Fleet Business #5

και περιορίζει το χώρο, συνεπώς και το φορτίο που μπορεί να μεταφερθεί εντός του ορίου των 3,5 τόνων. Ένα όχημα με μεγαλύτερο μέγιστο μικτό βάρος δεν καλύπτεται από την τυπική άδεια οδήγησης των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ωστό- σο, οι αρχές το αντιμετώπισαν με μια διαδικασία παρέκκλισης του ωφέλι- μου φορτίου σε περίπτωση εναλλα- κτικού καυσίμου, επιτρέποντας στους κατόχους απλών αδειών να οδηγούν ηλεκτρικά LCV βάρους έως 4,25 τό- νους. Αυτό το μέτρο επιτρέπει στα e-LCV να ισοβαθμίσουν με ένα ισο- δύναμο ντίζελ, ως προς το ωφέλιμο φορτίο. ΈΞΥΠΝΗ ΦΌΡΤΙΣΗ Εάν διαθέτετε μεγαλύτερο στόλο, η ηλεκτρική σας εγκατάσταση ενδέχε- ται να μην είναι σε θέση να αντιμετω- πίσει την ταυτόχρονη φόρτιση όλων των οχημάτων. Ακόμα κι αν μπορεί, το τοπικό σας δίκτυο ενδέχεται να μην μπορεί. Εδώ υπεισέρχεται η έξυπνη φόρτιση. Οι οδηγοί που επιστρέφουν τα βαν τους στο σταθμό στο τέλος της ημέρας μπορούν να συνδέσουν το όχημα σε φορτιστή συνδεδεμένο σε σύστημα που διασφαλίζει τη φόρτιση όλων των οχημάτων μέχρι την έναρξη της επόμενης ημέρας. Όχι όμως όλα ταυτοχρόνως. Οι έξυπνες λύσεις φόρτισης μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τις μπα- ταρίες του οχήματος για να εξισορ- ροπήσουν το τοπικό δίκτυο, επιστρέ- φοντας ενέργεια σε αυτό. Αυτό έχει νόημα από τεχνική άποψη και βοηθά επίσης στη διατήρηση χαμηλού λει- τουργικού κόστους, παρέχοντας πρό- σθετα έσοδα. ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΊΗΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΎ ΔΙΑΔΡΟΜΏΝ Περισσότερο από ό,τι στα οχήματα ντίζελ, η εμβέλεια θα περιορίζεται εάν οι οδηγοί επιταχύνουν πολύ γρήγορα. Η τοποθέτηση τηλεματικής στα e-LCV μπορεί να αποτρέψει κάτι τέτοιο και να συμβάλει στην αύξηση της ασφά- λειας. Η τηλεματική μπορεί επίσης να βοηθήσει στο σχεδιασμό διαδρομών και φόρτισης. Δείτε τα σχετικά άρθρα περί τηλεματικής. ΖΏΝΕΣ ΧΑΜΗΛΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ (LEZ) Από το 2019, υπάρχουν περίπου 300 ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ) στην Ευρώπη και ο αριθμός αυξάνεται. Δυστυχώς, κάθε πόλη έχει τον δικό της κανονισμό, ο οποίος είναι επίσης επιρρεπής σε αλλαγές, γίνεται πιο αυ- στηρός και απαγορευτικός σε περισ- σότερα οχήματα με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχει όμως μια σταθερά: τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πάντα το πράσινο φως. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με το είδος της οδήγησης των ηλεκτροκίνητων βαν: είναι ιδανικά για μικρές απο- στάσεις και υπηρεσίες τελικής πα- ράδοσης. Αυτή είναι η περίπτωση σε πολλές αστικές περιοχές, οπότε ένας ηλεκτρικός αστικός στόλος μπορεί να εγγυηθεί την κινητικότητα μιας εται- ρείας. Εξετάζοντας το TCO ολόκληρης της διάρκειας ζωής αυτών των οχημάτων, η επιχειρηματική τους αξία είναι αυταπόδεικτη ΛΙΓΌΤΕΡΗ ΚΟΎΡΑΣΗ Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν συ- μπλέκτη, που σημαίνει ότι είναι λιγό- τερο κουραστικά για τον οδηγό σε δρόμους με έντονη κυκλοφορία, γεγο- νός που αυξάνει επίσης την ασφάλεια. Αυτό καθιστά επίσης το λειτουργικό κόστος χαμηλότερο στον συνολικό κύκλο ζωής του οχήματος. ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑ Η πίεση στις επιχειρήσεις για μείωση των εκπομπών και του αποτυπώματος άνθρακα αυξάνεται. Ανάλογα με το πού παράγεται η μπαταρία ενός EV και πού κινείται το EV -και πώς πα- ράγεται η ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών του- τα EV έχουν μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από τα οχήματα ICE σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους. Ιδιαίτερα, ο συνδυασμός ανανεώσι- μων πηγών ενέργειας με την ικανό- τητα επιστροφής ηλεκτρικού ρεύμα- τος στο δίκτυο, ενισχύει τη θέση των e-LCV. ΕΛΑΦΡΙΆ ΡΆΦΙΑ Η εμβέλεια ενός ηλεκτρικού βαν μειώνεται όταν μεταφέρει βαρύτερο φορτίο. Ένας τρόπος για να μειώσε- τε το βάρος, είναι η τοποθέτηση πιο ελαφριών ραφιών. Η Modul-System ανέπτυξε ένα σύ- στημα ραφιών που χρησιμοποιεί χά- λυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής, που βοηθά στην αύξηση του φορτίου και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών. Είναι επίσης σημαντικό να αποφεύ- γεται η φθορά της μπαταρίας και των καλωδιώσεων κάτω από το δάπεδο, με τοποθέτηση των ραφιών με κόλλα, αντί της διάτρησης του πατώματος. 39 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=