Fleet Business #5

Plug-in Υβριδικά Ηλεκτρικά Οχήματα (PHEV) ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Ένας κινητήρας καύσης συνδυάζεται με έναν ηλε- κτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μια μεσαί- ου μεγέθους μπαταρία (συνήθως μεταξύ 9 και 15 kWh). Όπως σε ένα HEV, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με ανάκτηση. Ωστόσο, καθώς είναι με- γαλύτερη σε μέγεθος, απαιτεί και εξωτερική φόρ- τιση. Η ηλεκτρική εμβέλειά της κυμαίνεται μεταξύ 40 και 60 χλμ. κατά μέσο όρο (WLTP). ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΆ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΤΉΡΙΑ Δεδομένου ότι οι μπαταρίες σε ένα PHEV είναι μεγαλύτερες από αυτές ενός HEV, απαιτούν πε- ρισσότερους πόρους για την κατασκευή τους. Προσφέρουν επίσης μια σημαντική ηλεκτρική εμβέλεια, υπό την προϋπόθεση ότι φορτίζονται όσο το δυνατόν περισσότερο. Ένα αφόρτιστο PHEV μπορεί να καταναλώσει περισσότερο καύ- σιμο από ένα κανονικό αυτοκίνητο ICE, ειδικά σε αυτοκινητόδρομους. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Ηλεκτρική εμβέλεια 40-60 χλμ. u Μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων u Χωρίς προβλήματα εμβέλειας ΜΕΙΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Απαιτείται σωστή φόρτιση και υποδομή φόρ- τισης u Διαθέτουν καλύτερες επιδόσεις παρά αποδο- τικότητα u Δυνητικά υψηλότερο κόστος καυσίμου από ό,τι τα HEV και ICE TCO Τα PHEV εκπέμπουν συνήθως λιγότερο από 50 γρ./χλμ. CO 2 και ενδείκνυνται για φορολογική ελά- φρυνση σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλ- λίας και του Βελγίου, αλλά όχι πλέον του Ηνω- μένου Βασιλείου ή της Ολλανδίας. Προσφέρουν ενδιαφέρον TCO για οδηγούς που μετακινούνται αμιγώς με ηλεκτρισμό. Ηλεκτρικό Όχημα Μπαταρίας (BEV) ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ Τα μοντέλα BEV μπορούν να προπαραγγελθούν (όπως τα VW ID3 , Nissan Leaf , BMW i3 ) ή να μοι- ράζονται την πλατφόρμα τους με ένα μοντέλο ICE (όπως τα Peugeot e-208 , BMW iX3 , Mercedes EQC ). Δεν διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων και ο κι- νητήρας είναι πολύ χαμηλής συντήρησης. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΆ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΤΉΡΙΑ Οι μπαταρίες είναι κυρίως ιόντων λιθίου, με άφθο- να αποθέματα. Λιγότερο άφθονες είναι οι σπάνιες γαίες που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρικούς κινη- τήρες και καθόδια μπαταριών. Οι κατασκευαστές καταβάλλουν έντονες προσπάθειες μείωσης της χρήσης κοβαλτίου και νεοδυμίου στον κύκλο ζωής. Τα BEV θεωρούνται η πιο πράσινη λύση. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Επέκταση ποικιλίας μοντέλων u Βελτίωση εμβέλειας: έως 600 χλμ. u Η πιο πράσινη λύση σε όλο τον κύκλο ζωής ΜΕΙΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ u Απαιτείται φόρτιση οικολογικού συστήματος u Ακόμα πολύ πιο ακριβά από τα ICE u Λιγότερο κατάλληλα για οδήγηση μεγάλων απο- στάσεων TCO Καθώς τα BEV είναι τουλάχιστον 35% ακριβότερα από τα αντίστοιχα ICE, χρειάζονται φορολογικά κίνητρα για να βελτιωθεί το TCO τους. Ειδικά το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και οι Κάτω Χώρες πιέζουν για BEV και όχι για PHEV. Το κόστος και ο οικολογικός αντίκτυπος της ηλεκτρικής ενέρ- γειας ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ διαφορετικών παρόχων και θα πρέπει να εξεταστούν από το δι- αχειριστή του στόλου. Πηγή: afdc.energy.gov Ηλεκτρικός κινητήρας έλξης All-Electric Vehicle Συστοιχία μπαταριών έλξης Πηγή: afdc.energy.gov Plug-in Hybrid Electric Vehicle Ηλεκτρονικός εγκέφαλος Μετασχηματιστής DC/DC Κύκλωμα Ψύξης Θύρα φόρτισης Μετάδοση Ενσωματωμένος φορτιστής Μπαταρία (εφεδρική) Κινητήρας εσωτερικής καύσης (με σπινθήρα) Ηλεκτρονικός εγκέφαλος Μετασχηματιστής DC/DC Σύστημα Ψύξης Συστοιχία μπαταριών έλξης Ηλεκτρογεννήτρια Μετάδοση Ενσωματωμένος φορτιστής Μπαταρία (εφεδρική) Ηλεκτροκινητήρας έλξης Θύρα φόρτισης Δεξαμενή καυσίμου (βενζίνη) Εξάτμιση Φίλτρο καυσίμου 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=