Fleet Business #5

ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΊΣ Ο Martin Hattrup-Silberberg εί- ναι εμπειρογνώμων στο γραφείο της McKinsey στο Ντίσελντορφ, η Saskia Hausler είναι εμπειρο- γνώμων στο γραφείο της Στουτ- γκάρδης, ο Kersten Heineke είναι εταίρος στο γραφείο της Φραν- κφούρτης, ο Nicholas Laverty εί- ναι επικεφαλής λύσεων στο γρα- φείο του Ντιτρόιτ, ο Timo Möller είναι εταίρος στο γραφείο της Κολωνίας, ο Dennis Schwedhelm είναι ανώτερος εμπειρογνώμων στο γραφείο του Μονάχου και ο Ting Wu είναι εταίρος στο γρα- φείο της Shenzhen. Το οικοσύστημα κινητικότητας αλλάζει τάχιστα, καθώς νέοι ευέλικτοι τρόποι εργασίας και εξασφάλισης ταλέντων κυριαρχούν. Η κρίση έχει επιταχύνει κατά πολύ τη λήψη αποφάσεων στις παραδοσιακές εταιρείες - ένα όφελος που πιθανότατα θα παραμείνει πολύ καιρό μετά την υποχώρηση της κρίσης. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΟΝΤΑΣ ΈΝΑΝ ΚΌΣΜΟ ΆΝΩ ΚΆΤΩ Ο Covid-19 έχει κάνει την κινητικότητα άνω κάτω. Οι επιπτώσεις αυτής της κρίσης είναι βαθιές και θα παραμεί- νουν επί μακρόν μετά την υποχώρη- ση του ιού. Η επόμενη κανονικότητα της κινητικότητας θα περιλαμβάνει τις μεταβληθείσες συμπεριφορές των κα- ταναλωτών, τους νέους ρόλους των ρυθμιστικών αρχών, την υπερτοπική κινητικότητα, τις νέες μορφές συνερ- γασίας και μια διαφορετική εστίαση στην καινοτομία. Δεδομένου αυτού του αβέβαιου περι- βάλλοντος, η ανάγκη ενός ανθεκτικού επιχειρηματικού μοντέλου και μιας ευ- έλικτης οργάνωσης θα είναι ακόμα πιο σημαντική. Η McKinsey πιστεύει ότι ο αντίκτυπος των τάσεων ACES δεν θα επιβραδυν- θεί λόγω της πανδημίας. Οι παραδο- σιακοί φορείς πρέπει να παραμείνουν στο παιχνίδι, για να αποφύγουν μειω- μένο ρόλο στο οικοσύστημα και χα- μένες ευκαιρίες να κερδίσουν αξία. Ταυτοχρόνως, οι επιχειρήσεις αντι- μετωπίζουν αυξανόμενη οικονομική πίεση και πρέπει να εστιάσουν με μεγαλύτερη προσοχή στη διαχείριση ρευστότητας. Η διακλαδική συνεργα- σία μπορεί να είναι το κλειδί για την επίτευξη αυτής της ισορροπίας. Τέτοια ομαδική εργασία θα μπορού- σε να έχει διαφορετικές μορφές. Για παράδειγμα: u Οικονομία κλίμακας πλατφόρμας. Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τις υπάρχουσες πλατφόρμες «αντα- γωνιστών» για νέες τεχνολογίες. Ένα παράδειγμα είναι η κοινή πλατ- φόρμα EV που αναπτύσσουν δύο παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες. u Συνεργασία Έρευνας & Ανάπτυξης. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν κοινές επενδύσεις Ε & Α σε έργα ACES, για να μοιρα- στούν τον επενδυτικό κίνδυνο και να επιταχύνουν την ανάπτυξη. Δύο Ευρωπαίοι κατασκευαστές βαρέων φορτηγών χρησιμοποίησαν αυτήν την προσέγγιση για να λανσάρουν ένα πρόγραμμα κυψελών καυσίμου που στοχεύει στις βαριές μεταφορές. u Κοινοπραξίες επενδύσεων. Η κατα- νομή κεφαλαιουχικών δαπανών για έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας έχει νόημα. Μια επιχείρηση επαγ- γελματικών οχημάτων συνεργάζε- ται με μια κοινοπραξία στην Αυστρία για τη δημιουργία ενός συστήματος αμιγώς ηλεκτρικών τελικών παρα- δόσεων. u Πρόσβαση προμηθευτή σε νέους πελάτες και τεχνολογία. Ο κλάδος μπορεί να χρησιμοποιήσει εξαγορές και συνεργασία, για να υποστηρίξει την πρόσβαση σε νέους πελάτες και τεχνολογίες, όπως έκανε μια κινεζική εταιρεία όταν αγόρασε τη μονάδα διαφόρων ηλεκτρικών προ- ϊόντων ενός Γερμανού προμηθευτή συστημάτων αυτοκινήτων. u Ενοποίηση προμηθευτών για οικο- νομία κλίμακας. Οι προμηθευτές συστημάτων αυτοκινήτων μπο- ρούν να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους τους στις παραδοσιακές τεχνολογίες βασικών προϊόντων, ακολουθώντας μια στρατηγική εξα- γορών που μπορεί να αυξήσει την ισχύ τους στην αγορά. Αυτό επιχει- ρεί ένας μεγάλος προμηθευτής της Βόρειας Αμερικής εξαγοράζοντας τον κύριο ανταγωνιστή του. 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=