Fleet Business #5

ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΚΟΊ ΣΤΌΛΟΙ ήταν πάντα πρωτοπόροι στην καινοτομία κινητι- κότητας. Η ηλεκτροκίνηση δεν διαφέ- ρει. Μια πρόσφατη έρευνα στο Βέλγιο έδειξε ότι το ποσοστό των εταιρειών με υποδομή φόρτισης EV αυξήθηκε από 16% στα μέσα του 2016 σε 36% στα μέσα του περασμένου έτους. Και το ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν ενδιαφέρονται για φόρτιση EV μειώθηκε από 45% σε 15%. ΣΥΝΟΛΙΚΌ ΚΌΣΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΊΑΣ/ΧΡΉΣΗΣ Η αιτία είναι απλή και αφορά στο TCO. Το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για EV συνεχίζει να μειώνεται. Για ορισμέ- νες χρήσεις -ειδικά για σύντομες, στα- θερές διαδρομές διανομής- είναι ήδη καλύτερο από το TCO θερμικών οχη- μάτων. Επιπλέον, σε πολλές χώρες, τα φορολογικά κίνητρα καθιστούν τη συμφωνία πιο ελκυστική. Και σε έναν αυξανόμενο αριθμό πόλεων, στις ζώ- νες χαμηλών εκπομπών απαγορεύο- νται τα θερμικά αυτοκίνητα. Τέλος, η ηλεκτροκίνηση του στόλου αποτελεί σημαντικό στοιχείο Εταιρικής Κοινω- νικής Υπευθυνότητας (CSR). Είναι κα- λή για τον πλανήτη και βελτιώνει την εταιρική εικόνα, τόσο στους πελάτες όσο και στους μέλλοντες συνεργάτες. Ναι, λοιπόν στην ηλεκτροκίνηση! Αλλά σε ποια ακριβώς; Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί προσεκτική διερεύνηση, για να προσδιοριστεί ποιες ανάγκες κινητικότητας καλύπτονται καλύτερα με EV - και με ποιον τύπο EV: BEV, που είναι 100% ηλεκτρικά ή PHEV, που συνδυάζουν κινητήρα καύσης για με- γαλύτερες διαδρομές, με ηλεκτρικό κινητήρα για μικρότερες αποστάσεις. Η απόφαση για BEV, που απαιτούν φόρτιση ή για PHEV, που δεν χρει- άζεται να φορτιστούν (ή ένα μείγμα των δύο) θα καθορίσει την υποδομή φόρτισης που θα χρειαστεί να εγκατα- στήσει η ενδιαφερόμενη επιχείρηση. ΤΕΡΆΣΤΙΑ ΑΎΞΗΣΗ Δεν μπορεί να βασιστεί κάποιος μόνο στα δημόσια σημεία φόρτισης. Παρά την τεράστια αύξησής τους, το δίκτυο φόρτισης EV είναι ακόμα πολύ αραιό και ακριβό. Αυτή είναι η σημαντική διαφορά με τα αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων, για τα οποία υπάρχει πυκνή και ανταγωνιστική ως προς τις τιμές υποδομή ανεφοδιασμού. Γι’ αυτό οι μελέτες δείχνουν πως, κατά μέσο όρο, μόλις το 10% του συνόλου της φόρτισης EV πραγματοποιείται σε δημόσια σημεία. Το 30% περίπου γίνεται στο σπίτι και το υπόλοιπο 60% στο γραφείο. Πράγματι, για λόγους λειτουργικής και οικονομικής απόδοσης, οι εταιρείες προτιμούν γενικά να εγκαταστήσουν έναν αριθμό σημείων φόρτισης στο χώρο εργασίας. Συχνά, οι εταιρείες παρέχουν επίσης στους οδηγούς EV τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν μο- νάδα φόρτισης στο σπίτι. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΊ ΤΎΠΟΙ Οι φορτιστές διατίθενται σε διαφορε- τικούς τύπους και ανάλογα εξαρτάται ποιοι φορτιστές ενδείκνυνται για το σπίτι, το γραφείο ή για δημόσια χρήση. u Αργοί φορτιστές (3 kW). Αυτοί συ- νήθως φορτίζουν πλήρως ένα EV από το μηδέν σε 8 έως 12 ώρες. Λόγω αυτής της διάρκειας, οι αργοί Πώς να φορτίσετε σωστά τα EV ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Η ηλεκτρική μετάβαση του στόλου μιας επιχείρησης είναι πιο σοβαρή υπόθεση από μια απλή αλλαγή «τύπου καυσίμων». Θα πρέπει να ενημερωθείτε για ένα εντελώς νέο οικοσύστημα φόρτισης. Κάτι τέτοιο είναι περίπλοκο, αλλά υπάρχει ένας βασικός κανόνας: «Η δημόσια φόρτιση είναι η πιο ακριβή λύση, η φόρτιση στην εργασία είναι η φθηνότερη. Η φόρτιση στο σπίτι είναι στο μέσον», όπως αναφέρει ένας ειδικός. 48 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=