Fleet Business #5

τους κτύπησε τόσο σκληρά όσο την παραδοσιακή οικονομία. Μια πιθανή παράπλευρη συνέπεια: η διακλαδική συνεργασία επί νέων τεχνολογιών μπορεί να ενταθεί, καθώς οι διάφο- ρες εταιρείες συγκεντρώνουν περιο- ρισμένους πόρους. 5 Επανεστίαση στην καινοτομία Η πανδημία ανάγκασε τις εται- ρείες του κλάδου να επικεντρωθούν στις καθημερινές τους δραστηριότη- τες: κλείσιμο δραστηριοτήτων, εξα- σφάλιση ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων, διαχείριση ανατροπών της αλυσίδας εφοδιασμού και αύξηση της παραγωγής και των υπηρεσιών για άλλη μια φορά. Ωστόσο, μετά από αυ- τήν την περίοδο διαχείρισης κρίσεως, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα θέλουν πιθανότατα να επικεντρωθούν στα χαρτοφυλάκια καινοτομίας τους. Η επικέντρωση της βιομηχανίας στα EV μάλλον θα συνεχιστεί και ίσως και να ενταθεί σε ορισμένες περιοχές. Η ζήτηση για καθαρές τεχνολογίες δεν θα εξαφανιστεί. Αναμένουμε ισχυρή ζήτηση EV σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στην Κί- να και στην Ευρώπη, δεδομένου ότι αναμένονται κανονισμοί υπέρ των EV στην Ε.Ε. Από την άλλη, ορισμένες πε- ριοχές, ιδίως οι Ηνωμένες Πολιτείες, μπορεί επίσης να παρουσιάσουν επι- βράδυνση μακροπρόθεσμα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ενδείξεις ισχυ- ρής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Οι εταιρείες ενδέχεται επίσης να χρει- αστεί να σταματήσουν ή να ιεραρχή- σουν εκ νέου άλλες επενδύσεις τε- χνολογίας. Για παράδειγμα, μπορεί να βιώσουμε αυξημένες ακυρώσεις ή αναβολή βραχυπρόθεσμων επεν- δύσεων στην αυτόνομη οδήγηση (AD), τουλάχιστον στον «παραδοσι- ακό» κλάδο. Ένας προμηθευτής tier-1 έχει ήδη αναβάλει τις δαπάνες για τεχνολογία Επιπέδου 3 AD, ενώ δύο premium κατασκευαστές πάγωσαν τη συμμαχία τους για αυτόνομη οδή- γηση. Επιπλέον, μία βορειοαμερικα- νική αυτοκινητοβιομηχανία ανέβαλε το λανσάρισμα της επαγγελματικής της υπηρεσίας αυτόνομης οδήγησης έως το 2022, λόγω του αντίκτυπου του Covid-19 στο επιχειρηματικό περιβάλ- λον και τη συμπεριφορά των κατανα- λωτών. Τέτοιες καθυστερήσεις μπορεί να αυξήσουν τη διαφορά μεταξύ των τεχνολογικών εταιρειών (που ηγού- νται της αγοράς AD και συνεχίζουν να πιέζουν έντονα) και των αυτοκι- νητοβιομηχανιών και ίσως τελικά να αποκλείσουν εντελώς τις τελευταίες από το εγχείρημα της αυτονομίας. Εν τω μεταξύ, οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη ίσως καθυστερήσουν το χρονοδιάγραμμα των έργων. Κατόπιν αυτού, ο κλάδος πιθανότατα θα υπο- στεί μερική ενοποίηση, προκαλώντας ενδεχόμενη αύξηση στις συμφωνίες συνεργασίας. Όσον αφορά τη συν- δεσιμότητα, η συνεχιζόμενη ενοποί- ηση στο χώρο των start-ups και της τεχνολογίας λογισμικού προσφέρει σε καινοτόμες επιχειρήσεις ευκαιρίες να αποκτήσουν ταλέντα, εταιρείες ή και τα δύο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για αυ- τοκινητοβιομηχανίες που είναι πιθα- νότερο να αγοράσουν δυνατότητες αντί να τις δημιουργήσουν εσωτερικά. Ενώ επλήγη σκληρά από το κλείσι- μο, το μέλλον της κινητικότητας δια- μοιρασμού φαίνεται ακέραιο. Βάσει των δραστηριοτήτων εξαγορών και συγχωνεύσεων, πολλοί αναμένουν να συνεχιστεί η ενοποίηση του κλά- δου - ειδικά στη μικροκινητικότητα. Επιπλέον, οι πόλεις ενδέχεται να μην καταργήσουν όλους τους προηγού- μενους περιορισμούς των ιδιωτικών οχημάτων, επιταχύνοντας έτσι την τά- ση κινητικότητας διαμοιρασμού. Εκτός από τις τάσεις των ACES, η κρί- ση έχει επιταχύνει την ψηφιοποίηση του κλάδου σε βασικές διαδικασίες και διαύλους πωλήσεων, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε η κύρια επιλογή πώλησης προϊόντων και υπη- ρεσιών στην περίοδο του κλεισίματος. Κατά συνέπεια, εταιρείες με ψηφιακές διαδικασίες πιθανόν να βγουν από την κρίση ισχυρότερες από τους ανταγω- νιστές τους. Οι καταναλωτές απαιτούν πλέον νέα μοντέλα επιχειρησιακά και πωλήσεων που αντικατοπτρίζουν τον κόσμο μετά το Covid-19, όπως μακρο- χρόνιες μισθώσεις και συνδρομητικές υπηρεσίες. Ορισμένες αυτοκινητοβι- ομηχανίες πρωτοστατούν στο θέμα αυτό, παραδίδοντας νέα αυτοκίνητα απευθείας στα σπίτια των πελατών. Καθώς η συμπεριφορά των καταναλωτών άλλαξε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θέτουν όλο και περισσότερο τις πόλεις στο επίκεντρο των συζητήσεων 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=