Fleet Business #5

Ηλεκτρικό Όχημα Εκτεταμένης Εμβέλειας (Ε-REV) ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Το REV είναι ένα BEV που μπορεί να χρησιμοποι- ήσει εφεδρικά έναν μικρό κινητήρα καύσης για να επεκτείνει την εμβέλειά του, εάν δεν υπάρχει σημείο φόρτισης κατά τη διαδρομή. Θα μπορούσε να θεωρηθεί PHEV, αλλά η φιλοσοφία του είναι διαφορετική. Ένα E-REV είναι κατά βάση ένα BEV με υποστήριξη έκτακτης ανάγκης ενός ICE, ενώ ένα PHEV είναι ένα όχημα με κινητήρα ICE και ηλεκτροκίνηση. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΆ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΤΉΡΙΑ Η BMW διέθετε το i3 ως E-REV, αλλά εγκατέλει- ψε το σύστημα επέκτασης εμβέλειας όταν βελτι- ώθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας. Η Mazda επαναφέρει τώρα το είδος με το MX-30 . Το θέμα είναι να τοποθετηθεί η σωστή μπαταρία: μη βάζετε περισσότερες kWh από ό,τι χρειάζεστε για το 90% των μετακινήσεών σας. Είναι μια ενδιαφέρουσα άποψη. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Μικρότερη μπαταρία: λιγότερη οικολογική επί- πτωση, χαμηλότερη τιμή, χαμηλότερη κατανά- λωση u Παροτρύνει το χρήστη να οδηγεί ηλεκτρικά (πε- ρισσότερο από ό,τι με PHEV) u Ο ICE δεν χρησιμοποιείται για ενίσχυση των επιδόσεων ΜΕΙΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Πολύ περιορισμένη ποικιλία μοντέλων (μόνον η Mazda , με τη Nissan να ακολουθεί αργότερα) u Το σύστημα επέκτασης εμβέλειας εξακολουθεί να παράγει ρύπους u Ακατάλληλο για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων TCO Τα E-REV έχουν μικρότερη μπαταρία από τον μέσο όρο BEV, αλλά διαθέτουν έναν ICE που τα καθιστά τουλάχιστον εξίσου ακριβά. Εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τα PHEV και ενδείκνυνται για φορολογι- κή ελάφρυνση σε πολλές χώρες. Η αποδοτικότητά τους εξαρτάται από τον τύπο του οδηγού και είναι συμβατά με την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλες αποστάσεις. Ηλεκτρικό Όχημα Κυψελών Καυσίμου (FCEV) ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Τα οχήματα κυψελών καυσίμου είναι κατά βάση ηλεκτρικά οχήματα που παράγουν τη δική τους ηλεκτρική ενέργεια εν κινήσει. Το καύσιμο σε αυ- τήν την περίπτωση είναι το υδρογόνο, που αποθη- κεύεται υπό πίεση στις δεξαμενές του αυτοκινή- του και αντιδρά με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας παράγοντας ενέργεια, με μόνη εκπομπή το νερό. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΆ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΤΉΡΙΑ Το υδρογόνο έχει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, που εκτείνεται πολύ πιο πέρα ​από τις μεταφορές. Επιτρέπει την ανάπτυξη Ανανε- ώσιμων Πηγών Ενέργειας (αιολική και ηλιακή), δημιουργώντας και αποθηκεύοντας ηλεκτρισμό. Επιτρέπει τη διεθνή διανομή ενέργειας, συνδέ- οντας περιοχές με άφθονες ανανεώσιμες πηγές με εκείνες που χρειάζονται εισαγωγές ενέργειας. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ρυθμιστής και στρατηγικό ενεργειακό απόθεμα. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Η δεξαμενή ενός FCEV μπορεί να γεμίσει μέσα σε λίγα λεπτά u Η εμβέλεια δεν αποτελεί πρόβλημα: τα 700 χλμ. είναι πλέον εφικτά u Η υποδομή επεκτείνεται (400 σταθμοί στη Γερ- μανία έως το 2023, 1.150 στο ΗΒ έως το 2030. (Επί του παρόντος δεν προβλέπεται στην Ελλά- δα αντίστοιχη υποδομή.) ΜΕΙΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Απαιτείται ακριβή υποδομή u Η ενεργειακή απόδοση είναι μειονεκτική λόγω των απωλειών μετατροπής u Δεν παράγεται παντού υδρογόνο με βιώσιμο τρόπο TCO Σήμερα το υδρογόνο είναι ακριβό στην παραγω- γή, καθιστώντας ασύμφορη τη σύγκριση με άλλα καύσιμα. Επίσης, η κατασκευή FCEV είναι ακριβή και η προσφορά περιορίζεται σε δύο μόνο μοντέλα στην Ευρώπη, το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Μπορούν να ανταγωνιστούν τα μεγάλα BEV μόνο με εφαρμογή φορολογικών ελαφρύνσεων. Πηγή: afdc.energy.gov Συστοιχία κυψελών καυσίμου Hydrogen Fuel Cell Electric Vehicle Συστοιχία Μπαταριών Ηλεκτροκινητήρας έλξης Μετασχηματιστής (DC/DC Σύστημα ψύξης Φίλτρο καυσίμου Δεξαμενή καυσίμου (υδρογόνο) Μετάδοση Μπαταρία (εφεδρική) Ηλεκτρονικός εγκέφαλος Extended Range Electric Vehicle Ηλεκτρογεννήτρια Μπαταρία Ιόντων Λιθίου Ηλεκτροκινητήρας Θύρα φόρτισης 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=