Fleet Business #5

αυτό θα έχει αντίκτυπο στην ιδιοκτη- σία αυτοκινήτων και θα επηρεάσει τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή θα επι- φέρει ανάπτυξη έξυπνων μοντέλων διαμοιρασμού. 2 Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής διαμορφώνουν όλο και περισσό- τερο το μέλλον της κινητικότητας Σήμερα, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο περιορίζουν σοβαρά την κινη- τικότητα και γενικά τις επιλογές του τρόπου διαβίωσης. Ωστόσο, μετά το κρίσιμο στάδιο της πανδημίας, οι ρυθ- μιστικές αρχές θα αυξήσουν πιθανώς την επιρροή τους στην κινητικότητα, είτε για να επιταχύνουν την ανατροπή είτε για να την επιβραδύνουν. Ως μέσο τόνωσης της οικονομίας, οι κυβερνήσεις μπορεί να εγκαινιάσουν πολιτικές που ευνοούν οχήματα χαμη- λών εκπομπών ή, αντιθέτως, να χαλα- ρώσουν τα πρότυπα εκπομπών - όπως έκαναν οι αρχές των ΗΠΑ. Η κινεζι- κή κυβέρνηση επέκτεινε πρόσφατα την υποστήριξή της για οχήματα νέ- ας ενέργειας, εξαιρώντας τα από το φόρο αγοράς 10% και διατηρώντας τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήμα- τα κινεζικών εταιρειών (EV) έως το 2022. Παράλληλα, η Γερμανία αύξησε το «περιβαλλοντικό μπόνους» για EV μέχρι τα 9.000 ευρώ, καταβλητέο για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Οι κυβερνήσεις επεκτείνουν επίσης τις ευνοϊκές πολιτικές τους για φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, πέ- ραν των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, η Ιταλία προσφέρει στους πολίτες της μπόνους 500 ευρώ για αγορά ποδη- λάτου, γεγονός που οδήγησε σε εξά- ντληση αποθεμάτων. (Και η Ελλάδα προσφέρει αντίστοιχα κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα). Σε ορισμένες χώρες, το κράτος μπο- ρεί ακόμα και να επεκτείνει την επιρ- ροή του στον τομέα της κινητικότητας, ως μέτοχος επιχειρήσεων που αντι- μετωπίζουν προβλήματα. Ένα παρά- δειγμα είναι ο αεροπορικός κλάδος. Οι πόλεις και οι κυβερνήσεις σχεδι- άζουν συνεχώς νέες ρυθμίσεις για την κινητικότητα. Σχεδιάζουν λωρί- δες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, πεζό- δρομους, υποδομή φόρτισης EV και πολλά άλλα. Καθώς η συμπεριφορά των καταναλωτών άλλαξε κατά τη δι- άρκεια της πανδημίας, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θέτουν όλο και περισσότερο τις πόλεις στο επίκεντρο των συζητήσεων. Προβλέπουμε πως ο ρόλος των πόλεων για προώθηση αλ- λαγών θα αυξηθεί, όσο οι άνθρωποι θα ενδιαφέρονται περισσότερο και θα επενδύουν στο μέλλον της κινη- τικότητας. Μερικά πρόσφατα παραδείγματα: u Το Μιλάνο ανακοίνωσε τη μετα- τροπή 35 χλμ. δρόμων, που χρη- σιμοποιούντο προηγουμένως για αυτοκίνητα, σε πεζόδρομους και πο- δηλατόδρομους, μετά το lockdown. u Το Παρίσι θα διαθέσει 50 χιλιόμε- τρα αμαξιτών οδών για ποδηλα- τόδρομους. Σχεδιάζει επίσης να επενδύσει 325 εκατομμύρια δο- λάρια για αναβάθμιση του δικτύου ποδηλάτων. u Οι Βρυξέλλες συνεχίζουν τη με- τατροπή 40 χιλιόμετρων αμαξιτών οδών σε ποδηλατόδρομους. ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΙΤΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΡΟΠΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ Πηγή:ΚέντροΜελλοντικήςΚινητικότηταςMcKinsey Βασικές αιτίες επιλογής τρόπου μετακίνησης, 1 κατά σειρά 1 Ερώτηση: Ποιες ήταν/είναι οι κύριες αιτίες επιλογής τρόπου μετακίνησης; Μικτά αποτελέσματα από: Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Η.Β. και ΗΠΑ. Οι λόγοι κατατάσσονται βάσει αριθμού απαντήσεων. ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ/ΠΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ Χρόνος διαδρομής Ευκολία Κόστος διαδρομής Χώρος και ιδωτικότητα Αποφυγή συνωστισμού Κίνδυνος μολυνσης Βιωσιμότητα Κατάσταση Προ Covid-19 Κίνδυνος μόλυνσης Χρόνος διαδρομής Ευκολία Χώρος και ιδωτικότητα Κόστος διαδρομής Αποφυγή συνωστισμού Βιωσιμότητα Κατάσταση Χρόνος διαδρομής Κόστος διαδρομής Χώρος και ιδωτικότητα Ευκολία Αποφυγή συνωστισμού Κίνδυνος μόλυνσης Βιωσιμότητα Κατάσταση Κίνδυνος μόλυνσης Χρόνος διαδρομής Χώρος και ιδωτικότητα Ευκολία Κόστος διαδρομής Αποφυγή συνωστισμού Βιωσιμότητα Κατάσταση Σήμερα Προ Covid-19 Σήμερα Μια πόλη που αποτελεί κέντρο μετάδοσης μόλυνσης μπορεί να χρειαστεί να εφαρμόσει μέτρα που περιορίζουν αυστηρά την κινητικότητα 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=