Fleet Business #5

Πηγή: LeasePlan, βάσει στοιχείων του www.urbanaccessregulations.eu ΖΩΝΕΣ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2020 «ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΎ ΑΚΡΙΒΆ!». «Η εμβέ- λειά τους είναι πολύ περιορισμένη». «Δεν μπορούν να μεταφέρουν βα- ρύ φορτίο». «Δεν μπορούμε να τα φορτίσουμε στο σταθμό μας». Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που ανέφεραν οι διαχειριστές στόλου όταν ρωτήθηκαν γιατί δεν θέλουν να εντάξουν ηλεκτρικά βαν στους στό- λους τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτές οι αντιδράσεις μπορεί να δικαι- ολογούνται, στις περισσότερες όμως όχι. Οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν πολύ τα τελευταία χρόνια, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές LCV έχουν εισαγάγει -ή σχεδιάζουν να εισαγάγουν- ηλεκτρικές εκδόσεις των υπαρχόντων βαν. Μερικά ειδικά ηλεκτρικά LCV μπαίνουν επίσης στο παιχνίδι. Εξετάζοντας το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ολόκληρης της διάρκειας ζωής αυτών των οχημάτων, η επιχειρηματική τους αξία δεν χρειά- ζεται πολλή σκέψη. ΕΜΒΈΛΕΙΑ Τα περισσότερα e-LCV έχουν εμβέ- λεια περίπου 160 χλμ. Ορισμένοι κατα- σκευαστές ισχυρίζονται ότι ξεπερνούν ακόμα και τα 300 χλμ. Αυτό το μέσο εύρος σημαίνει ότι τα e-LCV έχουν συνήθως επαρκή εμβέλεια για την ολοκλήρωση των παραδόσεων ή των διαδρομών μιας τυπικής ημέρας χω- ρίς την ανάγκη επαναφόρτισης. Ας ληφθεί υπόψη ότι σε όλα τα ηλε- κτρικά οχήματα η εμβέλεια επηρεάζε- ται από ψυχρές συνθήκες. Ομοίως, η λειτουργία του κλιματιστικού σε υψη- λές θερμοκρασίες θα εξαντλήσει τις μπαταρίες γρηγορότερα. ΠΡΟΣΈΞΤΕ ΤΟΥΣ 3,5 ΤΌΝΟΥΣ Οι μπαταρίες είναι βαριές. Η προσθή- κη περισσότερων μπαταριών για αύ- ξηση της εμβέλειας προσθέτει βάρος Τα LCV μπορούν να γίνουν «πράσινα» ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Δεν πάει καιρός που στην αγορά δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Σήμερα, σχεδόν όλα τα LCV διαθέτουν μια ηλεκτρική έκδοση. Παρ’ όλα αυτά, δεν επιθυμούν όλοι οι διαχειριστές στόλου να υιοθετήσουν κινητήρες EV για το στόλο τους LCV. 38 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=