Fleet Business #5
τους κτύπησε τόσο σκληρά όσο την παραδοσιακή οικονομία. Μια πιθανή παράπλευρη συνέπεια: η διακλαδική συνεργασία επί νέων τεχνολογιών μπορεί να ενταθεί, καθώς οι διάφο- ρες εταιρείες συγκεντρώνουν περιο- ρισμένους πόρους. 5 Επανεστίαση στην καινοτομία Η πανδημία ανάγκασε τις εται- ρείες του κλάδου να επικεντρωθούν στις καθημερινές τους δραστηριότη- τες: κλείσιμο δραστηριοτήτων, εξα- σφάλιση ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων, διαχείριση ανατροπών της αλυσίδας εφοδιασμού και αύξηση της παραγωγής και των υπηρεσιών για άλλη μια φορά. Ωστόσο, μετά από αυ- τήν την περίοδο διαχείρισης κρίσεως, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα θέλουν πιθανότατα να επικεντρωθούν στα χαρτοφυλάκια καινοτομίας τους. Η επικέντρωση της βιομηχανίας στα EV μάλλον θα συνεχιστεί και ίσως και να ενταθεί σε ορισμένες περιοχές. Η ζήτηση για καθαρές τεχνολογίες δεν θα εξαφανιστεί. Αναμένουμε ισχυρή ζήτηση EV σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στην Κί- να και στην Ευρώπη, δεδομένου ότι αναμένονται κανονισμοί υπέρ των EV στην Ε.Ε. Από την άλλη, ορισμένες πε- ριοχές, ιδίως οι Ηνωμένες Πολιτείες, μπορεί επίσης να παρουσιάσουν επι- βράδυνση μακροπρόθεσμα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ενδείξεις ισχυ- ρής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Οι εταιρείες ενδέχεται επίσης να χρει- αστεί να σταματήσουν ή να ιεραρχή- σουν εκ νέου άλλες επενδύσεις τε- χνολογίας. Για παράδειγμα, μπορεί να βιώσουμε αυξημένες ακυρώσεις ή αναβολή βραχυπρόθεσμων επεν- δύσεων στην αυτόνομη οδήγηση (AD), τουλάχιστον στον «παραδοσι- ακό» κλάδο. Ένας προμηθευτής tier-1 έχει ήδη αναβάλει τις δαπάνες για τεχνολογία Επιπέδου 3 AD, ενώ δύο premium κατασκευαστές πάγωσαν τη συμμαχία τους για αυτόνομη οδή- γηση. Επιπλέον, μία βορειοαμερικα- νική αυτοκινητοβιομηχανία ανέβαλε το λανσάρισμα της επαγγελματικής της υπηρεσίας αυτόνομης οδήγησης έως το 2022, λόγω του αντίκτυπου του Covid-19 στο επιχειρηματικό περιβάλ- λον και τη συμπεριφορά των κατανα- λωτών. Τέτοιες καθυστερήσεις μπορεί να αυξήσουν τη διαφορά μεταξύ των τεχνολογικών εταιρειών (που ηγού- νται της αγοράς AD και συνεχίζουν να πιέζουν έντονα) και των αυτοκι- νητοβιομηχανιών και ίσως τελικά να αποκλείσουν εντελώς τις τελευταίες από το εγχείρημα της αυτονομίας. Εν τω μεταξύ, οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη ίσως καθυστερήσουν το χρονοδιάγραμμα των έργων. Κατόπιν αυτού, ο κλάδος πιθανότατα θα υπο- στεί μερική ενοποίηση, προκαλώντας ενδεχόμενη αύξηση στις συμφωνίες συνεργασίας. Όσον αφορά τη συν- δεσιμότητα, η συνεχιζόμενη ενοποί- ηση στο χώρο των start-ups και της τεχνολογίας λογισμικού προσφέρει σε καινοτόμες επιχειρήσεις ευκαιρίες να αποκτήσουν ταλέντα, εταιρείες ή και τα δύο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για αυ- τοκινητοβιομηχανίες που είναι πιθα- νότερο να αγοράσουν δυνατότητες αντί να τις δημιουργήσουν εσωτερικά. Ενώ επλήγη σκληρά από το κλείσι- μο, το μέλλον της κινητικότητας δια- μοιρασμού φαίνεται ακέραιο. Βάσει των δραστηριοτήτων εξαγορών και συγχωνεύσεων, πολλοί αναμένουν να συνεχιστεί η ενοποίηση του κλά- δου - ειδικά στη μικροκινητικότητα. Επιπλέον, οι πόλεις ενδέχεται να μην καταργήσουν όλους τους προηγού- μενους περιορισμούς των ιδιωτικών οχημάτων, επιταχύνοντας έτσι την τά- ση κινητικότητας διαμοιρασμού. Εκτός από τις τάσεις των ACES, η κρί- ση έχει επιταχύνει την ψηφιοποίηση του κλάδου σε βασικές διαδικασίες και διαύλους πωλήσεων, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε η κύρια επιλογή πώλησης προϊόντων και υπη- ρεσιών στην περίοδο του κλεισίματος. Κατά συνέπεια, εταιρείες με ψηφιακές διαδικασίες πιθανόν να βγουν από την κρίση ισχυρότερες από τους ανταγω- νιστές τους. Οι καταναλωτές απαιτούν πλέον νέα μοντέλα επιχειρησιακά και πωλήσεων που αντικατοπτρίζουν τον κόσμο μετά το Covid-19, όπως μακρο- χρόνιες μισθώσεις και συνδρομητικές υπηρεσίες. Ορισμένες αυτοκινητοβι- ομηχανίες πρωτοστατούν στο θέμα αυτό, παραδίδοντας νέα αυτοκίνητα απευθείας στα σπίτια των πελατών. Καθώς η συμπεριφορά των καταναλωτών άλλαξε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θέτουν όλο και περισσότερο τις πόλεις στο επίκεντρο των συζητήσεων 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=