΧΑΡΤΟΓΡΆΦΗΤΗ ΠΕΡΙΟΧΉ Ακόμα και δύσκολα ζητήματα, όπως η φόρτιση στο σπίτι, έχουν λύσεις, τόσο όσον αφορά στην κυριότητα (πληρώ- νει ο εργοδότης ή ο εργαζόμενος για την εγκατάσταση;), όσο και στη χρέ- ωση της οικιακής φόρτισης (οι ειδικοί προσφέρουν υπηρεσίες που μετρούν τη χρήση και αυτοματοποιούν την αποπληρωμή). Ίσως για τους νεοεισερχόμενους, το οικοσύστημα ηλεκτρικής κινητικότη- τας να προκαλεί σύγχυση. Αλλά δεν αποτελεί πλέον αχαρτογράφητη πε- ριοχή: υπάρχουν οι ειδικοί που έχουν χαράξει την πορεία για έναν μελλο- ντικό στόλο πιο πράσινο, καθαρότερο και φθηνότερο. Απομένει απλώς να αποφασίσετε πότε θα προχωρήσετε. 49 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=